Képzeljük magunkat a 20. század legelejére: a nagy háborúk még odébb vannak, a gazdasági növekedés töretlen, a luxusszolgáltatások színvonala pedig már csaknem ott tart, ahol száz évvel később. A bár rovat ezúttal a Távol-Keletre kalauzol: Bangkokban minden este életre keltik a százhúsz évvel ezelőtti Argentína legjobb pillanatait.
A BKK Social Club Thaiföldön, a több mint nyolcmilliós (az agglomerációval 20 millió feletti lakosságszámú) Bangkokban található, a várost átszelő Csaophraja folyó partján működő Four Seasons Chao Phraya-ban.
A kelet Velencéjének is nevezett Bangkok ezen bárja mégsem valamiféle távol-keleti hangulattal nyűgözi le a látogatóit, hanem épp ellenkezőleg: a BKK Social Club Buenos Aires több mint száz évvel ezelőtti érzéseit csepegteti – leginkább olyan italokkal, mint az Evita (Plantation rummal, ananásszal, Camparival, Aperolllal, citrusokkal és fahéjjal) vagy a Bananazo (bourbonnal, sós banánnal, csokoládéval és kaviárral).
Ázsiai környezet, latin hangulat, német menedzser
A bár korántsem csak a kreatív koktéljairól híres, hanem világraszóló „kézműves” italgyűjteményéről is, és arról, hogy a champagne kínálat náluk nem merül ki a mindenki által jól ismert és többször is kóstolt pezsgőmárkákban. A bármenedzser, Philip Bischoff és csapata igyekszik rendre újabb és újabb kis Champagne-i pezsgőpincészetek limitált tételeit felkutatni és megmutatni a vendégeknek.
Bischoff egyébként Németországban született és a BKK Social Club előtt megjárta a Le Lion Bár pultjait Párizsban, dolgozott a berlini Amanóban, majd a Regent Singapore’s Manhattan bármenedzsere volt. Vezetése alatt a bangkoki vendéglátóhely bekerült Azsia 50 legjobb bárja közé, és jelenleg a tizenharmadik a világ 50 legjobb bárjának listáján.
A Social Clubban minden a társasági életről és a fényűzésről szól – vezetője szerint ezzel is a 20. század elejének önfeledt hangulata köszön vissza. A 130 férőhelyes vendéglátóhely hangulata igazán buja: a növények a csillárokból és az oszlopokból is nőnek, a félig szabadtéri teraszok közül az egyik pedig szivarszobaként is funkcionál.
Philip szerint kulcsfontosságú az elegancia, de csak az ésszerű keretek között: addig, amíg a túlzott kifinomultság nem ijeszti el a vendégeket. A BKK Social Club egyszerűen olyan hely, ahová a látogatók eljöhetnek és csak simán jól érezhetik magukat. Jók az italok, és remek a társaság, a bár valódi találkozóhely – vázolja fel a valódi klubhangulat alapjait a bármenedzser.
Koktél, vödörben?!
A Club belső kialakítását leginkább ornamentikus motívumok uralják, rengeteg a márvány, a bőr-sárgaréz bárszékekre pedig természetesen egyedi tervezésű lámpák fénye vetül. A polcokon a már említett bámulatos italválaszték palackjai sorakoznak és még a mellékhelyiség is csupa pompa.
Ebben a fényűzésben elsőre nagyon szokatlan megoldás, hogy a bár itallapján található egy olyan rész is, amely palackozott koktélokat sorol. Ráadásul féli literes, literes és három literes (!) kiszerelésben.
Ennek oka, hogy Thaiföldön nagyon népszerű az efféle kiszolgálás, Philip Bischoff szerint pedig, ha már a hely nevében is benne van, hogy „közösségi klub”, akkor a nagy kiszerelésű italok remek lehetőséget teremtenek arra, hogy az elfogyasztásuk valódi kollektív élmény lehessen.
Ezeket a jókora adag koktélokat társaságok választják, és a megrendelt italokhoz számtalan fűszer, gyümölcs és rengeteg jég is érkezik – így mindenki a saját képére formálhatja azokat.
Ami pedig nem közös koktélokat illeti: a BKK Social Clubban felszolgált italok nagy részét természetesen Argentína és Latin-Amerika ihleti. Bátran használnak keserű likőröket és vermutokat, gyakran bukkan fel a Fernet Branca és fontos a kóla is – a lényeg, hogy mindezeket új oldalukról mutassák be a vendégeknek.
Az itallap közvetítette filozófia nem különösebben mély, ám annál lényegre törőbb. A kulcsa a „három p”, vagyis a places, people, parties. Ez pedig így áll össze egy gondolattá: az idő kellemes eltöltéséhez, vagyis a jó bulihoz megfelelő helyre és barátságos emberekre van szükség. A BKK Social Club pedig nem ígér se többet, se kevesebbet.
Tovább olvasok:
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.