Hirdetés
Hirdetés

Leo Rooftop bár: minden Canaima gin koktél után egy fával lesz gazdagabb a kolumbiai térség

2022. augusztus 11.
„Sok ponton veszünk el a Földtől, így, amikor csak lehet, akkor csatlakozni kell az ilyen kampányokhoz. Nálunk, mivel elég spirituális szemléletben dolgozunk, készülnek az italaink is, ez mindenképpen egy fontos része a munkánknak."
Hirdetés

Bár az a hangzatos állítás ebben a formában nem igaz, hogy az Amazonas-medence a Föld tüdeje, a dél-amerikai kontinensen ebben a térségben él a legnagyobb összefüggő erdőség a bolygón, amely megkerülhetetlen szerepet játszik a légkör szén-dioxid megkötésében.

A Lánchíd budai hídfőjénél található Hotel Clarkban működő tetőterasz bár, a Leo Rooftop a közelmúltban a Saving the Amazon projekttel jelentkezett. A méhek világnapja alkalmából hirdettek koktélakciót: a nemzetközi szervezet munkatársai az erdőirtás által veszélyeztetett amazonasi medencében ültetnek fákat a bolygó ökoszisztémája fenntartásának érdekében. Tőke Ildikót, a Leo marketingvezetőjét kérdeztük a Saving the Amazonról.

Canaima koktél

„Az Amazonas kolumbiai térségében ültették a fákat. Minden ötödik eladott koktél után született egy Leo Rooftop fa. Az akcióban szereplő koktél a Canaima Global Ambassadora, a bárvilág egyik leghíresebb bartendere, Simone Caparole itala volt, amit e kiemelt globális projekt alkalmából fejlesztett. A kampány további különlegessége volt, hogy világszerte az összes résztvevő koktélbárnak lokális termelői mézzel kellett készítenie az italt. Nálunk egy újfehértói méhészetből érkezett a koktélokhoz akácméz alapanyagként.  

Az ital továbbra is kapható a Leo Rooftopon, habár a faültetési projekt csak a méhek világnapjának hetében volt aktív, de már szervezik is a folytatást, hiszen most nagyobb szükség van rá, mint bármikor."

Kíváncsiak voltunk, honnan értesültek a lehetőségről: „Mi a Whiskeynet csapatán keresztül értesültünk a világméretű kampányról, amit a Canaima gin márka alatt vezetett be a Diplomatico cég, akik globálisan együttműködnek a savetheamazon.org szervezettel. Ők azok, akik a faültetés munkálatait megszervezik és elvégzik."

 

Saving the Amazon/ Fotó: Leo Rooftop Facebook

Mindeközben már folynak az egyeztetések a Diplomatico és a Canaima gin magyar nagykövetével és a Magyar Bartender Szövetség elnökével, hogy szeptemberben egy egész hónapon át kapcsolódjon a koktélhoz egy faültetési projekt. A kampány új szakaszában már minden eladott koktél után egy fával lesz gazdagabb a kolumbiai térség.

A topgasztronómia és a fenntarthatóság kapcsolata meglehetősen problémás, hiszen a nagy fokú energiaigény, a hulladékkeletkezés és az ételpazarlás is jellemzi a vendéglátás ezen szegmensét. Hogy miként gondolkodnak az egész szektort feszítő kérdésről a Leóban?

„Azt gondoljuk, hogy ez sajnos nem csak a topgasztronómiát érinti, hanem minden vendéglátóegységet, akik italok készítésével is foglalkoznak, legyen ez egy különleges alkoholtartalmú koktél, egy egyszerű limonádé vagy vodka-szóda. Ha csak a leggyakrabban használt báralapanyagokat, a citrusokat vesszük, akkor a közép- és alsókategóriás bárok közül sokan citruslépótlásra műanyagpalackokban, nehezen lebomló csomagolásokban érkező leveket használnak. Mi – és a legtöbb koktélbár Budapesten – saját készítésű dzsúzokat használunk, és a gyümölcsrendelés csökkentésének érdekében a citrusok héjából is készítünk leveket, valamint verjus-k és savak alkalmazásával is redukáljuk a felhasznált citrom-, narancs- vagy grapefruitmennyiséget.

Leo Rooftop / Fotó: Facebook

A koktélok és a konyha területén is próbálunk a zero waste irányba menni. A héjakat a konyha alaplevekhez használja fel, míg a bárban garnish-ok, díszek és infuzionált italalapok készülnek belőlük. Sajnos egy ekkora gépezetnél – a Leo Bistro, a Rooftop bár és a Hotel Clark teljes vendéglátása tartozik alánk – nem kivitelezhető a 100% zero waste, de folyamatosan törekszünk rá.

Ezenfelül persze fokozottan figyelünk, hogy mindenből újrahasználható eszközökkel dolgozzunk: fémszívószálak, eldobható szalvéták helyett újrahasználható alátétek és a többi.

Ahhoz, hogy egy vendéglátóhely minél fenntarthatóbb legyen, a vendégszokásoknak is idomulniuk kell. Jelen helyzetben nem tehetjük meg egy ilyen nemzetközi környezetben, hogy csak itthon termő, szezonális gyümölcsökkel dolgozzunk, vagy hogy ne szerezzük be a világ legtávolabbi pontjain készülő spiriteket, hiszen a legtöbb vendég akkor nem kaphatná meg a globálisan ismert, és szeretett koktélokat, amikhez hozzászoktak, és ennek hangot is adnának. A konyha ilyen szempontból sokkal könnyebb helyzetben van, ott már elfogadóbbak az ideérkezők.

Leo Rooftop / Fotó: Facebook

Mindeközben a Leo rendszeresen nyújt otthont művészeti programoknak is. Az Art Corner kiállítássorozatot a Hotel Clarkkal közösen valósították meg 2021-ben. Ennek célja, hogy magyar képzőművészek munkáival töltsék meg egy évben két alkalommal több hónapra a házat. Zsólyomi Norbert divatfotós csak erre az alkalomra megálmodott UnSeen kiállítása nagy siker volt, és hamarosan készül a következő akció is. Emellett a Leo Bistróban szeptembertől folytatódik a Live at Leo’s Special is, aminek keretén belül tavaly Szabó Kimmel Tamás zenés estjét hallgathatta meg a közönség, és a következő művészpartnerük esetében is hasonló érdeklődre számítanak majd.


Tovább olvasok:

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram