Három literes óriáskoktélokkal sokkol Bangkok legjobb bárja

SZERZŐ: Knap Gábor
2023. szeptember 10.
A boldog békeidők idilli hangulatával kápráztatja el vendégeit Bangkok legjobb bárja, amely voltaképpen egy falat Buenos Aires a távol-keleti éjszakában. A BKK Social Club ajtaja az aranykorra tárul.
Hirdetés

Képzeljük magunkat a 20. század legelejére: a nagy háborúk még odébb vannak, a gazdasági növekedés töretlen, a luxusszolgáltatások színvonala pedig már csaknem ott tart, ahol száz évvel később. A bár rovat ezúttal a Távol-Keletre kalauzol: Bangkokban minden este életre keltik a százhúsz évvel ezelőtti Argentína legjobb pillanatait.

A BKK Social Club Thaiföldön, a több mint nyolcmilliós (az agglomerációval 20 millió feletti lakosságszámú) Bangkokban található, a várost átszelő Csaophraja folyó partján működő Four Seasons Chao Phraya-ban.

A kelet Velencéjének is nevezett Bangkok ezen bárja mégsem valamiféle távol-keleti hangulattal nyűgözi le a látogatóit, hanem épp ellenkezőleg: a BKK Social Club Buenos Aires több mint száz évvel ezelőtti érzéseit csepegteti – leginkább olyan italokkal, mint az Evita (Plantation rummal, ananásszal, Camparival, Aperolllal, citrusokkal és fahéjjal) vagy a Bananazo (bourbonnal, sós banánnal, csokoládéval és kaviárral).

Fotó: BKK Social Club

Ázsiai környezet, latin hangulat, német menedzser

A bár korántsem csak a kreatív koktéljairól híres, hanem világraszóló „kézműves” italgyűjteményéről is, és arról, hogy a champagne kínálat náluk nem merül ki a mindenki által jól ismert és többször is kóstolt pezsgőmárkákban. A bármenedzser, Philip Bischoff és csapata igyekszik rendre újabb és újabb kis Champagne-i pezsgőpincészetek limitált tételeit felkutatni és megmutatni a vendégeknek.

Bischoff egyébként Németországban született és a BKK Social Club előtt megjárta a Le Lion Bár pultjait Párizsban, dolgozott a berlini Amanóban, majd a Regent Singapore’s Manhattan bármenedzsere volt. Vezetése alatt a bangkoki vendéglátóhely bekerült Azsia 50 legjobb bárja közé, és jelenleg a tizenharmadik a világ 50 legjobb bárjának listáján.

A Social Clubban minden a társasági életről és a fényűzésről szól – vezetője szerint ezzel is a 20. század elejének önfeledt hangulata köszön vissza. A 130 férőhelyes vendéglátóhely hangulata igazán buja: a növények a csillárokból és az oszlopokból is nőnek, a félig szabadtéri teraszok közül az egyik pedig szivarszobaként is funkcionál.

Fotó: BKK Social Club

Philip szerint kulcsfontosságú az elegancia, de csak az ésszerű keretek között: addig, amíg a túlzott kifinomultság nem ijeszti el a vendégeket. A BKK Social Club egyszerűen olyan hely, ahová a látogatók eljöhetnek és csak simán jól érezhetik magukat. Jók az italok, és remek a társaság, a bár valódi találkozóhely – vázolja fel a valódi klubhangulat alapjait a bármenedzser.

Koktél, vödörben?!

A Club belső kialakítását leginkább ornamentikus motívumok uralják, rengeteg a márvány, a bőr-sárgaréz bárszékekre pedig természetesen egyedi tervezésű lámpák fénye vetül. A polcokon a már említett bámulatos italválaszték palackjai sorakoznak és még a mellékhelyiség is csupa pompa.

Ebben a fényűzésben elsőre nagyon szokatlan megoldás, hogy a bár itallapján található egy olyan rész is, amely palackozott koktélokat sorol. Ráadásul féli literes, literes és három literes (!) kiszerelésben.

Fotó: BKK Social Club

Ennek oka, hogy Thaiföldön nagyon népszerű az efféle kiszolgálás, Philip Bischoff szerint pedig, ha már a hely nevében is benne van, hogy „közösségi klub”, akkor a nagy kiszerelésű italok remek lehetőséget teremtenek arra, hogy az elfogyasztásuk valódi kollektív élmény lehessen.
Ezeket a jókora adag koktélokat társaságok választják, és a megrendelt italokhoz számtalan fűszer, gyümölcs és rengeteg jég is érkezik – így mindenki a saját képére formálhatja azokat.

Ami pedig nem közös koktélokat illeti: a BKK Social Clubban felszolgált italok nagy részét természetesen Argentína és Latin-Amerika ihleti. Bátran használnak keserű likőröket és vermutokat, gyakran bukkan fel a Fernet Branca és fontos a kóla is – a lényeg, hogy mindezeket új oldalukról mutassák be a vendégeknek.

Fotó: BKK Social Club

Az itallap közvetítette filozófia nem különösebben mély, ám annál lényegre törőbb. A kulcsa a „három p”, vagyis a places, people, parties. Ez pedig így áll össze egy gondolattá: az idő kellemes eltöltéséhez, vagyis a jó bulihoz megfelelő helyre és barátságos emberekre van szükség. A BKK Social Club pedig nem ígér se többet, se kevesebbet.

Tovább olvasok:

Tökéletes este Londonban, art déco díszletekkel

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram