Szoborszerű luxus: Dom Pérignon és Mathias Bengtsson új kollaborációja

SZERZŐ: Király Márton
2025. március 26.
a Lounge rovat
támogatója a
A franciaországi Dom Pérignon Champagne-ház 2025-ben egy igazán különleges, limitált szériás művészeti együttműködéssel rukkolt elő.
Hirdetés

A márka a koppenhágai születésű Stockholmban élő formatervező művésszel, Mathias Bengtssonnal közösen egy olyan egyedi kollekciót alkotott, amely egyesíti a természet organikus szépségét és a csúcstechnológia precizitását. A hatvandarabos sorozat darabjai nem csupán pezsgőspalackokat rejtenek, hanem szobrokként is megállják a helyüket. Olyan műtárgyak, amelyek a kortárs dizájn és a luxus pezsgőkultúra határán egyensúlyoznak.

A projekt koncepcióját Vincent Chaperon, a Dom Pérignon Chef de Cave-ja, azaz pincemestere vezette, akinek vezetésével a művészi vízió és a borászati kiválóság tökéletes összhangba került. Mathias Bengtsson munkásságában régóta megjelenik a természet és a technológia találkozása, ebben a projektben egy olyan algoritmust alkalmazott, amely a növényi (elsősorban természetesen szőlő) növekedési mintázatokat utánozza. Az így létrejött finom, indaszerű struktúrák 3D nyomtatással készültek el, majd bronzból öntötték ki őket. Az utolsó lépésként minden egyes darabot kézzel políroztak, hogy végső formájukban is tükrözzék az egyediség és a mesterségbeli tudás iránti elkötelezettséget.

A kollekció két színváltozatban készült. Negyven darab aranyszínű változat rejti a Dom Pérignon Vintage 1999 Plénitude 2 pezsgőt, míg a maradék húsz darab halvány rózsaszín szoborban a Dom Pérignon Vintage 2000 Plénitude 2 Rosé található. Mindkét évjárat különleges időjárási viszonyok között született: az 1999-es év meglepetésekkel teli szezonja selymes testet és umamis jegyeket adott a pezsgőnek, míg a 2000-es év extrém időjárása, a hideg, eső, majd hirtelen meleg és viharok, egy kerek, harmonikus és kifinomult rosét eredményeztek.

Fotó: Facebook | LVMH

A Dom Pérignon célja nemcsak az volt, hogy újraértelmezze a pezsgőhöz kapcsolódó tárgyi kultúrát, hanem hogy egy olyan élményt hozzon létre, amelyben a bor és a művészet egyenrangú szereplőként jelenik meg. A projekt kreatív felelőse a francia üzletasszony, Daphné Aubé volt, aki a Caractères Paris nevű ügynökségén keresztül már korábban is szervezett hasonló együttműködést: két éve például Juliette Clovis keramikusművésszel dolgoztak együtt, szintén a Dom Pérignon felkérésére.

A pezsgőház az elmúlt években következetesen építette be a kortárs művészetet a márka kommunikációjába. 2024 októberében például egy különleges limitált kiadású vintage sorozatot mutattak be, amelyet az amerikai képzőművész, Jean-Michel Basquiat munkái ihlettek. Erről az akcióról a Dining Guide is beszámolt. Az ilyen projektek révén a Dom Pérignon nem csupán egy prémium italmárkaként, hanem kulturális szereplőként is pozícionálja magát. Ott alkot, ahol a gasztronómia, a design és a művészet találkozik.

Fotó: Facebook | LVMH

A mostani együttműködés Mathias Bengtssonnal újabb lépés abba az irányba, hogy a pezsgőfogyasztás élménye ne csupán az ízlelőbimbók számára legyen emlékezetes, hanem vizuálisan és filozófiai értelemben is gazdag élményt nyújtson. A Dom Pérignon ezzel a kollekcióval azt üzeni: a luxus a részletekben rejlik – és ezek a részletek néha bronzból formált indákban öltenek testet, egyetlen palack köré fonódva.

Forrás: luxurydaily.com | lvmh.com

Tovább olvasok:

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram