Hirdetés
Hirdetés

Minőség, megbízhatóság, inspiráció – ezek a Bidfood kulcskompetenciái az élelmiszer forgalmazásban

SZERZŐ: Knap Gábor
2023. július 11.
A Bidfood a világ egyik legjelentősebb élelmiszer forgalmazója, amely különös figyelmet szentel a fine dining éttermek kiszolgálására.
Hirdetés

 A cég majdnem 3 éve van jelen a magyar piacon, két éve ezen a néven. Idén a Dining Guide - BidFood Az Év Ifjú Séftehetsége Díj szponzoraként tűntek fel. A magyar piac sajátosságairól és az ellátási láncokról Jakub Šmíd-del, a Bidfood Hungary ügyvezető igazgatójával és Bézi Viktor értékesítési vezetővel beszélgettünk.

Jakub Šmíd és Bézi Viktor

A Bidfood erős szereplője a nemzetközi piacnak. Hány országban működik a cég?

Jakub Šmíd: Mintegy 35 országban vagyunk jelen, leginkább Európában, Ázsiában és Dél-Amerikában. Az USA-n kívül a Bidfood a második legnagyobb élelmiszer-forgalmazó, tehát a magyar leányvállalat egy jókora nemzetközi cég része.

A társaság portfóliójában előkelő helyen találhatók a saját gyárakban készülő termékek. Mit érdemes tudnunk ezekről? Honnak érkeznek az alapanyagok, hogyan zajlik a feldolgozás?

Jakub Šmíd: A versenytársainktól elsősorban a termékek széles választéka különböztet meg minket és az, hogy termékeink egyharmada valóban saját gyártású. Mivel mi irányítjuk a gyártási folyamatokat, ezért nagyszerű lehetőségeink vannak, ha friss halakról és húsokról van szó. A vadfeldolgozónk például a teljes szezonban friss vadat kínál. 

A saját üzemekben gyártott termékekből annyifélét készítünk, hogy minden ügyfelünk igényét ki tudjuk elégíteni. Miénk Közép-Európa egyik legmodernebb halüzeme, amely 200 ezer kilogramm friss halat dolgoz fel havonta. Van friss osztriga és élő homár kínálatunk, 3 naponta szállítunk lazacot Norvégiából, frissen halászott branzinót és durbincsot az Adriáról.

A lényeg tehát a minőségen kívül a gyorsaságon van és természetesen hasonló a helyzet a sertés- és a marhahús esetében is.  

Az éttermeknek és séfeknek, akiknek szállítunk, az a fontos, hogy megbízhatóan elérhetők legyenek az alapanyagok. Erre biztosíték a saját feldolgozás, beleépítve a rendszerbe többek között a szükséges minősítéseket, higiéniai szabályozásokat. 

A rendszert pedig mi irányítjuk, így csak azt állítjuk elő, amire a piacnak szüksége van, így tudunk gyorsak és frissek lenni. Összekapcsoljuk az értékesítési adatokat a nyersanyagigénnyel és a beszerzéssel. Nálunk minden egy hálózatban működik, ahol minden információ rendelkezésre áll. Ez teszi tervezhetővé a szállításokat, és összességében emiatt tudunk megbízhatóbb szolgáltatást nyújtani, mint a versenytársaink. 

Magyarország gazdasági nehézségekkel küzd, amelyek nagy hatással vannak a vendéglátásra. Hogy látják, az infláció miatt árérzékenyebbek a magyar ügyfelek?

Bézi Viktor: A vendéglátás valóban nagyon érzékeny a válságra és ennek a jeleit nem lehet nem észrevenni. Az infláció miatt hatalmas a verseny a beszállítói piacon, a Bidfood pedig viszonylag friss cég Magyarországon, így bele kell állunk az árversenybe is amellett, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtjuk. A gazdasági nehézségek ellenére eddig minden évben megdupláztuk a bevételünket. Egyre több séf próbálja ki a Bidfood szolgáltatásait, és számomra az a fontos, hogy minél több vevő ismerjen meg minket.

Jakub Šmíd: Hogy egy éttermi szolgáltatás a lehető legmagasabb színvonalú legyen, amiért hajlandó többet is költeni a látogató, a séfnek a konyhára, a személyzetnek pedig a vendégre kell összepontosítania. Ahhoz, hogy ezt maximálisan meg tudják tenni, minőségi alapanyagokra van szükség. Nincs jobb befektetés egy étterem vezetése számára, mint ha az ott dolgozók idejére és energiájára összpontosít. Ehhez nyújtjuk mi a hátteret: velünk a séfek a kreatív feladataikra koncentrálhatnak.

Mi a Bidfood hosszú távú stratégiája a magyar piacon? Mennyire fontos a vidéki ügyfélkör?

Bézi Viktor: Az elmúlt két évben nagyszerű munkakapcsolatokat alakítottunk ki és igen szorosan működünk együtt számos magyar ügyfelünkkel. A célunk, hogy ezt tovább építsük a jövőben és hogy létrehozzunk egy nagyobb magyarországi bázist. 

Az eddigi munkának köszönhetően nagyon fontos ügyfeleket látunk el Budapesten kívül is. Hetente háromszor szállítunk a Balatonhoz, kétszer Esztergom környékére és Győr irányába. Úgy tapasztaljuk, növekszik a kereslet a magyar séfek körében is az általunk biztosított friss termékek és minőségi szolgáltatás iránt.

Miért érezték fontosnak, hogy támogassák a Dining Guide Az Év Ifjú Séftehetsége Díjat?

Jakub Šmíd: Ahogy már említettem, új szereplők vagyunk a hazai beszállítói piacon, így fontos, hogy minél többen megismerjenek. Szerencsére több olyan séf is dolgozik az országban, akik korábban külföldön már találkozott a Bidfood szolgáltatásaival. Ők a leghűségesebb hazai vevőink között vannak, és szerencsére ajánlanak is minket a többi magyar szakembernek.

Dalnoki Bence (az Év Ifjú Séftehetsége díjazottja – a szerk.) tevékenysége nagyszerű bizonyítéka annak, mennyit fejlődött a magyar gasztronómia, amelynek mi is a részesei vagyunk. Büszkék vagyunk arra, hogy olyasvalakinek adhattuk át a díjat, akinek a tevékenysége minden bizonnyal más szakácsokat is inspirál.

Hirdetés

Tovább olvasok:

Tarolt a vidék a 2023-as Audi-Dining Guide Év Étterme Gálán - A tatai Platán Gourmet Étterem az Év Étterme Díj nyertese, 
az Év Alternatív Vendéglátóhelye pedig a miskolci Il BAFFO by Avalon

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram