Több évtizednyi szakácsmúltad után váltál cégvezetőve. A szakmában híres vagy arról, hogy fejben tarts és átláss rengeteg projektet. Az elmúlt egy évben hatalmasat nőtt a cégcsoportod, hogyan élted meg ezt a változást?
Hegyi Attila: Nagyon jó szenzoraim vannak arra, hogy felismerjem, ha változtatásra van szükség, és azonnal reagáljak is rá. A múltban a cégeim organikusan növekedtek, azonban az elmúlt bő egy évben már rengeteg átgondolt döntést hozunk, melynek hatására cégeim klasszikus értelemben is jól strukturált redszerek mentén működnek.
Mit vársz el az embereidtől?
Azt, amit saját magamtól is. Én soha nem cégként, hanem személyes motivációként gondoltam a munkára, a megbízásokra. Ezzel kelek, ezzel fekszem. Sokszor hajnalban kelek és dolgozom, hogy minden szükséges feladatot elvégezzek. Magammal is pontosan ugyanolyan maximalista vagyok, mint a környezetemmel.
Azt mondtad korábban, hogy nehéz ember vagy, de a céged stabil szereplői között van, aki hosszú évek, sőt közel két évtizede veled dolgozik. Mi az, ami nehéz a veled való munkában?
Elsősorban az, hogy nálam alapvetően két kategória létezik: a hibátlan és az elfogadhatatlan. Meggyőződésem, hogy ugyanannyi energiába kerül megcsinálni valamit rosszul, mint jól. Nálam nincsen középút.
Mit csinálsz ma már máshogy, mint amit anno az első cégalapításodkor?
Továbbra is nagyon fontos számomra a folyamatos szakmai fejlődés, azonban ma már tudatosan figyelek arra, hogy egyéb területeken is képezzem magam, ilyen például a zongoratanulás, valamint a kortárs képzőművészet megismerése.
A vendéglátó iparágat érintő megrázkódtatást az elmúlt két év során hogyan tudtátok átvészelni? Sikerült regenerálódni gazdaságilag?
Az első időszak nehézségei után mára gyakorlatilag visszarendeződtünk gazdaságilag. Más felállásban, más arányokkal, mint ahol elvágta a fonalat a pandémia 2019-ben, de semmi okunk panaszra. Az éttermeink tele vannak, és rendezvény-felkérések is szép számmal érkeznek.
Rendkívül céltudatos ember benyomását kelted. Történt már olyan, hogy nagyon szerettél volna egy munkát vagy megbízást, de el kellett engedned?
Sok ilyen volt. De ezekről kár is beszélni, hiszen éppen azért is engedtem el. Soha nem rágódom a múlton.
A Bajcsy-Zsilinszky úti “ékszerdoboz éttermedet”, a Tamából lett Pasztellt viszont évek nehézségei után sem engedted el. Jelenleg teltházas estekkel mentek.
Hihetetlen mennyiségű időm, energiám és akaratom van a Pasztell történetében. Az egészséges piaci versenyen túl mind a catering, mind a fine dining világa egy rendkívül zárt közösség. A Tamával, aztán a Pasztell-lel rengeteget kellett bizonyítanunk azért, hogy egyáltalán elfogadjanak minket. Most a belvárosban egyébként is jól mennek a fennmaradt topéttermek, de nekünk sokat kellett küzdenünk ezért. Mára már mondhatom, nagyon közel állunk ahhoz a célhoz, amit anno kitűztem.
A Michelin-kaluz Michelin Plate ajánlása növelte az asztalfoglalásokat?
Egyértelműen. Sok olyan külföldi turista eljön a Pasztellbe, akik tudatosan felkeresik az adott város legjobb éttermeit. Mi korábban sem a bulituristák célpontja voltunk, a gourmet közönség viszont végre elkezdett felfedezni minket. Ehhez a Dining Guide országos második helyezés épp úgy hozzájárult, mint a néhány hónappal később érkezett Michelin Guide-elismerés.
Változtattatok valamit a sikerek érkeztével?
A sikereknek és a növekvő számú asztalfoglalásoknak köszönhetően megnyitottuk az emeleti helységet is, így ma már kétszer annyi vendég fogadására vagyunk felkészülve, mint korábban. Az elmúlt időszakban nagyon hangsúlyoztuk Nicola Portinari, 2 Michelin-csillagos társtulajdonos séf szerepét a Pasztell életében, de azt gondolom, erre ma már semmi szükség. Erdei János biztos kézzel, alkotja meg az ételeket, és hozzá kell tennem, hogy Nicola Portinari is az első perctől fogva arra biztatott minket, hogy mindenben támogassuk Erdei Jánost, mert nagyon tehetséges. Ebben a tényben mi is végig biztosak voltunk, de ma már bátran támaszkodunk saját magunkra, így Nicola Portinari már csak a háttérből segíti a munkánkat.
Van esetleg olyan érdekesség, amit még szívesen megemlítenél az étteremmel kapcsolatban?
Tavaly a Mosoly Alapítvánnyal együttműködtünk az online jótékonysági aukción, ami nagyon nagy hatást gyakorolt rám. A jövőben is szeretnénk szerepet vállalni jótékonysági eseményeken és a Pasztellben is helyt kívánunk adni a kortárs képzőművészetnek, ezzel is támogatva a magyar művészeket...
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.