Hirdetés
Hirdetés

Mit is jelent pontosan a cukorcsökkentés a hazai üdítőkben?

2018. június 14.
Ma bejárta a hír a sajtót, miszerint két éven belül a felére csökken a hazai üdítők cukortartalma. Kíváncsiak voltunk, hogy a jól hangzó ígéret mit is takar, és néhány gondolattal kommentáltuk a hírt.
Hirdetés

Múlt héten az IKEA 2020-ig kitűzött célját közölhettük (globális) jó hírként, most pedig egy nagyon is minket érintő vállalásról adhatunk hírt.
Olvassa el korábbi cikkünket! Az IKEA utat mutat: 2020-ig szabott határidőt magának
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség 2020-ig az üdítőitalok 50%-os cukorcsökkentését ígéri. A vállalás a szénsavas üdítőitalokra, gyümölcslevekre, gyümölcsnektárok, további szénsavmentes italokra és jeges teákra vonatkozik. Lévén 2018-at írunk, ez túl merész vállalásnak tűnt, ezért utánakrdeztünk a szövetségnél a részleteknek.

Az 50%-os cukormínusz valójában egy átlagérték

Mit is jelent a hazai űdítő?

Kíváncsiak voltunk továbbá arra, hogy a gigászi világmárkák üdítőit vajon beleérthetjük-e a tervbe? A válasz korrekt: a jól ismert multicégek Magyarországon gyártott italaira vonatkozni fog a cukorcsökkenés. (Azt ugye eddig is tudni lehetett, hogy a világszerte árusított kóla/narancs/gyömbér és a többi szénsavas üdítők országonként változó mértékben édesek, ahogyan például az egyazon márkák címkéjével eladott dohánytermékek is más ízűek és erősségűek a különböző országokban.) A címkékről érdemes tehát tájékozódni, hol készült az adott termék.

A címkék tehát továbbra is a jó barátaink.

Az 50% valójában 10%-ot jelent, ha mostantól számolunk

= Nem minden hazai üdítőre fog vonatkozni a változás

Ahogyan az a fenti dőlt betűs sorokból kiderül, a cukorcsökkentés kizárólag a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség által képviselt italgyártók termékeire vonatkozik. Tehát nem csak a külföldön gyártott, de itthon érétkesített italokra nem lesz érvényes a cukorcsökkentés, hanem például a hazai gyümölcslevek 80%-ra vonatkozni fog a visszaszorítás, 20%-ra viszont nem.
Okosan tehát továbbra is: a szándék becsülendő, de olvassuk (és értsük!) a címkéket!
Persze, csak ha számít nekünk mindez.
Köszönjük a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetségnek, hogy azonnal válaszoltak a kérdéseinkre.

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram