Hirdetés
Hirdetés

„A luxus és az elérhetőség nem ellentmondás” - Interjú a Beefbar kreatív elméjével, Riccardo Giraudi-val

2023. október 19.
A világszerte ismert étteremlánc, a Beefbar tulajdonosa, Riccardo Giraudi a budapesti W Hotel nyitása alkalmából a fővárosba látogatott, hiszen az Operával szemben található egységben üzemel a hazai gasztroszcéna legújabb csillaga: a Nightingale by Beefbar.
Hirdetés

Kiemelt kép: Riccardo Giraudi / Fotó: W Budapest

A Monacoban élő, ám a világ számos pontján több tucat éttermet üzemeltető étteremvezető a W márkához fűződő viszonyáról, a vendéglátás jelenlegi kihívásairól, illetve arról mesélt, hogy miért döntöttek Európában egyedülálló módon a mediterrán-ázsiai koncepció mellett a Nightingale by Beefbar esetében.

Nightingale by Beefbar / Fotó: W Budapest

Aki személyesen eddig elkerülte az Andrássy úton az egykori Balettintézet épületében található W Hotelt, valószínűleg a social media felületeken már találkozott vele, hiszen az impozáns enteriőrt szó szerint „szétinstázzák” a vendégek és kíváncsi látogatók. A vizuális örömök mellett persze a gasztrorajongók is bőven találnak kedvükre valót, legyen szó akár a Nightingale by Beefbarról, akár az alagsorban megbúvó speakeasy-ről, a Société 25-ról. A gyakran csak „Beefboy”-ként emlegetett Riccardo Giraudival a hotel lobbyjában találkoztunk, ahol barátságos és közvetlen stílusával gyorsan egyértelművé tette, hogy akkor is lehet két lábbal állni a földön, ha a fél gasztrovilág azok előtt hever. 

Fotó: W Budapest

Budapest szívében, a város egyik legikonikusabb épületében vagyunk. A Beefbar koncepciója nagy hangsúlyt fektet az építészetre és a designra, így nagyon kíváncsi lennék, hogy mi a véleményed a Dreschler-palotáról? Nem is beszélve a környékről, például a szemközti Operaházról?

Be kell vallanom, hogy egyelőre még nem volt lehetőségem igazán megismerni Budapestet, így nehéz a város többi részével összehasonlítani, de azt magabiztosan állítom, hogy a környék és az épület is egészen lenyűgöző. Nagyon szeretem a kontrasztokat, itt pedig bőven akad belőlük, hiszen egy történelmileg is nagy múltú épületben beszélgetünk éppen, aminek a kialakítása és designja tökéletesen keveredik a modern elemekkel. Ezek egyébként olyannyira tetszettek, hogy bár a legtöbb éttermünk esetében próbálunk a környezettől – tehát akár egy adott hoteltől is – eltérő designt kialakítani, itt viszont megláttam a terveket, és azt mondtam, hogy ezt szeretném látni a Beefbarban is. A Marriott-csoporttal már a világ számos pontján együttműködünk, és bár a W márkát is már 20-25 éve figyelemmel követem, ez az első példa a közös munkára, így a Nightingale különösen kedves és izgalmas projekt számomra. 

Fotó: W Budapest

Ahogy említetted, ha nem is W-ban, de más hotelekben vannak éttermeid. Mit gondolsz erről a műfajról? Mennyire szkeptikusak ezekkel szemben a vendégek? 

Nem egyszerű, hiszen amikor a vendégek utaznak, és kiválasztanak egy úti célt és azzal együtt egy szállást, akkor nem az étterem alapján választanak. Így nekünk azon kell dolgozni, hogy olyan helyekkel működjünk együtt, akikkel össze tudjuk hangolni a profilunkat, akár a kommunikáció, akár a márka, akár a design tekintetében. A hotelek és az éttermek is élményt adnak a vendégeknek, így közös érdek, hogy ugyanazt a színvonalú kiszolgálást kapják meg a szobájukban, a bárban vagy éppen a vacsoraasztalnál. Éppen ezért azt gondolom, hogy egyre elterjedtebb lesz a jövőben, hogy a nagyobb szállodaláncok és a rangosabb éttermi márkák együtt fognak dolgozni. 

A Beefbar Európa 9 különböző országában megtalálható, mégis a Nightingale az első mediterrán-ázsiai ihletésű étterem. Ez minek köszönhető? 

Egyrészt egy mindenféle romantikát nélkülöző oka van – egy piackutatás, amely szerint a város ezen részében ez az a koncepció, ami hiányzott korábban. Másrészt viszont érdemes belegondolni a Nightingale (magyarul csalogány) név eredetébe, ami Hans Christian Andersen meséjére utal és az ókori Kínában játszódik, illetve a történetből komponált Stravinsky-zeneműre. Mindez itt az Operával szemben… tehát úgy gondolom nagyon szépen összeérnek a szálak a koncepció tekintetében. 

W Budapest

A Beefbar, és így a Nightingale is a kontrasztokról szól, például sokszor hangsúlyozzátok, hogy próbáljátok a luxust elérhetővé tenni. Azonban a luxus lényege éppen az exkluzivitás lenne, nem? Akkor mégis hogyan működik ez az egész? 

Ezt úgy kell elképzelni, hogy egészen egyszerű recepteket veszünk, hagyjuk a felesleges sallangot, azonban mindezt drága, különleges, gondosan válogatott alapanyagokból állítjuk elő. A luxus jelentése sokat formálódott az elmúlt években, a vendégeknek kevésbé van igényük a feszengős, fehér kesztyűs helyekre. Sokkal inkább vágynak egy-egy kivételesen finom fogásra, amit szép és igényes, azonban laza, hangulatos környezetben fogyaszthatnak el. 

W Budapest

Három különböző kontinensen, Európában, Amerikában és Ázsiában vannak éttermeid, így nagyon érdekelne, hogy hogyan látod, manapság melyik piacon a legnehezebb a helyzet? 

Jelenleg 24 Beefbar van világszerte, és további 15 nyitásán dolgozunk éppen, tehát közel 40 egységről van szó, így úgy gondolom, hogy van rálátásom a témára. Azt hiszem, hogy manapság éttermeket működtetni leginkább egy folyamatosan változó, hullámzó tapasztalat és élmény. A titok a sikerhez talán az, hogy van egy ernyőmárka, amely a DNS-ében hordozza a kulcs üzeneteket, azonban minden más specifikus és különböző annak megfelelően, hogy az adott országnak, közönségnek mire van igénye. Gondoljunk csak a nagy divatházakra: pontosan ez történik az ő esetükben is. Egy-két évtizeddel ezelőtt ugyanúgy néztek ki akár a Louis Vuitton, akár a Gucci kirakatai a világ minden táján, manapság viszont már különböző kollekciókkal és látvánnyal jelentkeznek az egyes nagyvárosokban. Tehát mindig meg kell újulni, haladni kell a korral, ez történik az éttermeinkkel is! 

 

Ha már a haladásról és változásról van szó, szerintem sokan kíváncsiak, hogy egy vörös húson alapuló lánc fejeként mi a véleményed a vegán fogásokról? 

Sokakkal ellentétben én nem gondolom, hogy 100%-ban ez a jövő, viszont abban biztos vagyok, hogy a jövő egy nagyon jelentős része. Szerintem érdemes mindenre nyitottnak lenni, a mi étlapjainkon is szerepelnek vegán fogások, sőt, egy egész növényi táplálkozáson alapuló étterem koncepcióján is dolgozunk. 

W Budapest

Anno az elsők között indítottál vendéglátásra specializálódott PR ügynökséget Londonban. Mit gondolsz, manapság, a folyamatosan áramló információ tengerben hogyan lehet felkelteni az emberek érdeklődését? Hogyan lehet őket elérni és láthatónak maradni? 

Ott vannak a klasszikus PR elemek, például a cikkek, interjúk, sajtóesemények, illetve a megkerülhetetlen social media jelenlét. Én is hiszek abban, hogy manapság egy helynek érdemes minden más mellett Instagram-kompatibilisnek is lenni, azonban ami még ennél is sokkal fontosabb, az továbbra is a szájhagyomány. Ha egy hely jó, ha egy étel emlékezetes, ha egy koncepció izgalmas, azt az emberek elmesélik egymásnak, ezért is kell minden egyes vendégünknek igazi élményt adnunk. 

W Budapest

Ha meg is van a kulcsa, hogy hogyan nyerjük meg a vendégeket, manapság még nagyobb fejtörést okozhat megtalálni és megtartani az elhivatott szakembereket. Mi a tapasztalatod ezzel kapcsolatban?

Ez világszerte egy óriási probléma manapság, azonban azt kell mondanom, hogy nagyon szerencsés helyzetben vagyok, nagyon jó csapattal dolgozunk együtt! Ha valaki elkezd nálunk dolgozni, az sok esetben örökre, de legalábbis hosszú távon velünk marad, ez igaz az újonnan belépők 70-80%-ára. Mondanám, hogy ehhez van egy titkos receptem, de mindössze arról van szó, hogy emberségesnek kell lenni, illetve megtalálni azokat az embereket, akik a cégeddel vagy márkáddal együtt szeretnének fejlődni és növekedni.  

Tovább olvasok:

 

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram