Péntek este van, kiváló alkalom egy pohár pezsgőre. Kísérőnek pedig itt van néhány érdekesség a Moët-ről.
- 40 éve pukkant az első Moët a bajnok kezében. 1967. június 11-én történt, hogy a legendás Le Mans-i futam befutóján Dan Gurney, a győztes amerikai versenyző és társa, A.J. Foyt egy óriás palack Moët & Chandon pezsgőt kapott. A bajnok azonnal felbontotta a palackot és – az autóversenyzés történetében először – pezsgőben fürdette meg közönségét! Ezzel megszületett a pezsgős bajnokavatás, egy máig élő rituálé, amely azóta is a versenyek egyik legjobban várt pillanata. A Moët & Chandon olyan legendák ünneplésének lehetett részese a pódiumon, mint Ayrton Senna vagy Michael Schumacher.
- A Moët & Chandon 1 150 hektár saját szőlőterülettel rendelkezik (ennek 50 %-a grand cru és 25 %-a premier cru fekvésű,) emellett Champagne minden fő régiójából vásárol, hogy elkészítse a világ legnépszerűbb champagne-át.
- A Moët Impérial 1869-ben született, az Impérial nevet Napóleon tiszteletére kapta, aki többször személyesen látogatott el pincéjükbe Épernay-ben.
- Ezek az érlelőpincék máig látogathatók Champagne szívében, az Avenue du Champagne-on, amely pár éve az UNESCO világörökség listájára is felkerült.
- A cuvee-t több mint száz borból házasítják, a champagne-i borvidék három szőlőfajtája az alapja: a pinot noir tartást, a pinot meunier gyümölcsösséget, a chardonnay kifinomultságot ad hozzá. A pezsgőt az előző évjáratok boraival teszik még összetettebbé.
- A rosé champagne a legfrissebb trendek egyike, ám valójában komoly múltja van. A Moët már 1801-ben rendelést vett fel a különlegességre, Napóleon és édesanyja számára 100 palackkal szállítottak az 1794-es évjáratú pezsgőből.
- A ház egy nem mindennapi rekordot is jegyez, a pincéikben fellelhető legidősebb rosé az 1878-as évjáratból született Grand Vintage Rozé. A 19. század vége óta időről-időre készítettek rosét, mégis csak 1997-ben vet új lendületet ez a műfaj, amikor megszületett a mai Moët Rosé Impérial elődje.
- Hétvégén először rendezték meg a Hungaroringen a klasszikus autók fesztiválját, ahol 160 külföldi versenyző gyűlt össze, hogy rajthoz álljanak a ’60-as és ’70 es évek autócsodáival. Az autórajongók közül legtöbben a látványos ritkaságokra voltak kíváncsiak, mint a Ferrari 250 GT Breadvan, amelynek egyetlen létező példánya érkezett a ringre. A futamok végén a Moët & Chandon várta célba a győztes pilótákat, így a Hungaroring Classic legjobbjai ugyanazzal a champagne-nyal ünnepelhettek, mint az autóversenyzés történetének első pezsgős bajnokavatásán 1967-ben, Le Mans-ban.