Első pillantásra előbb tippeltünk volna különös marhanyelv-kollekcióra (bár a kék versenyzők kilógtak a sorból). Persze ilyenkor, tavasszal a világhírű dán étterem éppen a "seafood season", azaz a tenger gyümölcseinek szentelt szezonális menüvel megy, így a játék is erre vonatkozik, ugyanis halikrákat látunk a képen.
Maga René Redzepi tette fel a kérdést saját Instagram-oldalán, hogy ki tudja beazonosítani a különböző ikrákat, és hozzáteszi, hogy ő sem tudta. A helyes válaszért cserébe két főre szóló vacsorát ajánlott fel a nyertesnek az újrastartolása után két Michelin-csillagot kiérdemelt étterembe. Maga a séf – avagy a közösségi média oldal-kezelője? – válaszolgat is a beérkező tippekre.
A degusztációs menü egyébként valamivel több, mint 105 ezer forintnyi dán koronába kerül, és hónapokkal előre majdnem teljesen tele van (még rá lehet bökni szabad helyekre a tavaszi szezonban).
Tengerparttal nem bíró népként nem tartjuk sanszosnak, hogy éppen Magyarországról kerülnének ki nyertesek, de persze ki tudja. Az pedig biztos, hogy az elfeledett vagy szimplán ismeretlen helyi alapanyagok felkutatására szakosodott Redzepi és csapata ezzel a játékkal is csak tovább erősíti az egyik fő üzenetüket, a természetes, helyi, szezonális alapanyagok felfedezését.
Tessék csak, tessék:
https://www.instagram.com/p/BvzGtB-nIko/
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.