Mi újság a Bazilikánál?
A tiszalöki a húsüzemből indult Meatology csapata első üzletét, a Meatology Bazilikát 2016 novemberében nyitotta meg. A kidolgozott rendszernek és a bevált technológiáknak köszönhetően 8-10 perc szervizidővel tudnak frissen készült ételeket felszolgálni. A pandémia következtében azonban egy ideje zárva tart az anyaegység a Bazilikánál, igaz a Meatology Kantin és az új balatonföldvári üzlet nem állt le.
„Annyira forgalmas volt az üzlet a Bazilikánál, hogy többször volt olyan nap, amikor tizenötször fordultak meg az asztalok. Sosem gondoltunk arra, hogy nem nyitjuk újra. Bár közben nyíltak új üzleteink, de ez volt az elsőszülött" — mesélte Pataky Tibor.
Kérdés, hogy mikor tudnak valóban újranyitni, mert bár volt rá több próbálkozás tavaly nyáron és idén tavasszal is, a járványügyi intézkedések eddig keresztbe húzták a terveiket. Most már sokkal óvatosabban nyúlnak a kérdéshez, hiszen egy vállalkozás újraindítása idő- és pénzigényes. Viszont ez az átmeneti időszak sem telik tétlenül a Meatology életében.
Irány a Balaton!
2020 márciusában már teljesen készen álltak volna a franchise terjeszkedésre is két új belépővel, de jöttek a lezárások és kijárási tilalom. Mivel nyáron sokan a Balatonhoz menekülnek a városi forróság elől, ezért sokak mellett ők is úgy döntöttek, hogy a vízparton nyitják meg legújabb üzletüket. A balatonföldvári Olive Bistro Meatology egyfajta szimbiózis.
„Az Olive Bistro-t gyönyörű környezetben, Balatonföldvár egyik legjobb lokációján, a kikötő kapujában, egy magántulajdonú villában találjuk. Idén tavasszal bisztróként és kis és delikátesz üzletként szeretett volna megnyitni. Az üzemeltető családban nem voltak vendéglátós ismeretek, ezért a konyhát nem merték bevállalni, végül több jelentkező után ránk esett a választás. Itt nem üzemeltetünk, csak tanácsadóként vagyunk jelen, és beköltöztünk a franchise igényekhez kialakított konyhába. A pálya az övék, a konyha a miénk.”
Meatology Go a balatoni kínálatban
Úgy döntöttek ragaszkodnak a saját bevált koncepciójukhoz. Az alap étlapjuk a Meatology Go dobozaira épül:
„Ezek lettek volna a franchise alaptermékei is, azzal a különbséggel, hogy hozzá adjuk azokat az apró pluszokat amiért megéri betérni, és étteremben élvezni az ízeket. Ez nem azt jelenti, hogy az otthoni boxok ne működnének, csak a vendéglátásban kell hozzá még egy kisebb profi „csíntevés”. De a menün szerepel azért jó néhány olyan tétel is — mint például a fish and chips vagy a borkorcsolya kencékkel kemencében sült lepénnyel — amiket korábban nem kínáltunk Budapesten.”
Ez a Kantin
Eközben a fővárosban a Meatology Kantinban ebédidőben teltházzal dübörögnek. Számukra ez a vendéglátás egy ismeretlenebb formája, sok a finomhangolás, kell a folyamatos fejlődés. A legfontosabb természetesen ebben az esetben is az elégedett vendég. Bár a főszerep a húsoké a kínálatban akad jó pár vega, sőt vegán fogás is.
„A beszállítókat személyesen ismerjük és figyeljük az állattartási körülményeket is. A két legrégebbi beszállítónk a Terra Pannónia és Kövér Zoli bácsi, akinél nagyon humánus körülmények között élnek az állatok" — tette hozzá Tibor.
Új élethelyzet, új fejlesztések
Csomagolóval, sokkoló-hűtő-fagyasztó kamrákkal bővítve, elnyerve a minősített élelmiszeripari üzemi fokozatot, így alkalmassá tették a helyiséget — az éttermek mellett — a lakosságnak szánt termékük előállítására, tárolására. Szeretnék, hogy még több helyre bekerüljenek a tiszalöki húsmanufaktúra sous vide és konfitált húsai, a Terra Pannónia érlelt Angus vágásai, a Kövér Zoli bácsi saját fejlesztésű receptje alapján készített országos hírű debreceni, a solymári chili, a miskolci Zip’s sörök, a háznak dedikált borok, pálinkák és séfjeik munkája is mindenki számára elérhetővé váljon. Ezért már több delikáteszt megkerestek, hogy idővel ott lehessenek az „arra érdemes” boltok polcain.
Jelenleg a járvány által életre hívott boxok fejlesztésén dolgoznak, összesen 29 termékük van, 56 specifikációval. Szezon, alapanyag (pl. kerti grill) és igény alapján folyamatosan változik a választék. A munkaerőhiány és a technológiai előnyeik arra sarkalták őket, hogy a franchise mellett a teljes HORECA szektort megcélozzák.
„A HORECA termékek szintén előtérbe kerültek. Éppen egy beszállítói megállapodásban vagyunk egy szállodával, mivel a munkaerőhiány miatt nagy segítésg lenne nekik a szolgáltatásunk. Díszdoboz nélkül, tucatjával csomagolva, de akár egyben is elérhetővé váltak a termékeink" — osztotta meg velünk Pataky tibor, a Meatology-ból.