A louisville-i székhelyű Yum! Brands céghez olyan étteremláncok tartoznak, mint a Pizza Hut, a Kentucky Fried Chicken, a Taco Bell vagy a WingStreet. Ők augusztusban jelentették be, hogy egyes Egyesült Államok-beli KFC éttermekben tesztüzemben étlapra tesznek Beyond Meat hamburgert, avagy növényi alapú "húspogácsával" készült burgereket.
A másik hamburgeróriás, az üzleteivel az egész világot lefedő McDonald's is megtette a nagy lépést: ők jövő hétfőn indítják a tesztüzemet kanadai gyorséttermeikben. Tizenkét napon át tartják a kínálatban a P.L.T. nevű burgert, amely ránézésre egy az egyben hozza a mekis hamburgerek stílusát, neve pedig a klasszikus szendvicsre, a BLT-re játszik rá, de az abban szereplő bacon helyett a növényi hozzávalókat sorolja: "plant, lettuce, tomato", avagy növény, saláta paradicsom.
Olyan nagy a kereslet a húst növényi hozzávalókkal helyettesítő termékekre, hogy az említett gyártók készlethiányt jelentettek. Míg eleddig különcködésszámba ment "műhúst" kóstolni, az olyan globális láncok, mint a McDonald's és a KFC, komolynak tűnő érdeklődése a növényi megoldás iránt jelentős áttörést hozhat ezen a piacon.
Olvasta már korábbi cikkünket a témában?
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.