Hirdetés

Tényleg minden süteményüket szeretettel készítik: első születésnapját ünnepli az Egy csipet torta cukrászdája

2024. szeptember 26.
Egy éve nyitotta meg kapuit az Egy csipet torta cukrászda, a márka azonban korábban már hosszú évek óta működött sikeres műhelyként, rendelésre. Az évforduló alkalmából Biró Leventével és Horváth Alexandrával, a cukrászda tulajdonosaival beszélgettünk az első év tapasztalatairól, a csapat bővüléséről, az alapanyagok minőségéről, valamint a további jövőbeli terveikről.
Hirdetés

Egy éve nyitottátok meg az Egy csipet torta cukrászdát, de előtte már nagy sikereket értetek el a piacon, műhelyként. Hogyan változtatta meg a cukrászda megnyitása a működést?

Biró Levente: Az Egy csipet torta már évek óta létezett – egészen pontosan jövőre leszünk tíz évesek –, de korábban csak rendelésre készítettünk tortákat és süteményeket. Az üzlet megnyitása viszont teljesen új szintre emelte a működésünket. Korábban csak kiszállításokkal foglalkoztunk, ami teljesen más, mint egy fix helyiség, ahová a vásárlók bármikor bejöhetnek. Az első év hatalmas változást hozott mind nekünk, mind a vásárlóknak. A megrendelőink már bármikor vihetnek tőlünk sütit, akár az utolsó pillanatban is, kóstolhatnak egyszerre többfélét, leülhetnek egy kellemes helyen és ihatnak egy kávét is indulás előtt.

Horváth Alexandra: Eddig sem a lazulós munkanapok voltak a jellemzők a műhely életében, ezért a cukrászdai termelés feladta a leckét. Optimalizálni kellett a munkafolyamatokat, beleszokni mindenkinek az új rendszerbe. Először csak a hétvégéken voltunk nyitva, majd heti négy napot és decembertől már minden nap. Fel kellett nőnünk a feladathoz, hogy a mindennapos nyitvatartással tudjuk tartani a tempót. Ehhez bővíteni kellett a hűtő- és fagyasztókapacitást, az eszköz- és gépparkot és természetesen a cukrászcsapatot. 

Milyen kihívásokkal szembesültetek az első év során?

Horváth Alexandra: A terasz engedélyt megszerezni például nem volt egyszerű, de az anyagi hátteret megteremteni a bérköltségekre és a folyamatos bővítgetésekre is rendszeres kihívást jelent – pont ezért vállaltunk beszállítói szerepkört is. Sokszor még most is kihívás eltalálni, hogy milyen mennyiségekkel készüljünk egy-egy adott napra, hétvégére, hogy ne maradjon túl sok felesleg a nap végére vagy ne fogyjunk ki idő előtt a sütikből. Az előbbire jó megoldásnak bizonyul a Munch, így nem dobunk ki semmit nap végén. 

Hogyan sikerült megtalálni a megfelelő kollégákat? A vendéglátóiparban gyakran okoz nehézséget a munkaerőhiány. 

Biró Levente: Valóban, a vendéglátóiparban nem egyszerű megtalálni a megfelelő munkaerőt. Mi szerencsések voltunk, mert két olyan új kollégánk is van, akikkel Szandra korábban dolgozott együtt, és mindenképpen szerettük volna, hogy előbb-utóbb a csapatunkat erősítsék. Van olyan kollégánk, aki egyszerűen besétált a cukrászdába azzal, hogy velünk szeretne dolgozni, adtunk neki lehetőséget és ez az egyik legjobb döntésnek bizonyult. Így alakult ki az a csapat, amely ma már erős pillére a működésünknek.

A minőség mindig is kiemelt szerepet játszott nálatok. Hogyan tudjátok fenntartani a magas minőséget az alapanyagárak folyamatos emelkedése mellett? 

Horváth Alexandra: Mindig is arra törekedtünk, hogy csak a legjobb alapanyagokból készítsük el a süteményeinket, és ebből semmiféle bővülés miatt nem engedünk – ezt a jövőben sem szeretnénk feladni. Az alapanyagárak emelkednek, és ez mindennapos kihívást jelent természetesen nekünk is.

Biró Levente: Az, hogy mi drága, relatív dolog, és teljesen érhető, ha valakinek a mi termékeink már nem férnek bele a büdzsébe, azonban a magas minőségű alapanyagok és a dolgozóink megbecsülése mind közrejátszanak az árak alakításában. Emellett persze azért is gondolom, hogy nézőpont kérdése, mert vannak olyan külföldi vendégek is, akik szerint kifejezetten olcsók vagyunk, főleg, ha például Dániából vagy más, magasabb életszínvonalú országból jönnek. Összességében azonban próbálunk egyensúlyt tartani és reméljük, hogy a jövőbeni további növekedéssel párhuzamosan sikerül elérhetőbb árakat stabilizálnunk, hiszen minél nagyobb kapacitással működünk, annál több alapanyagra van szükségünk, és annál kedvezőbb beszerzési költségeket tudunk elérni a beszállítóinknál. 

Pavlova

Tehát akkor szerepel a rövid-, illetve hosszú távú terveitek között a további bővülés? 

Horváth Alexandra: Szeretnénk bővíteni a műhelyünket, mert már most is kinőttük a jelenlegi helyünket. Januártól tervezzük a kapacitás megduplázását, hogy jobban ki tudjuk szolgálni a megrendeléseket. Emellett, ha minden jól alakul és az égiek is úgy akarják, akkor szeretnénk még egy üzletet nyitni belátható időn belül, de erről majd beszéljünk akkor, ha itt az ideje…

Melyek azok az időszakok, amiket szívesen kiemelnétek az elmúlt egy évből? 

Biró Levente: A karácsonyi időszakban mindig is sok megrendelésünk volt, de ezt egészen más volt megélni úgy, hogy személyesen is találkoztunk a vendégeinkkel. Tudtunk beszélgetni, mindenki ünnepi lázban égett. Most először volt, hogy külön készültünk a Valentin-napra, ami szintén hatalmas sikert aratott. A legjobb azonban, amikor úgy jönnek hozzánk egy új sütit kóstolni, hogy már olvastak róla, mert követnek és alig várják, hogy kipróbálják. Egy év alatt kialakult már egy bázis a törzsvendégeinkből, akikkel jó nap mint nap találkozni, így hát azt kell mondanunk, hogy minden napnak megvan a maga szépsége. 

Vannak slágertermékeitek? 

Horváth Alexandra: A somlói galuska például nagy közönségkedvenc, de a bestseller-ünk, a canelé. A szezonálisan változó tart-janikat és a pavlovákat mindig érdeklődés övezi, de a sóskaramell choux is nagy kedvenc. Szeretünk újítgatni és kísérletezni is, amiben a vendégek visszajelzései is sokat segítenek. A szülinapi sütikre például egy szavazást írtunk ki Instagramon, így a követőinkkel és a cukrászainkkal közösen alkottuk meg a fügés-pekánpralinés choux-t. Annyira nagy sikere van, hogy biztosan marad még a pultban, amíg kapunk szép fügét.

Az esküvők és más rendezvények is fontos részét képezik a tevékenységeteknek. Hogyan tudjátok kezelni az ilyen nagyobb megrendeléseket a cukrászda mellett?

Horváth Alexandra: Az esküvőszezon - ami áprilistól októberig tart - a kiemelt időszakunk az évben, mindig nagyon megterhelő, nagy szervezettséget igényel, ráadásul most még a cukrászda dolgait is bele kellett illesztenünk a termelésbe. Heti hét napban, reggeltől estig folyik a munka, illetve a cukrászdában a befejező folyamatokra van külön emberünk, ami ilyen szempontból tehermentesíti a műhelyt. Külön kollégánk foglalkozik az anyagbeszerzéssel és a szállítással, így sikerül gördülékenyen megoldani a logisztikát. Emellett, ha szükséges, külső partnerek segítségét is igénybe vesszük szállításban. Ez a rendszer jól működik, és így a cukrászda is zavartalanul üzemel.

Szülinapi choux

Hogyan látjátok az újhullámos cukrászdák helyzetét a magyar piacon? Van még hely újabb magas minőségű cukrászdáknak?

Biró Levente: Még mindig van hely a piacon magas minőségű cukrászdáknak, de nem könnyű érvényesülni. Azt tapasztaljuk, hogy, az emberek szívesen próbálnak ki új helyeket és új termékeket, ezért fontos a folyamatos megújulás, azonban a jól bevált és szeretett termékekhez is szeretnek visszatérni, ebben fontos megtalálni a harmóniát. A vidéki nagyvárosokban is nagy a potenciál, bőven van terjeszkedési lehetőség Budapesten kívül is, ezt abból gondoljuk, hogy sok vendégünk utazik fel vidékről és szó szerint éhezik a minőségre és igényességre.

Az elmúlt év sikerei mellett mi az, amit legnagyobb eredményként könyveltek el?

Biró Levente: Az, hogy sikerült megnyitni a cukrászdát és fenntartani a minőséget, számunkra óriási eredmény. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a vásárlók a visszajelzések alapján szeretnek minket. A folyamatos növekedési lehetőségre is büszkék vagyunk és hálásak a vendégeinknek, hisz a mai piaci helyzetben ez egyáltalán nem egyszerű. Ez ad motivációt a folytatáshoz. 

Összegzésként mit üzennétek azoknak, akik még nem jártak nálatok? Miért érdemes betérni az Egy csipet tortába?

Horváth Alexandra: Az Egy csipet torta egy olyan hely, ahol a minőség és a vendégélmény az első. Közhelynek hangzik, de tényleg minden süteményünket szeretettel és nagy gondossággal készítjük, és arra törekszünk, hogy a vendégeink jól érezzék magukat nálunk, szép emlékként éljünk az emlékezetükben. Aztán persze térjenek be újból!

Tovább olvasok:

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram