A Juliet Victor Birtok egyelőre nem egy gyakran emlegetett borászat, a tulajdonosa azonban sokak számára ismerős lehet. A Wizz Air-vezér, Váradi József tokaji pincészete 2018-ban debütált. Ekkor már két szüreten túl voltak, és nem szerény ambíciókkal jelentkezett be a borpiacra az új márka: kitűzött céljuk, hogy a legjobb borokat készítsék Tokajban. „Egy olyan termékkel akartunk előállni, ami világviszonylatban megmozgatja az emberek fantáziáját, és újra tudja definiálni Magyarország, azon belül Tokaj-Hegyalja borainak megítélését" – nyilatkozta nekünk 2018-ban a tulajdonos üzletember Prémium bort ígér, szerelmet nem hazudik című interjúnkban.
A 24 forintos furmint esete
Természetesen egy reklámkampány áll a háttérben, a Bar:24 webshop („online borbár") akciója keretében adózhatunk Tokaj-kedvtelésünknek. A Juliet Victor normál áron ötezer forintos, 2017-es palackozású furmintja tehát nyilvánvalóan nem egy alsó (de még csak nem is középső) polcos tétel, és az ingyenes házhoz szállításhoz érdemes tovább is vásárolni. Ismerkedésre a Juliet Victorral azonban remek alkalom, és ismét Váradi Józsefet idézzük: „Egy hektárról általában egy átlagos borászat esetében 5-6000 palack bor kerül ki. A mi esetünkben ez 1000, legfeljebb 1500 palackot jelent hektáronként. Kizárólag a legjobb minőségű szőlőt dolgozzuk fel."
Száraz fehérbor. Nagyon tiszta, halvány szalmasárga színű; birskörte, kevés vanília és mogyoró jellemzi az illatát. A korty kerek, citrusokkal, kevés ásványossággal, élénk savakkal, és hosszú lecsengéssel. Komplex és nagyon egyensúlyos bor – szól a leírás.
Végülis nem csak a Valentin-nap közeleg, hanem a Furmint február napjai is most vannak.
"Valaki megértette, amit próbáltam mondani, valaki nem" – Ne hagyja ki tavalyi interjúnkat sem a Juliet Victor tulajdonosával, Váradi Józseffel:
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.