Hirdetés
Hirdetés

“Fontosnak tartom, hogy amit a Wolt nyújt, ne egy nagyvárosi kiváltság legyen” – Hartyányi Orsolyával, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatójával beszélgettünk

SZERZŐ: DG
2024. január 8.
Hartyányi Orsolya 2023 augusztusában került a Wolt Magyarország élére. Korábban a Wolt éttermi értékesítési és fejlesztési vezetőjeként dolgozott, előtte pedig hat éven keresztül a Zsidai Csoport üzemeltetési és üzletfejlesztési igazgatójaként a csoporthoz tartozó éttermek operatív irányításáért felelt. A 2023-as év fejlesztéseiről és eredményeiről, illetve a jövőbeli tervekről beszélgettünk.
Hirdetés

Hogy értékeled a 2023-as évet, mik történtek a Wolt tájékán?

A 2023-as év minden szempontból a növekedésről szólt. Év végére már több mint hatvan magyar településen váltak elérhetővé a szolgáltatásaink, csak a tavalyi év munkája, hogy ebből harmicba eljutottunk. Az országos lefedettségünknek hála már több mint négymillió ember érheti el a szolgáltatást. 

Tágítottuk a szolgáltatási portfóliónkat, ezzel párhuzamosan pedig a partnereink száma is megnőtt. Májusban elindítottuk az úgynevezett utolsó mérföldes kiszállítási szolgáltatásunkat, a Wolt Drive-ot, amelyet webshopok vehetnek igénybe. Ezzel a szolgáltatással hatvan-kilencven perces kiszállítást igényelhetnek. Elindult az előfizetéses szolgáltatásunk, a Wolt+, ami fix havi vagy éves díjért cserébe ingyenes házhozszállítást biztosít, illetve 5% kredit visszatérítést az elviteles rendelésekre. Ez volt a hazai piacon az első hasonló megoldás,  mind a felhasználói oldalról, mind az éttermek és a kiskereskedelmi partnerek részéről sikeresnek bizonyult a szolgáltatás. 

Hirdetés

Ezenkívül idén két új fenntarthatósági kezdeményezés is elindult a Wolton, így vásárlóink már a Rakun és a Vytal visszaváltható dobozait is választhatják ételrendelésnél, ezzel jelentősen csökkentve az éttermekben használt csomagolóanyagok mennyiségét és környezeti hatását.

Már több mint négymillió emberhez jutnak el a Wolt Magyarország szolgáltatásai

Sok vendéglátóipari egység számára tartogatott nehézségeket a 2023-as év. A Wolt Magyarország mennyire érezte ennek a hatását? 

A különböző gazdasági folyamatok természetesen ránk is hatással vannak. Számunkra ezzel kapcsolatban a legnagyobb tanulság a kedvezményes ajánlatok és akciók népszerűsége – mind a felhasználók, mind az éttermek részéről. 

Melyek voltak a legkeresettebb étterem kategóriák 2023-ban?

2023-ban a legnépszerűbb éttermi kategóriák továbbra is a már bevált étkezési és ételrendelési preferenciákat tükrözik, és kevés jelentős eltérést mutatnak az előző évekhez képest. Az olyan örök kedvencek, mint a hamburger, a pizza, az olasz és a magyar konyha, valamint a kebab és gyros továbbra is legyőzhetetlenek. 

Azonban a rendelési szokások földrajzi eltérései is izgalmas képet festenek. 2023-as évzáró sajtóközleményünkből kiderül például, hogy míg a sajtburgerek országszerte továbbra is a legnépszerűbb ebéd opciók a Wolton, addig Debrecenben például a tortilla és a gyros lett a legkedveltebb étel. 

Az olyan örök kedvencek, mint a hamburger, a pizza, az olasz és a magyar konyha, valamint a kebab és gyros továbbra is legyőzhetetlenek.

Van olyan étel, ami felívelni látszik és egyre népszerűbb a felhasználók körében?

Izgalmas trend lett a poke bowl, ami az utóbbi két évben jelent meg, és egyre nő a népszerűsége. Egyrészt könnyen szállíthatóak és kiválóan illenek az egészségtudatosabb életmódba, másrészt azok a vásárlók is előszeretettel rendelik, akik egy kicsivel különlegesebb étkezési élményre vágynak. Általánosságban is elmondható, hogy az egészséges, valamint vegetáriánus és vegán opciók határozott felívelést mutatnak. 

Egyre növekszik a high-end éttermek jelenléte a Wolt kínálatában. Ezek szerint sokféle igény ennyire nehéz ezeket az éttermeket a kiszállítás irányába csábítani?

Nem könnyű, de szerencsére nem is annyira nehéz. Az egyértelműen látszik, hogy minden konyhára és minden árkategóriára van igény, ezt pedig az éttermek is elkezdték felismerni. A Wolt extra bevételt hozhat az étteremnek a rendeléseken keresztül, de emellett marketing eszközként is szolgál és láthatóságot is biztosít. Havonta több százezren használják az applikációt, ezért a felület egy olyan lehetőséget kínál,  amelyet minden étteremnek érdemes kihasználni. A Wolt Magyarország különböző kiemelésekkel segít tájékozódni azoknak a felhasználóknak, akik kimondottan a high-end kategóriát keresik. 

Nincs kedvünk vagy időnk kimozdulni, ezért rendelünk: az éttermi élmény átélésének hiánya jelenthet hátrányt a kiszállítások tekintetében? 

Az  éttermi élményt nem lehet megismételni házhozszállítás során, de nem is ez a célunk. Az étterembe járás egy komplex élménycsomag – szól a zene, csörögnek az evőeszközök, kiszolgálnak minket, gyakran ünneplünk ilyenkor egy különleges  A házhozszállítás ennek semmilyen formában nem az alternatívája,  hanem egy nagyon fontos kiegészítő eszköz, amit igénybe vehetünk a hétköznapok során. Nem mindig tudunk elmenni étterembe, és nincs mindig időnk vagy kedvünk főzni. A Wolt Magyarország immár hat éve azon dolgozik, hogy magát a kiszállítást minél magasabb minőségben végezzük. Ebben a kategóriában kell a maximumot nyújtani, nem pedig magával az éttermi élménnyel versenybe szállni. 

Sokat konzultálunk az éttermekkel csomagolóanyagok, csomagolási technikák kapcsán, emelett pedig a konkrét menüről és a tételekről is beszélgetünk. Vannak olyan ételek, melyeket természetesen nem kiszállításra terveztek eredetileg; ilyenkor megpróbáljuk együtt végiggondolni, hogy másfajta csomagolással, vagy akár az étel átalakításával kiszállíthatóvá tudjuk-e varázsolni. 

A Wolt Magyarország mottója: a “bevásárlóközpont a zsebedben”.

Az éttermi kiszállítás egyre erősödő üzletága mellett milyen szolgálaltásokkal rendelkezik a Wolt Magyarország? 

Bár elsősorban még mindig a melegétel-kiszállításról vagyunk ismertek, már évek óta számtalan egyéb üzletággal és funkcióval is rendelkezünk. Mottónk, a “bevásárlóközpont a zsebedben”, az e-kereskedelemben való jelenlétünk diverzifikálását jelenti: játékoktól és virágoktól kezdve, elektronikai eszközökön és állateledelen át mindent kiszállítunk, ami egy futártáskában elfér.

A Wolt Market nevű saját online szupermarketünk idén három éve indult és hamarosan nyitjuk nyolcadik egységünket. Nagy lehetőséget látunk ebben a szegmensben is, a Wolt Market Keleti például tavaly a legforgalmasabb bolt volt az appon,  2023. novemberétől pedig nyolc héten keresztül a teljes nemzetközi Wolt Market-hálózat legforgalmasabb egysége volt.

Hirdetés

Ahogyan már említettem, tavaly májusban indítottuk útjára a Wolt Drive nevű, úgynevezett utolsó mérföldes szállítási szolgáltatásunkat, amelyet webshopok vehetnek igénybe. Ma már olyan partnerekkel rendelkezik mint a Decathlon, az AlphaZoo, a SPAR vagy a MediaMarkt. A jövőben további együttműködéseket tervezünk, amelyek összhangban vannak küldetésünkkel, hogy újraértelmezzük a kényelmet és javítsuk a vásárlói élményt az e-kereskedelem minden területén.

Milyen fejlesztések várhatóak a 2024-es évre?

Az országos lefedettség növelése továbbra is prioritás, mert szeretnénk minél több emberhez eljutni. Határozottan azt látjuk, hogy a lakosságarányosan kisebb településeken is van igény a szolgáltatásainkra, nem csak ételrendelés, de hanem bevásárlás terén is. Fontosnak tartom, hogy amit a Wolt nyújt, ne egy nagyvárosi kiváltság legyen. A lefedettség növelése a Wolt Marketre is vonatkozik, márciusban Szegeden nyitottuk meg legújabb egységünket, de idén még tervezünk további vidéki üzletnyitást.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram