Múlt héten írtunk róla, hogy a pandémia hatására az Egyesült Államokban mára 2,5 millió vendéglátásban dolgozó veszítette el a munkáját, és vált bizonytalanná a megélhetése. Thomas Keller nem "csak" az USA egyik legsikeresebb alakja a gasztronómiában. A legvagyonosabb séfek nemzetközi top 10-es listáján is szerepel 130 millió dollárosra becsült vagyonával, és közügyekért is rendszeresen kiáll. A pandémia ideje alatt szervezett online konferenciát a vendéglátás helyzetének segítésére, Instagramon mesterkurzusokat közvetített séfeknek, illetve több más hírességgel együtt felszólalt az Egyesült Államokban a járványhelyzetben komoly problémát jelentő ingatlanbérlés és a biztosítások ügyében.
Thomas Keller a munkatársai megsegítésére találta ki legújabb kezdeményezését, miközben három Michelin-csillagos éttermével, a The French Laundry-val maga is küzd a vendégekért és a fennmaradásért. Létszámstopot hirdettek meg az étteremben, amelynek három étkezőhelyiségében nyolc-nyolc főben maximalizálták a fogadott vendégek számát, a közösségi távolságtartás jegyében. A pandémia előtt 350 dollárnál (kb. 100 ezer forintnál) indult egy vacsoramenü ára egy fő részére, ezt most 850 dollárra, azaz kb. 250 ezer forintra emelték, elrugaszkodva még a háromcsillagos éttermekre jellemző áraktól is.
Korábban a The French Laundry számára saját bormárkát is létrehoztak. A helyszín adott is a kiváló borok készítéséhez, az étterem ugyanis a világhírű amerikai borvidéken, a kaliforniai Napa-völgyben található. Az organikus művelésből származó szőlőből kisszériás, limitált példányszámú palackok születnek, és természetesen ez is a luxuskategóriás termék. A Modicum címkét a The French Laundry korábbi ügyvezető igazgatójával, Laura Cunninghammel és egykori sommelier-jükkel Bobby Stuckey-val közös hozták létre, az első évjarat pedig 2000-re datálható.
A Modicum eddig kizárólag a The French Laundry, valamint a közelben szintén Thomas Keller által működtetett, egy Michelin-csillagos Bouchon Bistro borlapjain volt elérhető, ezzel is emelve a pincészet exkluzivitásán.
Akárcsak az éttermi foglalások limitálásával és a merész áremeléssel, a saját borospincéje megnyitásával is a tehetős réteget szólítja meg a neves étteremtulajdonos-séf. A borkülönlegességek eladásából befolyt összeggel pedig a munkatársait segíti a redukált működés idején.
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.