A catering korlátozásának oka, hogy lehetőség szerint csökkentsék a fizikai érintkezést az utasok és személyzet között, sőt a mosdók használatát is (aminek van némi köze az evés-iváshoz.) Bár valóban hangzatos az alkohol kitiltásának híre a repülőkről, valószínűsíthetően nem sok társaság fog a teljes kitiltás mellett dönteni, hiszen az alkoholos italok a gépeken köztudottan kiváló árréssel eladhatók. Saját felhozott alkoholos italt pedig az eddigi szabályozások szerint is tilos volt fogyasztani repülés közben, kizárólag fent, a levegőben lehetett vásárolni a személyzettől.
A gyakorlatban tehát inkább olyan példákra számíthatunk, amellyel a magyar WizzAir is él, szűkebb kínálatban lesznek elérhetők az alkoholok – ebben Váradi József, a WizzAir vezérigazgatója is megerősített minket. A jelenlegi utazások soránt pedig "ellenség" pedig nem csak az alkohol, hanem bármi, ami miatt gyakran leveszik az utasok a fedélzeten kötelezően viselt szájmaszkot. Összességében jellemző lesz, hogy kevesebb vízzel és üdítővel kínálnak, egyes társaságoknál pedig kizárólag előzetes rendeléssel lehet ételt kérni. Néhány példa a világból: az EasyJet valóban és a Virgin Atlantic járatain valóban nem lesz alkohol; a KLM gépein az alkohol mellett a forró italokat is kitiltják; az amerikai Delta Airlines nemzetközi járatain sör és bor fogyasztható, viszont belföldön tiltják az alkoholfogyasztást; az American Airlines járatain az első osztályon fognak árulni alkoholt. Avagy ahány légitársaság, annyi döntés e kérdésben.
A kellemetlen utastárs: ittasan tobzodó turisták a repülőkön
Régi (a koronavírustól független) probléma, de éppen három évvel ezelőtt merült fel újra, hogy az utazók nyugalma érdekében korlátozzák az alkoholfogyasztás lehetőségét a repülőtereken és repülőgépeken. Nem véletlenül éppen a Baleár-szigetek kormánya kezdeményezte az Európai Bizottságnál, valamint Spanyolország kormányánál a korlátozást, kiemelve a Nagy-Britanniából és Németországból érkező turisták dorbézolását a repülőkön. A Baleári-szigetcsoporthoz tartozik ugyanis a világ leghíresebb buliszigete, Ibiza, valamint a hasonlóan bulituristákat vonzó Mallorca is (és valószínűleg a Budapesten landoló légiutaskísérők is tudnának mesélni).
Állandó kiltásról tehát nincs szó. Ahhoz hasonlóan, ahogyan minden ország, sőt akár országok különböző régiói is más járványkezelési stratégiát folytatnak, úgy a légitársaságok is különböző új szabályozásokat vezetnek be. Az pedig majd hosszú távon, a visszarendeződés után derül ki, hogy a koronavírus elleni küzdelemnek "köszönhetően" csökken-e a repülőn dorbézolások mértéke.
Olvassa el korábbi cikkünket is a témában!
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.