Hirdetés
Hirdetés

Műanyag dobozos űrhajóskaja helyett megkomponált ételek üvegben, házhoz szállítva – Ez a Food Revolution

SZERZŐ: Szász Eszter
2023. szeptember 1.
Tervezte, hogy privát séfet fogad, majd inkább ételkiszállító céget alapított, hogy a mindennapi étkezését megoldja.
Hirdetés

Kiemelt kép: Fotó: Bakonyi Ildikó

Így indult Gáspár Gábor Food Revolution nevű cége, amely gyökeresen átformálja azt a képet, ami az emberekben él erről a szolgáltatásról. Gábor szerint cégüké a jövő: senki sem szeret napi fél vagy egy órát eltölteni azzal, hogy megy ebédelni, főleg, ha nincs is olyan étterem a közelben, ami megfelelne az ízlésének.

„A barátaimmal a rendszeres közös étkezések során, ha épp nem volt időnk, sem kedvünk étterembe menni, központi kérdés volt, hogy honnan, mit rendeljünk, hogy az általunk elképzelt minőségben és állagban érkezzen meg hozzánk. Akárhogy is próbálkoztunk, a házhoz szállított ételek nem ütötték meg az általunk elvárt szintet. Már azon gondolkoztunk, hogy fogadunk egy privát séfet, de inkább alapítottam egy céget” – mesél a kezdetekről Gáspár Gábor, akinek a Covid is több módon segítette az indulását. 

Fotó: Fekete Antonio / Designfood

Először egy barátjuk kezdett el főzni rájuk, aki a legnagyobb gondossággal kereste meg a legjobb alapanyagokat és készítette el a kívánt fogásokat. Gábor pedig a cégbe szakácsokat keresett, és a Covid itt is segített, hisz rengeteg, a munkáját épp elvesztő, Michelin-csillagos étteremben dolgozó séf adta be a pályázatát hozzá. 

Hétköznapi étkezés gyorsan és színvonalasan

A hétköznapok étkezését megoldani sokkal nehezebb, mind gondolnánk, és azon még senki sem dolgozott, hogy ezt hogyan lehet prémium minőségben, nagy mennyiségben, egészségesen, változatosan és gyorsan megoldani. Ha pedig még környezetbarát is, az csak hab a tortán. 

2020-ban a hirdetésre több mint 200-an jelentkeztek. Ez, ahogy már említettük, a járvánnyal összefüggő korlátozásoknak is köszönhető volt, hisz Gábor olyan szakácsokat alkalmazhatott, akiket máskor nem tudott volna fölvenni egy induló vállalkozáshoz. A lelkesedés megvolt, de ahogy egyre többen érdeklődtek, profibban, összeszedettebben kellett kezelni a rendeléseket. Ekkor csatlakozott az addig egyszemélyes céghez Kuminecz Gábor és Botond Balázs. Jelenleg ők hárman a tulajdonosok a cégben, amely már kinőtte az eredeti konyhát, és átköltözött egy nagyobba. 

Fotó: Fekete Antonio / Designfood

Műanyag dobozok helyett visszaváltható üvegtálak

Az ételkiszállító cégeket jogosan éri az a kritika, hogy az eldobható műanyag dobozokban szállított ételekkel óriási mennyiségű szemetet termelnek. A Food Revolution üvegtálakban szállítja ki a fogásokat, amelyeket aztán visszaszállít a telephelyre, ahol a tisztítást követően újra felhasználhat. A fenntarthatóságon túl sokkal gusztusosabb így megkapni az ételt, hiszen így még a dobozból étkezés is sokkal kulturáltabb lesz. Arról pedig, hogy a dobozok ne kallódjanak el (aki mégis meg akarja vásárolni, beszerzési áron megteheti), egy nyomkövető rendszer gondoskodik. Kuminecz Gábor telefonál is az ügyfeleknek, ha erre van szükség, de a legtöbbször mindenki magától juttatja vissza az üvegeket. A visszajelzések pedig egyértelműen azt mutatják, hogy jó az irány. 

Fotó: Fekete Antonio / Designfood

Magánkórházak, diétás és egészséges menük

A cég tavaly tavasszal leszerződött a két legnagyobb budapesti magánkórházzal, ahol sokféle diéta, ételérzékenység és intolerancia szerint elkészített menüt kell prezentálni, így a többi ügyfél számára sem kihívás akár sportolói, akár fogyókúrás fogásokat készíteni. Minderre nagy igény van, ahogy arra is, hogy a legjobb minőségű, lehetőleg magyar alapanyagokból dolgozzanak. 

„Figyelünk a szezonalitásra. Ugyan nem tudunk minden ételt szezonális alapanyagokból összeállítani, de minden héten megnézzük, hogy épp minek van szezonja. Összevetjük a termelőink, beszállítóink kínálatával, és így tervezzük meg a heti menüt” – magyarázza Gáspár Gábor.  

Hirdetés

„Egyre többen szeretnének húsmentes és vegán ételeket is rendelni, és ehhez minket hívnak segítségül. A menük helyes összeállításában élelmiszeripari mérnök is segít nekünk, figyelve a megfelelő tápanyag-vitamin arányra, és persze arra is, hogy az ideális kalóriabevitel is meglegyen” – teszi hozzá Kuminecz Gábor. 

Amellett, hogy a reformvonal nagyon népszerű, az igazi kedvencek hagyományos ételek: bácskai rizses hús, brassói aprópecsenye, kijevi pulykamell, túrógombóc. A főzelékek is nagyon népszerűek. Persze ezeket az ételeket is modern felfogásban készítik el a szakácsok. 

Fotó: Fekete Antonio / Designfood

Szakácsok a Michelin tájáról

A céghez tényleg Michelin-csillagos helyeken edződött séfek is érkeztek, többek között Sziszik István, aki első magyarként a három Michelin-csillagos Nomában sztázsolt, vagy Szegezdy Rebeka, aki a két Michelin-csillagos Standban is dolgozott, vagy Szentpéteri Kristóf, aki a Four Seasonsben dolgozott 8 évig. 

„Igenis számít az ügyfélnek, egy házhoz szállító cégnél is, hogy ki készíti az ételeket” – mondja Gáspár Gábor. – „Mi nem betanított emberekkel gyártjuk a fogásokat, hanem a szakácsainkkal egyeztetve, ötletelve készítjük. Nem az előző napon, hanem aznap főzünk le mindent, és gyorsan, akár fél órán belül, de legkésőbb az elkészültét követő 2 óra alatt ki is szállítjuk. Így nincs szükség sokkolásra és egyéb konyhatechnológiai műveletekre sem, és az ételek is szépen, gusztusosan érkeznek meg a megrendelőhöz úgy, hogy sokszor még melegíteni sem kell őket, és nem mellesleg gyönyörűen tálalva.” 

Egyedül a desszerteket nem készítik helyben, ezek az újlipótvárosi Chouchou-ból érkeznek.

Fotó: Fekete Antonio / Designfood

Kiszámítható munkarend, stresszmentes szakácsok és ételek

„Nem véletlen, hogy a szakácsok szeretnek nálunk dolgozni. A munkarendjük sokkal kiszámíthatóbb, mint a vendéglátás más szegmensében dolgozóké, 6-tól délután 2-ig dolgoznak, és szabadok a hétvégéik is. Mielőtt délután hazamennek, már látják a másnapi rendelést, sok minden elő tudnak készíteni, hogy másnap már csak meg kelljen főzni” – mondja Gáspár Gábor.

A tulajdonosok állítják: az ételek minőségén is meglátszik, hogy alacsony a stressz-szint. 

Egy szakács 5 hónap alatt tanul be. Addigra megtanulja, hogyan kell a kiszállításra készült ételeket éttermi szinten elkészíteni. A konyhában együtt ötletelnek, és mindenki megfőzheti a kedvencét, így akár több ezer ételvariáció szerepelhet egy év alatt az étlapon. Jelenleg 6 állandó emberrel dolgoznak, de folyamatosan keresnek még szakácsokat. 

Fotó: Fekete Antonio / Designfood

Lineáris növekedés

„Jelenleg 1500 regisztrált ügyfelünk van, amelyből 100-120 folyamatosan rendel. Nagyon érdekes, mert júliusi péntekeken döntögettünk rendelési rekordokat, és ezekre az emberekre számíthatunk ősztől is, ha visszatérnek a nyaralásból. Szeptemberben elég nagy ugrás várható” – magyarázza Kuminecz Gábor, aki vigyáz arra, hogy a cég úgy növekedjen, hogy mindvégig kontroll alatt tudják tartani. Folyamatosan fejlesztenek, bővítik a kapacitásukat, tudatosan építkeznek, mert még bőven van fejlődési lehetőség.

Ennek része, hogy szeptembertől elindul a deli szolgáltatás, amelyben krémeket, savanyúságokat lehet majd vásárolni, valamint hétvégi piknikkosarakat lehet összeállítani. A karácsonyi bejglirendelés lehetősége is tervben van – ahogy az is, hogy ha eléggé megerősödik a cég, Bécsben is elindulhat a szolgáltatásuk.

Fotó: Téglás Zsófia

Nem olcsó, de megéri

A Food Revolution-menük valóban nem olcsók, egy étel akár 7000 forintba is kerülhet, de a tulajdonosok szerint a tudatosság kifizetődő. A megrendelő bízhat abban, hogy a legjobb alapanyagokból készült legjobb étel kerül elé, és sok terhet levesz a válláról, hogy nem kell órákon át ötletelni, mi kerüljön az asztalra, főleg, ha egy család teljes étkezését kell megoldani. 

Tovább olvasok:

"Nálam a szakma szeretete a csokoládéval kezdődött" - Péntekenként újra nyitva az újlipótvárosi Chouchou Desszertműhely

Hirdetés

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram