A Riccardo Giraudi-val korábban a Nightingale by Beefbar kapcsán beszélgettünk.
A Humbert & Poyet stúdió a történelmi épület eredeti szerkezetére és különleges építészetére támaszkodott a koncepció kialakításakor. Fontosnak tartották kihangsúlyozni a drámai boltíveket, amelyeket a közelmúltban egy Michele De Lucchi építész által vezetett hétéves projekt részeként újítottak fel. Míg az épület jellegzetességei megmaradtak, a tervezők a milánói modernizmus meghatározó elemeivel vegyítették a designt.
“Nagy hatással volt ránk az 1940-es és 1960-as évek milánói stílusa. Ebben az időszakban számos olyan alakja volt az olaszországi modernizmusnak, akiknek kifinomultsága és ízlése inspirált bennünket a tervezés során” – nyilatkozta a Humbert & Poyet.
“Egy olyan térbe invitáljuk a látogatókat, ahol egyszerre elevenedik meg a múlt, a jelen és a jövő, ahol találkozik Olaszország utánozhatatlan érzékisége, a terek természetessége és a múlt szelleme.”
Hogy a belső terek kivitelezése összhangban legyen a helyszín nagy kaliberű múltjával és jelentőségével, a tervezők milánói kézművesek, mesteremberek és iparosok munkáit használták a tér kialakításakor. Kizárólag Milánó és Bergamo környékbeli, helyi alapanyagokkal dolgoztak; márvánnyal, terrazzo padlóval és a fával kiépítve a tereket.
“A helyi alapanyagok használatával jelentősen csökkentettük az ökológiai lábnyomunkat. A régióban honos nyersanyagok prezentálása volt a célunk, a design-ban pedig Milánóban élő kézművesek munkáit vonultattuk fel” – mondta a stúdió.
A duó elsősorban az egykori kápolna magas boltíves mennyezetét igyekezett egyensúlyba hozni az étterem alapterületével, ami a belmagassággal arányosan jóval kisebb. A konyha integrálása a kápolna terébe újabb kihívások elé állította a tervezőket.
“Egy olyan harmonikus teret kívántunk létrehozni, amelyben egymásból nyílik az étterem, a bár és a konyha.”
Tudatosan törekedtek arra, hogy megőrizzék és kihasználják az eredeti tér impozáns méreteiben rejlő szépséget, elkerülve minden olyan elválasztást, amely esetleg ronthatja az esztétikai egységet. A boltozat alatt egy pavilon szerkezetet hoztak létre – ez alá alakították ki a konyhát. A három teret terrazzo padló köti össze – vizuálisan egyesítve az éttermet, a bár részt és a konyhát. A stilizált hullám minta az olasz építész, Luigi Caccia Dominioni stílusát idézi, aki vitathatatlanul nyomott hagyott a háború utáni olasz designban és a milánói modernizmuson.
“Luigi Caccia Dominioni stílusa harmonikusan ötvözte a történelmi és hagyományos elemeket a modern városi környezettel. Ennek a hozzáállásnak az esszenciáját igyekeztük megragadni a Beefbar Milan stílusának kialakításakor.” – mondta a stúdió.
A terazzo burkolatban található színek adják a tér színpaláttáját. A zöld árnyalatai, a fekete, a fehér és a burgundi vörös váltakoznak a bár és az étterem tereiben, a zöld kanapéktól a kézzel készített burgundi vörös csempéken át, a márványasztalokig. A helyiség falait bordázott diófa burkolat borítja, amelyet a Humbert & Poyet a milánói kávézók különleges esztétikájának megidézése érdekében választott. A színeken kívül a textúrák egyvelegére is gondosan ügyeltek a berendezés során. A sötétvörös zellige csempék lágy színt és új matériát visznek a térbe, a bársonyos, kárpitozott ülőgarnitúrák pedig ellenpontozzák a keményebb felületeket, asztalokat, falakat. Az asztalokat mélyzöld Verdi Apli márvány borítja, eleganciát és kifinomultságot adva a térnek.
“A márványasztalok harmonizálnak a pazar, bársony ülőgarnitúrával és a Carimate étkező székekkel, amiket az olasz tervező, Vico Magistretti készített” – mondta a Humbert & Poyet.
A Beefbar Milano a Dezeen Awards shortlistjére került 2023-ban “Étterem és bár interiőr” kategóriában.
Forrás: www.dezeen.com
Fotók: Francis Amiand
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.