Luxus és csokoládé – Louis Vuitton cukrászda Szingapúrban

SZERZŐ: Király Márton
2024. március 16.
a Lounge rovat
támogatója a
Táskái és bőrkiegészítői az egész világon ismertté tették. Jellegzetes mintázata a divat egyik legjellegzetesebb szimbólumává vált. A Louis Vuitton életében pedig szingapúri boltjukkal új fejezet kezdődik.
Hirdetés

Elsőre talán meglepőnek hangozhat, hogy a divatcikkekkel foglalkozó brand csokoládéboltot nyit Szingapúrban, de az igazság az, hogy a Louis Vuitton ezzel a lépéssel olyan luxusmárkákhoz csatlakozik, mint a Coach vagy éppen a Ralph Lauren, hiszen ezek a birodalmak is nemrég nyitották meg étellel is foglalkozó outletjüket az ázsiai országban.

Louis Vuitton csokiboltok eddig is léteztek, de csak Franciaországban, az új egység a márka első ételközpontú nyitása Ázsiában.

Fotó: LVMH

A Le Chocolat Maxime Frédéric at Louis Vuitton névre hallgató bolt a márka Marina Sands-i outletjének alsó szintjén várja a látogatót, február hetedikén nyitotta meg kapuit. Egyelőre csak elvitelre szolgálják ki az érdeklődő vásárlókat, még nem lehet üldögélve élvezni a kávét, csokoládét, csokoládéban gazdag tortákat, mint a francia egységekben, de korántsem pop up jelenségről van szó, a Louis Vuitton fémjelezte csokoládé megérkezett Szingapúrba, és hosszú időre tervez maradni. Idővel pedig a bolt is fejlődik majd, és egyáltalán nem kizárt, hogy a jelenlegi boltocska a jövőben kényelmes kávézóvá, hangulatos luxuscukrászdává alakul.

A névadó, a franciaországi Normandiából származó Maxime Frédéric díjnyertes cukrászmester. Családja, felmenői évtizedek a mezőgazdaságban tevékenykednek. E háttér miatt különös figyelmet fordít az édes finomságaihoz, különleges receptjeihez felhasznált alapanyagokra, amelyeket a világ minden tájáról válogatott össze. A fő szempontok: a minőség és a fenntartható termelési módok.

Fotó: LVMH

Minden egyes általa megálmodott falatot a legnagyobb gondossággal készít el. Kizárólag a saját franciaországi gazdaságában termesztett mogyorót használja, és ahelyett, hogy géppel zúzná össze, az őrlést egy százéves malomban végzi. Ez ugyan hosszabb időt vesz igénybe, de magasabb minőséget eredményez. Egy másik példa a tejhez kapcsolódik. A tehéntej íze évszaktól függően változhat, és Maxime Frédéric aprólékosan finomítja a receptjeit, hogy ezt az ízbéli eltérést figyelembe vegye, és biztosítsa az egész évben konstans minőséget, megbízhatóan egyforma ízeket.

Fotó: LVMH

Amellett, hogy az ő neve áll a Louis Vuitton csokoládék minősége mögött, Maxime Frédéric neve egy másik, a Dining Guide oldalán már bemutatott luxuslelőhely konyhájából is ismerős lehet. Ő felel ugyanis a párizsi Cheval Blanc szálloda cukrászati kínálatáért, így kijelenthetjük, hogy a Szingapúrban bemutatkozó Louis Vuitton csokoládék sorsa igazán tapasztalt, hozzáértő kezekben van.

A csokoládébolt választékában igazán különleges darabokat találhatunk Sao Tomé-i kakaóbabból, madagaszkári étcsokoládécsíkokból, a Dominikai Köztársaság fűszereivel készülő pralinék, bonbonok és csokoládékölteményeket rejtő ajándékdobozkák várnak gazdájukra, és mindegyiken ott ragyog a Louis Vuitton logó. Néha csak a csomagoláson, néha azonban csokoládéból megformázva, magán a terméken.

Az igazán lenyűgözőek azok a nagyobb csokoládékreációk, amelyeket Petula és Vivienne, a márka kabalafigurái ihlettek. Mindegyik ilyen csokoládészobor elkészítése két-három napot vesz igénybe, mivel az íz és a minőség megőrzése érdekében gépi szárítás helyett levegőn szárítják őket. A Vivienne szobor pedig még piruettezik is, amikor ládájának fogantyúját, melyen áll, a vásárló meghúzza. Ez az ehető műalkotás tehát még mozog is! A csokoládészobrászat kinetikus stílusába sorolható Vivienne szobrok mindig limitált számban készülnek, és hamar gazdára is találnak.

Forrás: LVMH

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram