Hirdetés
Hirdetés

A budapesti Kempinski sem hárítja át a költségei növekedését a vendégeire - Interjú Stephan Interthal szállodaigazgatóval

SZERZŐ: Szász Eszter
2022. szeptember 28.
A Kempinski Hotel Corvinus a rendszerváltást követően az első „kortárs” luxus hotelként, 1992 szeptemberében nyitott Budapest belvárosában, nevét Mátyás királyról kapta. Idén a 30. születésnapját tartó magyarországi szálloda anyacége is ünnepel: fennállásának 125 éves évfordulójához érkezett.
Hirdetés

A Kempinski Európában a legrégebbi luxusszálloda-csoportnak számít és az ünneplés már tavasszal elkezdődött. Stephan Interthal 1997-2004 között és 2014 óta vezeti a portfólió budapesti egységét, most a jubileumi időszakban a legnagyobb esemény a szeptember 29-i partner parti lesz. A jövőbe vetett bizalomról, a pozitív gondolkodásról és a magabiztosságról beszélgettünk Stephan Interthal igazgatóval. 

Stephan Interthal

A mostani krízishelyzetben egy luxus szállodakomplexum milyen megoldásokban gondolkozhat?

Ugyan valóban válsághelyzetben van Európa, de fogalmazzunk kicsit finomabban: én inkább úgy hívnám, hogy megoldandó kihívások előtt állunk, amelyekkel meg kell birkóznunk. Az idei évünkről csak pozitívat tudok mondani, sokkal jobban teljesítettünk, mint amire számítottunk év elején.

Nem bízzuk el magunkat, szerények maradunk, de egyben optimisták és magabiztosak.

A világjárvány előtti, 2019-es évet tekintve is ez a véleménye?

Ha 2019-et vesszük bázisévnek, és az akkori forgalmat összehasonlítom az ideivel, akkor ahhoz képest 80 százalékos a teljesítményünk. Ennek függvényében változtattunk az üzleti stratégiánkon is, a kevesebb látogatót, az alacsonyabb kihasználtságot az átlag szobaár emelkedése kompenzálja. Az éttermeinkben szerencsére a betérő vendégek száma visszaállt a 2019-es állapotokra, egyedül a rendezvényeink száma kevesebb, mint 3 évvel ezelőtt. 

Kempinski

Hogyan sikerül megtartani a munkaerőt?

Mindenki munkaerő-problémával küzd ebben a szektorban. Ennek ellenére ezen a téren is még mindig viszonylag előnyös pozícióban látom a szállodánkat, amellett, hogy nagyon nehéz találni megfelelő személyzetet, amely egy ekkora komplexumot ki tud szolgálni. De az igazsághoz hozzátartozik, hogy hosszú időszakokat magas foglaltsággal nehezen tudunk menedzselni. A Covid előtti évben legalább 100 teltházas napunk volt, idén egy ilyen helyzet kihívások elé állítana minket.

Milyen stratégiákat alkalmazott a hotel?

Minden költségünk jelentősen emelkedett, ami elsősorban munkabért és energiaköltséget jelent. El kell fogadnunk ezt a helyzetet és kezelnünk kell. Egy az egyben nem háríthatjuk át a megnövekedett költségeket a vendégekre, hanem nagy részét magunkra kell vállalni. Ezt az időszakot mindannyiunknak együtt kell leküzdenünk, ugyanakkor pozitívnak és magabiztosak kell maradnunk és a cselekedeteinknek is ezt kell tükrözniük...

A jövőben milyen változtatásokat terveznek?

Pozitívan állunk 2023 elé is. Szerencsére a kollégáim nagy része is így gondolkodik. Persze mindig vannak, akik aggódnak, ezt is megértem, akik félig üresnek látják a poharat ahelyett, hogy félig telinek látnák, de nem győzöm hangsúlyozni, a magabiztosság és a pozitív gondolkodás most talán a két legfontosabb erény. Nem erőltetett pozitivitásra gondolok: azért látjuk jónak a jövőt, mert hiszünk a teljesítményünkben és a végén meglátjuk, mi lesz a végeredmény. Abban is hiszek, hogy Budapest egy kiváló desztináció, ha nem így érezném, nem élnék itt már 15 éve. 

Ezzel együtt biztosan igyekeznek önök is optimalizálni. Vannak olyan lépések, amelyekre szükség lehet, annak érdekében, hogy csökkentsék a költségeiket?

Abban biztos vagyok, a nagy hotelláncok túl fogják élni ezt az időszakot, egyetlen nagy sem szállodát nem látok „gyengélkedni”. Tény, hogy ez eddig a mi közüzemi kiadásaink is megháromszorozódottak 2019 és 2022 között, de most ezzel kell együtt élnünk, hiszen megváltoztatni úgysem tudjuk. Természetesen folyamatosan keressük azokat a megoldásokat, amelyekkel energiát tudunk megtakarítani. Olyan kis lépésektől kezdve, hogy lekapcsoljuk az áramot és a fűtést a nem foglalt szobákban. A légkondicionálókat ésszerűen szabályozzuk,.. De sajnos minden intézkedés ellenére abban biztos vagyok, hogy lesznek vállalkozások, éttermek és hotelek, amelyek nem tudják túlélni ezt a bizonytalan időszakot. Csak remélni tudom, hogy ez csak valami köztes állapot, és legkésőbb 2024-ben normalizálódni fog a helyzet. 

A turisták nem fognak elmaradni, az emberek akarnak és szeretnek is utazni. Még az ukrajnai háború sem tartotta otthon őket. 

Ugyan kevesebben jönnek, mint 2019-ben, de egy-egy ember több pénzt költ, legalábbis nálunk ez jellemző. 

Az Oroszországból érkező vendégek elmaradása mennyire érintette negatívan önöket?

Oroszországból és Kínából sem érkeznek vendégek hozzánk jelenleg, az oroszok a háború, a kínaiak az utazási korlátozások miatt maradnak távol. Jövőre sem számítunk nagy számban érkező turistára ezekből a desztinációkból. 

ES Bisztró

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A Kempinski Hotel Corvinus nem csak szálláshelyet kínál, hanem a magyar-bécsi éttermet, az ÉS Bisztrót is üzemelteti, helyet ad a Nobu étteremlánc budapesti egységének, ahol a japán gasztronómia iránt elkötelezettek hódolhatnak szenvedélyüknek. Az épületben kapott helyet a Blue Fox The Bar, ahol klasszikus koktélokat és progresszív új ízeket is kevernek a bártenderek. A Kempinski története 1897-ben kezdődött, jelenleg 80 hotelből, üdülőszállodából és luxusapartmanból áll a portfólió és nemrég nyitott legújabb egysége Tel Aviv tengerparti sétányán.


Tovább olvasok:

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram