Hirdetés
Hirdetés

Ragasztó a tejre, szappan a sörbe: Így trükköznek a reklámokban az ételfotókon

SZERZŐ: DiningGuide
2018. december 12.
Valószínűleg senki nem fog most a döbbenettől magába roskadni a monitor előtt, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a reklámok bizony hazudnak. De minimum túloznak. Nézzük más irányból a dolgot: a legtöbben szeretünk előnyös képet látni-láttatni magunkról, így vannak ezzel a gyártók is. Az ingereket fel kell ébreszteni, és a fotózások, filmezések alkalmával bizony egy sor olyan tárgy és anyag támogatja meg az ételek küllemét, ami után nyilvánvalóan már senki nem fogja elfogyasztani őket.
Hirdetés

Hacsak nem szeretne tűbe harapni, netán kartonpapírt falatozni. Hogy mennyire bocsánatos bűn a jól ismert, szottyos burgert kapni a jól ismert multiknál a képen látható szexi dög helyett, azt mindenki döntse el maga.

De aki próbált már valaha ételt vonzó módon lefotózni (és ki ne akart volna?), tudhatja, hogy a legszebb fine dining tányér is fura maszatok kupacának hathat az amatőr keze alatt, és a gazdag pho leves is gyakran csak egy zavaros lé, ha nem profin fotózzuk.

Persze a reklámokban mindezt a csúcsok csúcsára járatták, hiszen nem csupán arról van szó, hogy profi fényképezőgéppel/kamerával, megvilágítva, jó szögből kapják le az ételeket, hanem kisebb-nagyobb trükkökkel éppen frissen gyöngyözőnek mutatják a sört, gőzölgőnek, ami már kihűlt, a hamburgerek komplex szépségápolásáról nem is beszélve.

Ínycsiklandó hazugságok következnek. (Figyelem, a második videónak csak az első néhány perce foglalkozik a reklámokkal!)

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram