Hirdetés
Hirdetés

Zseniális Whopper-reklámmal állt elő a Burger King

SZERZŐ: Méhész Zsuzsa
2020. február 20.
Most múlik pontosan...
Hirdetés

Hivatkoztunk már korábban is az Összeomlás című kultfilm híres jelenetére, melyben Michael Douglas felfegyverkezve kifogásolja a reklámfotón szereplő és a valóságban kézhez kapott hamburgere közötti különbséget. A látszat és a valóság tudjuk, hogy nem ugyanaz, főleg a reklámok esetében. A mosószerreklámok pulóvere azért néz ki újnak – mert új. A marketing szépít, és mindennek a jobbik változatát mutatja. Hogy vágyat keltsen.

Ennek a bevett gyakorlatnak mond egyenesen ellent a Burger King új reklámja, amin egy gusztustalan, penészes Whopper szerepel. A 45 perces time lapse videó egy Whopper színeváltozását mutatja be 34 nap alatt. Nehéz elképzelni, hogy ennek láttán pavlovi reflexeink működésbe lépnek, és más sem szeretnénk, csak beleharapni egy penészbolyhos zsemlébe. Nyilván nem is ez a reklám célja.

Mélyebbre megy, asszociációkat ébreszt, és nyilvánvalóan összehasonlító anélkül, hogy kimondaná a vetélytárs nevét. És még szellemes is.

Az internetes mémek közé tartozik az edzőtáskában felejtett hamburger, ami nyolc hónap után is ugyanúgy néz ki, vagy a kísérletképpen üvegbúra alá helyezett burger, aminek az állaga, hiába telik az idő, nem változik. Mire utal ez? Hogy tele van mesterséges tartósítószerrel, esetleg állományjavítóval? Ezt sugallja, amit a hamburgerláncok természetesen igyekeznek cáfolni.

Mit kommunikálnak ők? A mi paradicsomunkat János bácsi termelte. A hús valódi. A termékfotók és reklámfilmek kicsattannak az élettől.

Az élő anyagok romlandóak. Meg is romlanak, penészednek, elrothadnak, lebomlanak. Ez a természetes. Próbáljon valaki a konyhapulton hagyni pár napra a kellemes nyári melegben (ha nincs macska a házban) tíz deka koktélrákot – utána kidobhatja az orrfacsaró szag miatt az összes kárpitos bútorát.

A legenda szerint Salamon király gyűrűjébe ez a mondat volt vésve: Minden elmúlik! Nos, az élelmiszerekre, alapanyagokra ez különösen igaz: természetük, hogy az enyészetté legyenek valamilyen formában.

A Burger King reklámja bátor, de a mondanivalója egyszerű: a mi Whopperünk romlandó. Mert természetes anyagokból készült. Válasz ez a versenytársról elterjedt örökéletűségre. Kockázatos dolog a részükről a legjobban futó vezérterméküket visszataszító szemétként ábrázolni, de a mémek már csak ilyenek: annyira beleégnek az emberek agyába, hogy ez esetben mindenkinek eszébe jut, különösebb magyarázkodás nélkül, hogy mit üzen a fotó: Ez igazi. Valódi alapanyagokból. Ezt vedd meg, ha jót akarsz.

A vásárlókat megosztja a reklám. Van, aki zseniálisan merésznek tartja, mások túlzásnak. Egy dolog biztos: aminek meg kell romlania, az meg is romlik. Mint a rák a konyhapulton. Vagy az anekdota szerint az a házasság, ahol a feleséget a férj lecserélte egy húsz évvel fiatalabb nőre, aki alig várta, hogy az asszony eltűnjön a színről és ő betegye a lábát a családi fészekbe. A megcsalt feleség elköltözött, de előtte teletömte rákkal a függönykarnisok rúdjának belsejét. A bűz elviselhetetlen volt, és nem lehetett rájönni, honnan származik. Neki (és az új párnak is), továbbá az összes hamburgerkedvelőnek üzenjük, hogy ha Salamon királyt nagy bánat vagy nagy öröm érte, megforgatta a gyűrűjét és elolvasta rajta a feliratot.

Nézze meg, hogy múlik el egy Whopper!

https://www.youtube.com/watch?v=oSDC4C3_16Y

Forrásunk volt.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram