A vásárlók egyre nagyobb számban preferálják a kevesebb csomagolást, szivesebben vásárolják azokat a termékeket, amik nincsenek túlcimkézve, és külön műanyag fóliába burkolva. Az ICA éppen ezért úgy döntött, hogy néhány zöldség és gyümölcs héjára lézerrel “írja” rá a szükséges és kötelező információkat. Elsőre talán nem tűnik olyan óriási lépésnek az apró cimkék elhagyása, de a szupermarket üzletágvezetője ezt nem így gondolja. Peter Hagg szerint bár ez csupán egy kis mozdulat, de hihetetlen nagy hatása van. Ha például összeadnánk a szupermarketben egy év alatt eladott avokádók műanyag csomagolásának méretét, a 30 cm széles típusból 200 kilométer hosszú fóliát kapnánk.
Naponta milliónyi matrica kerül fel az élelmiszerekre világszerte, ha a lézertechnológia elterjedne, jelentősen csökkenne a papírfelhasználás, kevesebb festékre, ragasztóra lenne szükség, plusz említhetnénk az előállításhoz és a szállításhoz szükséges energiát is. Peter Hagg hangsúlyozta, a fenntarthatóság témájában manapság bármilyen apró lépés nagyon jó hír, és remélik, hogy más szupermarketek is felfigyelnek az új lehetőségre.
Bár ma még csupán néhány zöldség és gyümölcs héjára kerül lézerrel a szükséges információ, szeretnék bővíteni a termékek körét. Ami fontos, hogy a lézertechnológia nem okoz semmilyen károsodást a zöldségeken és gyümölcsökön, a fogyaszthatóságukat és eltarthatóságukat nem befolyásolja.
Fotók forrása: Facebook/The Guardian