Hirdetés
Hirdetés

Tovább trollkodik a Burger King: megalkották a 2020-as évet egy hamburgerben

SZERZŐ: DiningGuide
2021. január 12.
Erre a burgerre még Joey sem mondaná a Jóbarátokból, hogy „mi a rossz benne? A sodó jó. A lekvár jó. A hús jó." A Burger King 2021-ben is tovább humorizál.
Hirdetés

Az amerikai gyorsétteremlánc összesen kereken 100 országban van jelen, és több tucat reklámügynökséggel dolgoznak együtt világszerte. A kreatív szakemberek látványosan licitálnak egymásra az elmúlt években, formabontó reklámok sorával tűnik ki ugyanis a Burger King az óriási reklámzajból.

Kis ínyencfalat infó a burgeróriás indulása kapcsán, hogy a floridai Jacksonville-ben 1953-ban Insta-Burger Kingként debütált, csak egy évre rá hagyta el az Insta előtagot. Azóta mind a Burger King, mind az Insta(gram) hangzatos márkanévvé váltak világszerte, és a burgermulti javára legyen mondva, hogy immár 68 éve van jelen az időközben komoly reformációkat megélt hamburgerpiacon.

Hirdetés

Csak a tavalyi évben sűrűn szórták a hol karanténba szorult, hol kiszabadult közönséget egyedi reklámjaikkal, amelynek többje szellemes kikacsintás volt az átlagos hirdetésfelhozatalból. Év elején egy émelyítő küllemű, rothadásnak indult Whopperrel tűntek ki a mezőnyből, vagyis egy kékes-szürkés szőrös állagúra penészedett saját hamburgerükkel mutattak rá annak természetes alapanyagaira.

Az idézett Whopper-reklám / Fotó: BURGER KING

A nyár közepén, a nagy melegben karácsonyt és év végét hirdettek giccses ünnepi reklámjukkal, mondván, elég volt már 2020 meglepetéseiből. Ősszel a belgiumi Burger King vezérigazgatója bevonásával hirdettek újabb abszolút formabontó kampányt, Kevin Derycke ugyanis nyilvános petíciót indított azért, hogy a Michelin Guide ellenőrei látogassanak el és teszteljék éttermeiket.

Az öniróniában sem szűkölködő ötleteket egy nagyívű húzással fejelték meg novemberben, a világszerte újra szigorodó járványhelyzetben ugyanis nem csak arra buzdították a közönséget, hogy náluk vásároljanak, hanem név szerint ajánlották a legnagyobb riválisaikat is. (Íme.)

Burger King Brazil

2021 elejére is jutott a patronokból, mert az angol, francia, belga ügynökségek sziporkázása után most a cég brazíliai ága hallatott magáról. A 2020-as esztendőt alkották meg egy burger formájában: az odaégett buciban helyet kapott egy hetykén kilógó csirkeláb, egy szardínia fejestül-farkastul, túlfőtt ázsiai tészta, karamell és Jell-O is, a végeredményt pedig nem restelltek a reklám kedvéért néhány emberrel meg is kóstoltatni. Természetesen afféle jelzőket kapott a burger, mint 2020.

Szebb jövőt!

Íme, a brazilok műve:

Források: 1, 2

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram