Hirdetés
Hirdetés

A Matild Palace a reményt, a bátorságot, és az élet visszatérését jelenti – Selim Ölmez szerint a szállodaipar most megmutatja, milyen erős

SZERZŐ: Szász Eszter
2023. június 14.
Nem konkurenciaként tekint Selim Ölmez, a Matild Palace, a Luxury Collection Hotel igazgatója a többi szállodára inkább örül, hogy általuk még nagyobb figyelem irányul Budapestre.
Hirdetés

Kiemelt kép: Selim Ölmez, a Matild Palace igazgatója és Zakariás Fruzsina, az AUDI márkaigazgatója / Fotó: Schumy Csaba

Az idei Dining Guide Év Étterme Díjátadó Gálán az Év Luxusszállodája Díjjal elismert Matild Palace igazgatója szerint megvalósult az a törekvésük, hogy minél több magyar számára megnyissák az intézményt, és úgy látja, hogy a válságot is sikerült teljesen maguk mögött tudniuk.

Fotó: Matild Palace

Mitől lehet sikeres egy Matild Palace színvonalú luxusszálloda ma Magyarországon?

Egy épület vagy ingatlan lehet bármilyen gyönyörű, vagy lehet bármilyen gazdag a történelme, sikeressé az emberek teszik.

Ha szívből csináljuk, ha a vendégek vannak az első helyen, akkor szinte biztos a siker, ehhez még az sem szükséges, hogy a világ legszebb, legjobb adottságokkal rendelkező hotelét vezessük. 

Mi Budapesten nagyon szerencsések vagyunk, nekünk egy időben minden megadatott, a gazdag történelmi múlttal rendelkező, a város szívében magasodó egykori Matild Palota és mellette a csapatunk, a kapcsolataink. Nem könnyű minden tervet megvalósítani, de megéri és kifizetődik, ha látjuk az elégedett és visszatérő vendégeket. 

Fotó: Matild Palace

A korábbi interjúban is említette, és fontosnak is tartotta, hogy a hotel nyisson a hazai vendégek felé. Sikerült elérni, hogy a magyarok is kíváncsiak legyenek a Matild Palace programjaira és az outletekre?

Úgy gondolom, hogy igen, de ehhez kicsit vissza kell utaznunk a múltba. A Matild Palota története annyira inspiráló volt számunkra, a benne működő kávéházzal, üzletekkel és lakásokkal, hogy úgy döntöttünk, megőrizzük az épület történelmét és újra élővé tesszük. A Matild Palace nem csupán egy hotel, hanem közösségi központ, amely a magyar vendégek számára ugyanúgy nyitva áll. Ezért mindig szem előtt tartjuk, hogy a helyi közösséget is szeretnénk kiszolgálni, és ezért is nagyon jó érzés, hogy a vendégeink nagy része magyar. 

Matild Café & Cabaret / Fotó: Matild Palace

Melyik outletüket tartja a legsikeresebbnek?

Nem tudnék kiemelni egyet sem, inkább egymást egészítik ki, más típusú élményt kínálnak. A Spagoban a Los Angeles-i sztárséf, Wolfgang Puck sikeres brandjét visszük tovább Szántó István séf vezetésével, aki a koncepciót a helyi ízléshez is alakítja úgy, hogy a Spago ikonikus fogásait is természetesen megtartja. Folyamatosan fejlesztünk, nemrég indult el a szusiprogramunk, amelyből a Dining Guide Gálára is vittünk ízelítőt, és bátran kijelenthetem, hogy nagyon sikeres, pozitívak a visszajelzések. A Matild Café teljesen más típusú közönséget szólít meg, ott valóban egy kicsit jobban fókuszálunk a turistákra. Minden outletünknek külön története, más célja van, így nehéz is rangsorolni őket, és nekünk inkább az a fontos, hogy minden a legmagasabb szinten működjön. 

Fotó: Schumy Csaba

A Matild Palace nyitása a Covid-világjárvány közepére esett, majd kitört egy háború Európában. Mennyiben kellett változtatni az eredeti terveken?

Egyszerre érzem negatívnak és pozitívnak is mindazt, amit ezek az események kiváltottak. A nyitás időpontját módosítanunk kellett, és sokkal nehezebb volt megfelelő csapatot találni, mint a Covid előtti időszakban. Más vízióval indultunk, de a járvány alatt át kellett gondolnunk az eredeti terveinket. Mondhatjuk úgy is, hogy kaptunk egy kis plusz időt, hogy még jobban át tudjuk gondolni, mire van szüksége a vendégeknek. A legnagyobb változás a Spago koncepciójában volt, hiszen a pandémia előtt főleg a turistákra szerettünk volna fókuszálni. A járvány ráébresztett arra, hogy tisztelnünk kell a magyar vendégeket. Partneri együttműködésben sem gondolkoztunk, és tartottunk is tőle, hogy az új koncepció túl veszélyes, és nem lesz piaca, hiszen mi voltunk az elsők, akik ezt meg merték lépni. Arra gondoltunk, inkább bátrak leszünk, és valami teljesen újat hozunk a piacra. A Matild Palace a reményt, az élet visszatérését képviseli, Szerencsések is voltunk, mert Wolfgang Puck nyitottan fogadta a kezdeményezésünket, és most úgy tekintek rá, mint egy égben köttetett partneri viszonyra. Visszatekintve, azt gondolom, hogy a mérleg a pozitív irányba billen.

Fotó: Matild Palace

Budapest elbír még a Matild Palace-hoz hasonló luxusszállodát vagy már telített a piac?

Igen, sőt szüksége is van rá. Szükség van a fejlődésre. Ha Budapestet összehasonlítom más, közeli fővárosokkal, például Béccsel, akkor mondhatom, hogy gyönyörű, de 400 éve ugyanaz a város. Az emberek az újat keresik. Ráadásul rengeteg olyan ember van, aki még nem járt Magyarországon, és aki először jön ide, automatikusan összehasonlítja Budapestet akár Béccsel, vagy más közeli városokkal, és ha voltak is előítéletei, pozitívan csalódik. A város népszerűségének a növelése nem csak a kormány feladata, hanem a turizmusban dolgozóké is. Minden egyes felépített hotellel még több figyelem irányul az adott városra vagy területre. Nem állítom, hogy könnyű a dolgunk, de minél több új márkát vezetünk be, a város megítélése annál pozitívabb lesz. Mi is örülünk az új belépőknek, és igazgatóként azt tudom mondani, hogy a befektetők is így gondolkoznak. Lehetőségeket látnak ebben a városban, ezért magabiztosak, és ez a város javát is szolgálja. 

The Duchess / Fotó: Matild Palace

Egy saját példával is tudom illusztrálni. A karrieremet a Sheraton láncnál kezdtem, amely abban az időben a top kategóriába tartozott. Isztambulban akkor még csak a helyi szállodaláncok voltak jelen. Ma már nem tudnék olyan  nagy nemzetközi láncot említeni, amit ne lehetne Törökországban megtalálni. Ez így van Magyarországon is, és még csak az út elején tartunk. 

A Matild Palace mint luxusszálloda hogy érzi meg, hogy az emberek többsége igyekszik csökkenteni a kiadásait? Az önök vendégei hogy élik meg a válságot?

Szét kell választani a az éttermi- és a hotelrészleget. Az előbbi a pandémia alatt is jól teljesített, hiába nem voltak turisták, a helyi közösséget nem vesztettük el. A vendégek tudatosabbak lettek a költések tekintetében, de arra nem emlékszem, hogy az elmúlt 2 évben alacsonyabb lett volna a foglaltság. Az biztos, hogy mi nem tettünk semmiféle megszorítást ebben az időszakban, nem engedtünk a színvonalból, minden pontosan olyan volt végig, mint a nyitáskor. Úgy látjuk, hogy kifizetődött. 

Spago by Wolfgang Puck / Fotó: Matild Palace

A hotel más. A nyitásunk igazi tesztje az orosz-ukrán háború volt, aminek egészen a múlt év közepéig éreztük a negatív hatását. De ez nem csak minket érintett, hanem az egész iparágat. Azt hiszem, már sok mindent megéltem, terrorizmust, gazdasági válságot, országok közötti konfliktust, de mi, szakemberek pont ebben vagyunk nagyon jók, hogy megoldásokat találjunk a krízisekre. A szállodaipar az egyik legerősebb iparág, amely szinte mindent túlél. És most is ez történt, idén már elégedettek vagyunk és hiszem, hogy ez csak egyre jobb lesz. 

Spago by Wolfgang Puck / Fotó: Matild Palace

Mik Selim Ölmez tervei a jövőben?

A rutint nem élvezzük, mindig keressük az újat és az izgalmasat. Új koncepciókban gondolkozunk, többek között Wolfgang Puckkal is. Nyáron igyekszünk minden olyan projektet befejezni, amelyre nem volt időnk, de a legnagyobb fókuszt a személyre szabott szervizre helyezzük. A többit pedig majd a következő interjúban árulom el. 

Tovább olvasok:

 

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram