Henle matematikus és imád főzni. Úgy gondolja, a gasztronómia és a matematika rengeteg szálon összefügg és rengeteg hasonlóságot hordoz magában: mindkettő egyszerre tudomány, kreatív, művészi és praktikus.
Henle esszéjében kifejti, hogy hasonló módon áll a matematikához és a főzéshez: ugyanazért foglalkozik matematikával, mint főzéssel, mindkét téren ugyanazt a problémamegoldási folyamatot használja és hasonló kritériumok alapján ítél meg egy ételt és egy matematikai problémát.
Elsőre szokatlan és a matematikát nem szenvedélyesen szeretők számára érthetetlen. Henle viszont a cikkben pontról pontra végigveszi tapasztalatait a két tudomány (vagy művészeti) ág terén: az egyik legfontosabb, hogy mindkettő kísérletezésről szól, ahol a hibáktól fejlődhetünk és válhatunk jobbá.
A matematika és a gasztronómia magában hordozza az esztétikumot. Egy egyszerű vagy egy komplex matematikai probléma megoldása hasonló esztétikum, mint egy kiváló, egyszerű sajttorta. Csak nem mindenki látja meg benne a szépséget. Ja igen, ez a legfontosabb. Megszállottság és szenvedély nélkül egyik sem művelhető igazán jól.
Warning: Undefined array key 0 in /mnt/BLOCKSTORAGE/home/639033.cloudwaysapps.com/kqavbfzkwc/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 6
Warning: Attempt to read property "term_id" on null in /mnt/BLOCKSTORAGE/home/639033.cloudwaysapps.com/kqavbfzkwc/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 6
Warning: Undefined variable $sponsor_data in /mnt/BLOCKSTORAGE/home/639033.cloudwaysapps.com/kqavbfzkwc/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 17
Warning: Attempt to read property "description" on null in /mnt/BLOCKSTORAGE/home/639033.cloudwaysapps.com/kqavbfzkwc/public_html/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(133) : eval()'d code on line 17