Hirdetés
Hirdetés

„...Sajnos sok esetben a jónak elkönyvelt szakács és felszolgáló sem éri el azt a szintet, amelyet a Stand megkövetel...” - Második Michelin-csillagának várományosa lehet az ország legjobb étterme

SZERZŐ: Szász Eszter
2022. szeptember 26.
Szulló Szabina, Csahók Ibolya, Széll Tamás és Hamvas Zoltán által jegyzett fine dining étterem, a belvárosi STAND RESTAURANT megnyitását követő első évben, 2019 -ben Michelin-csillagot kapott.
Hirdetés

Az étterem a megnyitását követően sorozatban egymást követő három évben is elhozta a DINING GUIDE ÉV ÉTTERME díját, ennek értelmében az idei évben a magyar gasztronómia történetében elsőként a DINING GUIDE BEST OF THE BEST RESTAURANT díjat is megkapta, amelyet csak azok a kiemelkedő teljesítményt mutató éttermek kaphatnak, amelyek legalább háromszor nyerték el a DINING GUIDE ÉV ÉTTERME díjat. A Stand konyháját a Szulló Szabina - Széll Tamás séfpáros neve fémjelzi, ezúttal Szulló Szabinával beszélgettünk az esetleges második csillag megszerzésének esélyeiről. 

Szulló Szabina

A Stand Étterem céljai között szerepel-e a második Michelin csillag elérése, és ha igen, akkor miért fontos ez az önök számára?

Nyilván szeretnénk a második Michelin-csillagot, nagyon sok energiát, a szívünket és a lelkünket, és nem mellesleg sok-sok pénzt is tettünk bele, hogy a Stand Étterem olyan legyen, amilyen. Nekünk ez az életünk, ez a hobbink. Fantasztikus lenne egy akkora nemzetközi elismerés, amit a két csillag jelent. 

“Még most, munkaerőhiányban is nagyon jó csapatunk van, amelynek tagjai minden nap sikerre éhesen jönnek be dolgozni, hiszen nincs annál jobb érzés, mint gasztronómiánkkal örömöt okozni a vendégeinknek.”

A második csillag nem csak nekünk, séfeknek, de az egész csapatnak fantasztikus visszajelzés lenne.

Szulló Szabina és Dalnoki Bence / Fotó: Stand Facebook

Változtatna-e a Stand Étterem a jelenlegi működésén, koncepcióján, ha megérkezne a két csillag?

Nem szeretnénk változtatni, de a folyamatos fejlődés motiválja a mindennapjainkat. Ha ez a koncepció, és éttermünk jelenlegi működése kivívja magának a két Michelin-csillagot, akkor miért is változtatnánk rajta. Ez egy olyan koncepció, amelyen egyébként pályánk kezdete óta dolgozunk és amelyet hosszú évek alatt tökéletesítettünk, a mienk, hozzánk tartozik.

Melyek ma a legjellemzőbb problémák, amelyek az ország legjobb éttermének működésében tetten érhetőek? Milyen nehézségekkel kell szembenézni az igazán magas minőség folyamatos biztosításának érdekében?

Jelenleg három óriási kihívással kell szembenéznünk. A legfontosabb, az energiaárak számomra nem értelmezhető lehetséges emelkedése, ez folyamatos bizonytalanságot okoz. Elképesztő áremelkedés történik napi szinten az alapanyagárakban, ezeket az emeléseket sajnos nekünk is be kell építenünk az árainkba. Az is nehézségünk, hogy nagyon gyenge a munkaerőpiac, nem könnyű olyan embert találnunk, aki beáll ide és rövid időn belül be tud/ akar illeszkedni erre a szintre, és van benne elegendő kitartás, alázat. Sajnos sok esetben a jónak elkönyvelt szakács és felszolgáló sem éri el azt a szintet, amelyet a Stand megkövetel. Számunkra egyre több energiát és munkát igényel, hogy az áremelkedés, valamint a szakképzetlen munkaerő ellenére folyamatosan ugyanazt a színvonalat biztosítsuk vendégeinknek. Végül, de nem utolsósorban a szolgáltatók sem elégítik ki az igényeinket, nehezen találjuk meg az alvállalkozóinkat, akik az általunk elvárt minőséget folyamatosan biztosítani tudják.

Szulló Szabina

Érzékelnek-e jelen nehéz gazdasági helyzetéből adódó visszaesést, akár a vendégszám vagy a forgalom csökkenését? 

Szerencsére nem. Talán kicsit szerénytelenül hangzik, de a Stand Magyarország (egyik) legjobb étterme, mi nem botlunk meg, folyamatosan a legjobb szintet nyújtjuk, így sem a Standban, sem kistestvérében, a budai Stand25-ben sem esett vissza a vendégszám. 

A Stand Étterem a közelmúltban többször beszélt arról, hogy az egyértelműen turisták által látogatott lokációban az étterem a forgalmát visszajáró magyar vendégekre építi. Ez a tendencia az elmúlt időszakban változott-e, még mindig több a magyar vendég, mint a külföldi?

Hirdetés

Először is végtelenül hálásak vagyunk a visszajáró és minket soha cserben nem hagyó hazai vendégeknek, akik akkor is jöttek, amikor nem voltak turisták, és átsegítettek minket a legnehezebb időszakokon. Jelen helyzetben, a külföldi vendégek visszatérésével történt egy nagy átrendeződés, hiszen a külföldi vendégek előbb megtervezik utazásaikat és sok esetben hetekkel az érkezésük előtt lefoglalják az asztalt. Ennek következtében mostanában az mondható el, hogy több a külföldi vendég, mint a magyar. 

Tovább olvasok:

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram