A hírek szerint a cég különböző termékeit alkotó nyers alapanyagok, mint a kakaó, a világklasszis piemonti mogyoró és más hozzávalók tesztelése is a feladat része, valamint a tesztelőknek az édességkészítés különböző részfázisaiban is kóstolniuk kell. A 60 kiválasztott egy negyedéves képzésen fog részt venni, melynek lezárultával 40-en lehetnek a cég hivatásos tesztelői. (Az egyik hozzávalóról, a pálmaolajról, a Nutellát érő komoly támadások okozójáról nem szól a fáma.)
Az álláshirdetés marketingfogásnak sem utolsó, hiszen számtalan helyen lehozták a hírt. A teszteléseket eddig egyébként a cég belső munkatársai végezték, az új irány szerint viszont nem szakavatatottak bevonásával folytatják a munkát. Kifejezetten előnyös, ha a jelentkezőnek nincsenek beható táplálkozási és kóstolási ismeretei – az "átlag fogyasztó" ízlésére kíváncsiak.
A 3 hónapos kurzus során annak elsajátításában segítenek a jelentkezőknek, hogy miként tudják felismerni, beazonosítani az ízeket, és mindezt hogyan tudják szavakba foglalni. A részmunkaidős állás mindössze számítógép-felhasználói ismereteket igényel a tapasztalatok rögzítésére, és óránként kb. 3000 forintos bért fizet a tesztelőknek a cég. A tanfolyam végén kiválasztott 30 személynek hosszú távú szerződést ajánl a cég.
A Ferrero óriásvállalat világszerte 170 országban van jelen, és mintegy 30 ezer embert alkalmaz. A portfóliójuk további márkanevei a Nutellán kívül a Kinder csokoládék, a Ferrero Rocher, Raffaello és a Mon Chéri.
MTI hír és külföldi források alapján.