Piaci elemzők szerint a cold brew jelentősége jóval nagyobb annál, mintsem csak egy trendi kávékészítési módról beszéljünk róla. Nagyon úgy néz ki, hogy éppen az úgynevezett "hidegkávék" forrósítják fel éppen a piacot, és ez a tendencia nem csak a nyári időszakra korlátozódik.
A gazdasági és pénzügyi információkra szakosodott hírügynökség, az amerikai Bloomberg szerint a cold brew jelenségre érdemes odafigyelnie a kávépiacnak.
Amerikában a kávéfogyasztás növekedése általában véve lelassult, az egyedüli kivételt a cold brew jelenti. Míg 2017-re a teljes kávéfogyasztás 1,5 százalékkal nőtt (ami jóval kevesebb, mint a tavalyi 4,4 százalékos emelkedés)
addig a forró kávék eladásai 3 százalékkal csökkentek. A cold brew ezzel szemben meghökkentő menetelést folytat, éves szinten 80 százalékos növekedést mutat.
Elgondolkodtató az is, hogy a Starbucks összeladási statisztikája azóta ugrott meg 25 százalékkal, amióta két évvel ezelőtt bevezették termékpalettájukra a cold brew-t.
A cold brew terjedésével várható gazdasági élénkülést pedig az magyarázza, hogy a népszerű "hidegkávéhoz" mintegy kétszer annyi kávébabra van szükség, mint forró társai elkészítéséhez. (Amerikában egyébként a Keurig cég kapszulás kávéi jelentik a cold brew-k legfőbb vetélytársait.)
Forrás.