Hirdetés
Hirdetés

A pálinkaromantika dobogót sem ért: Mit ittunk az ünnepekkor?

SZERZŐ: DiningGuide
2020. január 9.
Pálinkaromantika ide, borsznobizmus és kézműves sör forradalom oda, mást mutat a statisztika. Nem Sonda Ipsos-kutatás eredménye és nem is szentírás, de érdekes adatok láttak napvilágot az Italkereső.hu a karácsonyi és szilveszteri ünnepek alatt készült felmérése alapján.
Hirdetés

Az Italkereső.hu egy gyűjtőoldal, ahol különböző italkereskedők kínálatából válogathatunk, tehát egy közvetítőoldal, és a keresések a végfelhasználók, azaz a fogyasztók igényeit tükrözik. A 940.000 keresésből 360.000 alkalommal jött ki az alábbi tíz kulcsszó, alább pedig a top 20 keresőszó olvasható (940.000-ből 480.000 találattal). Közzétették továbbá az adatot, miszerint november-december hónapokban mintegy megháromszorozódik az alkoholforgalom mértéke az év többi hónapjához képest. Elnézve a megtriplázódó alkoholkeresletet, úgy látszik, a világszerte meghirdetett száraz november egyelőre csak underground kezdeményezés az össznépi igényekhez képest.

Kép forrása: www.italkereso.hu

Érdemes persze elemezni is az eredményeket. Az élen egy szeszesital-fajta, a vodka végzett, ami alatt ugyebár márkában, minőségben, árban egy egész sor ital érthető. Mondhatni óriási fölénnyel ez a legkeresettebb ital év végén a magyarok körében, hiszen az egymilliót közelítő keresésszám alapján kijött top 20-as lista összesen öt helyezettje vodka: szimplán a vodka, a Grey Goose, a svéd Absolut (a világ harmadik legnagyobb alkoholos ital márkája), az orosz Beluga és a francia Cîroc fért fel a listára. Mindenesetre a karácsony szelleme kevéssé felfedezhető az "élet vizének" mindenek feletti győzelmében.

Másodikként szintén kissé talán meglepő módon a szlovákiai kirándulások-síelések legendás itala, a Tatratea végzett. Úgy tűnik, hogy mi, magyarok nem kötjük a Tátra-hegysághez a jó öreg Tatrateát: a fűszer- és gyógynövényekből, valamint teakivonatból készített likőr alkoholtartalma eredetileg 52%-os, de ma már a késmárki illetőségű Karloff nevű gyártó kiszélesítette a portfóliót, és a citrusostól az eredei gyümölcsösig, többféle tafajtából és a 32%-ostól a Betyárosnak nevezett 72%-osig többféle formációban árulják a kultitalt.

A dobogó harmadik fokán a whisky áll. E betű nélkül, azaz a skót, a kanadai és a japán italokra kerestek – de még valószínűbb, hogy sokan nem csinálnak ügyet ebből a kérdésből. (A whiskey írásmódot pedig az ír és amerikai gyártók italaira használjuk. Európa többi whiskyelőállító országában szintén a whisky formátum a bevett.)

A pálinka hajszálnyit maradt le a whiskytől, jóformán ugyanott végeztek. A whisky ünnepi státuszát nagyban erősíti, hogy két márka is felfért a 10-es listára: 5. helyen a skót Chivas Regal, 7. helyen az amerikai Jack Daniel’s whiskey végzett.

Néhány gondolat a sör, bor, pezsgő kérdéshez: mivel ezek komoly italszortimentet lefedő gyűjtőfogalmak. Borokból például összehasonlíthatatlanul többféle fajta van, mint vodkából vagy whiskyből, ezért könnyen lehet, hogy csak megosztódtak a találatok, hiszen feltételezhetően célirányosabban kerestek a vásárlók borokra, és sokan a pincészet vagy a fajta nevét írta be szimplán bor helyett. A sör alapján sem derül ki, hogy kommersz vagy kézműves, világos, sötét, búza (stb.) volt-e a keresések célja. Alább a top 20-as statisztika szerepel.

Helló, 2020, cheers!

Forrásunk az Italkereső.hu cikke volt.

Kép forrása: www.italkereso.hu
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram