A mára előállt helyzetre sem hazai, sem világszinten nem volt példa a modern vendéglátás történetében. Talán mindannyiunk nevében kijelenthetjük, hogy mindnyájan túlvagyunk a bizakodás, energikus megoldáskeresés, aggódás és pesszimizmus több fázisán.
Az biztos, hogy kész recept nincsen a jelen állapot optimális kezelésére, ezért sokféleképpen reagálnak a vendéglátók.
Ki milyen megoldást, vésztervet, vagy éppen teljesen új modellt dolgozott ki mára?
Ki hogyan reagál a jelenlegi felfordult állapotokra?
Szívesen hallanánk a szegmens egymástól lényegesen különböző szereplőinek döntéseiről, azok hátteréről, a vendéglátók gondolatairól. Hiszen bár egy cipőben járunk, mégis egészen más döntési helyzetben van egy nagy intézmény vagy cégcsoport vezetője, mint egy kisebb családi vállalkozásé. Ugyanígy nehezen összehasonlítható egy fine dining étterem, egy kisvendéglő, egy cukrászda vagy éppen street food-os helyzete, és markáns különbséget mutatnak az eddig elsősorban a turizmusra, illetve a magyar vendégekre támaszkodó helyek jelenlegi lehetőségei is.
Mit tudnak tenni most azok a piaci szereplők, akiknek a szolgáltatása nehezen „dobozosítható” és kiszállítható? A „kiszállítás-robbanással” hogyan változott azon éttermek helyzete, akik eddig is házhoz szállítottak? Hogyan gondolkodott az, aki a bezárás mellett döntött? Reális cél tud-e lenni a munkaerő megtartása a komoly visszaesés vagy éppen időszakos bezárás idején? Lehetséges vagy sem gondoskodni a napi munka nélkül maradt alkalmazottakról?
A jelenleg érvényes rendeleteknek megfelelően többféle stratégiában gondolkodhatnak a vendéglátóhelyek, mi pedig szívesen hallgatjuk meg személyesen Önöktől, hogyan látják és élik meg a mostani helyzetet.
Köszönjük az első két történetet – erre a címre várjuk a beszámolóikat!
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.