Az első üzleteteket 2021 szeptemberében nyitottátok Gyömrőn a férjeddel, Erdei Tamással, pályalehagyókként. Miért döntöttetek egy fagyizó megnyitása mellett?
A férjem alapvetően gazdasági mérnök végzettségű, és pénzügyekkel foglalkozott, bútorokat készített, illetve énekelt – mindig is szerteágazó volt az érdeklődése. Én edzéseket tartottam, egészségfejlesztéssel foglalkoztam. Bár nekem van vendéglátós kötődésem, ugyanis az egész családom ebben a szektorban dolgozik.
Ennek hatására nem szeretted volna már korábban ezt a pályát választani?
Épp ellenkezőleg! Határozott tervem volt, hogy elkerüljem a területet, ami egészen 2019-ig sikerült is. Ekkor elkezdtem én is nyitni a férjem terve felé, hogy csináljunk valamilyen vállalkozást, elkezdtünk gondolkozni, számolgatni, majd megérkezett a Covid. Nekünk kifejezetten kapóra jött ez az időszak, mindketten otthonról, online dolgoztunk, sok időnk és kapacitásunk szabadult fel. Tamás be is iratkozott egy cukrászképzésre, majd fagylaltkészítő tanfolyamra. Valahol itt dőlt el a sorsunk – elkezdtük összerakni a terveinket, amelyeknek kezdetben kitétele volt, hogy nem szerettünk volna Budapesten nyitni üzletet.
Ekkor jött Gyömrő?
Számos települést végigjártunk a főváros közelében, és így találtunk rá a gyömrői üzletre. Azért, hogy megismerjük a hazai kínálatot, egyszer-kétszer körbeutaztuk az országot. Hamar körvonalazódott, hogy mi az, amit szeretnénk! Olyan fagylaltot, amit, ha becsukott szemmel megkóstol valaki, pontosan be tudja azonosítani, hogy milyen ízű. Nem valamilyen ízesítésű, nem valamilyen aromájú, hanem pontosan olyan, mint amit a neve vagy az összetevői előzetesen ígérnek. Az élet más területein is nagyon maximalisták vagyunk, és úgy tűnik, hogy ez a közös cégalapításban, cégvezetésben is nagyon hasznos tulajdonság.
Időközben pedig mégis úgy döntöttetek, hogy a fővárosban is megnyittok egy fagyizót.
Kezdetben természetesen elég sok kihívással találtuk szembe magunkat, de mégis nagyon jó volt a gyömrői fagyizónk fogadtatása, remek visszajelzéseket kaptunk. Így a tavalyi évre már biztosak voltunk benne, hogy szeretnénk még egy üzletet nyitni, magát az üzlethelyiséget az anyósom találta az Opera mellett. Gyakorlatilag első látásra nagyon megtetszett nekünk, ráadásul izgalmas egybeesés, hogy a férjem családja komolyzenével foglalkozik, az édesapja negyven évig dolgozott az Operában, illetve az Erkel Színházban, így ez ismét egy sorszerű fordulatnak tűnt.
Ráadásul a környék már csak a turisták miatt is igen frekventált, a belvároson belül is.
Nagyon jókor kerültünk oda, mert majdnem velünk egy időben, illetve azóta is nyitott még ott egy-két nagyon kedves hely, és tényleg érezni lehet, ahogy a Hajós utca és a környék is folyamatosan fejlődik. A turisták jelenléte valóban elég lényeges az Opera mellett, itt nagyon keresettek a fagylalt formájában készített olyan magyar desszertek, mint például a túrógombóc vagy a mákosguba. Ezeknek az elkészítéséhez egyébként a férjem ragaszkodott, szerette volna kiváló minőségű fagylalt formájában felidézni azokat az ízeket, amelyekről kedves emlékeket őrzünk még gyermekkorunkból.
Tapasztaltok különbségeket a keresletben az ízek tekintetében a két üzletben?
Mindkét helyen kötelező jelleggel szerepelnie kell a pultban a csokoládénak, ami nem is okozott nekünk túl nagy meglepetést. Ami viszont igen, az az, hogy bár a gyömrői üzletben is kedvelt a sóskaramell ízünk, azonban a budapesti üzletben folyamatosan a top háromban szerepel, és kifejezetten keresni szokták a vásárlók. A banánfagyi sikerével kapcsolatban előzetesen voltak kétségeink, azonban nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk arról, hogy a megszokott banánaromájú édességek után milyen jó végre olyan fagylaltot fogyasztani, aminek tényleg olyan íze van, mintha a gyümölcsbe harapna bele az ember.
Jár bármiféle kompromisszummal az, hogy nem akartok a minőségből engedni?
A nyitás óta a filozófiánk, hogy egyáltalán nem használunk adalékanyagokat, ami miatt a fagyink sokkal érzékenyebb, így szigorúbb protokolljaink vannak az értékesítésre és a tárolásra vonatkozóan. Ennek ellenére ez egy olyan alapérték, amiből nem szeretnénk engedni, tényleg tejjel, tejszínnel főzzük, amit úgy kell. Minden abból készül, ami rá van írva, és szerintem ez a nagy erősségünk, illetve ennek köszönhetjük a jó visszajelzéseket.
A pozitív visszajelzések és az elégedett vendégek általában újabb üzletek nyitásához szoktak vezetni.
Igen, ez az esetünkben is így van, hamarosan megnyitjuk a harmadik helyünket Budán, egészen pontosan a Lövőház utcában. A legtöbb folyamatunk már az első üzletünk nyitása óta standardizálva megy, a logisztika, értékesítés és gyártás tekintetében egyaránt. Aminek nagyon örülnénk, ha sokkal több ízt tudnánk egyszerre tartani. Ez nagyon helyfüggő, nemcsak a pult miatt, hanem a háttérhűtők miatt is, de bízunk benne, hogy ezúttal már sikerül ezt is megvalósítani.
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.