Február 15-én Oszakában, a Louis Vuitton Maison üzletház 4. (!) emeletén nyitja meg az első éttermét a világon a legendás divatmárka. A márka zászlóhajójának számító épületben vár majd a Le Café V és a Sugalabo V, egy kávézó és egy étterem is, amelyekhez tágas terasz és koktélbár is csatlakozik. A Sugalabo V étterembe a speak-easy bárokhoz hasonlóan egy csapóajtón keresztül lehet majd bejutni a kávézóból.
Az oszakai Louis Vuitton üzletház ikonikus épületét Jun Aoki és Peter Marino építészek tervezték, a mintát pedig a hagyományos japán vitorlás hajók megjelenése, a higaki kaisen adta, Tokujin Yoshioka építész és arculattervező pedig a kávézó és étterem saját tervezésű étkészleteire alkalmazta az épület dizájnját. Az étterem séfje Yosuke Suga, aki a francia séfikon Joël Robuchonnál tanulta ki a szakmát.
Nem is olyan meglepő, hogy a Louis Vuittonhoz gasztrovonatkozás csatlakozik, ugyanis a cégcsoport része a Moët Hennessy is az LVMH címke alatt. Olyan világmárkákat találunk még köztük, mint a Dom Pérignon, a Krug champagne, az Ardbeg és a Glenmorangie Single Malt scotch, az új-zélandi Cloudy Bay borászat és még sok mást. Az egyébként több tucatnyi további brandet működtető LVMH egyik alcímkéje, az Objets Nomades felel az oszakai Louis Vuitton kávézó és étterem bútoraiért, faldekorációiért és a világításáért is.
Ez egy létező trend a luxusdivatmárkák világában. A kortárs séfek egyik leghíresebbje, Massimo Bottura a Guccival állt össze, az eredmény Gucci Osteria néven látogatható és kóstolható Firenzében. A legendás Tiffany's ékszerüzlet is nyitott 2017-ben a vendéglátás irányában. Először a Fifth Avenue-n New Yorkban, majd idén februárban újabb Blue Box Cafét immár az öreg kontinensen, a londoni Harrods áruházban.
Olvassa el korábbi írásunkat is!
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.