Hirdetés

Szabó Győző, Bíró Lajos, Nyíri Szása és a Stand25 – 4 jó ok a VinCE Champagne a Holdon-részvételre

SZERZŐ: DiningGuide
2018. december 4.
Már csak néhány nap, és ismét felpezseg a Belvárosi Piac! Múlt héten már kiderült, milyen ételekkel készülnek a csarnok már jól ismert gourmet vendéglátóhelyei a 22 champagne-ház buborékai mellé. Megkérdeztük az evőpiac néhány ikonikus arcát, miért van fantázia az ilyen délutánba hajló pezsgős reggelizőnapban, mit ajánlanak a champagne-ok mellé, és hol lehet velük koccintani vasárnap.

Bíró Lajos – A Séf utcája, Buja Disznók, Champoint 4 Monkeys

Bíró Lajos nem ma kezdte a hedonizmust és a champagne-fogyasztást, de hamarosan nyílik harmadik piaci helye, a Champoint 4 Monkeys, ahol tényleg a buborékok lesznek a középpontban, és nap mint nap lehet pezsgős reggelit is kérni majd.

„Szeretnénk a szombati lyoni piachangulatot megteremteni itthon is, mert nekünk nagyon tetszik kint az a szombati gourmet zsizsegés. Lyonban főleg tengeri fogásokat esznek, és mellé sok pezsgő fogy, ezt a stílust ültetnénk át a Hold utcába, és erről szól a vasárnapi rendezvény is.  Az új pezsgős reggelizőhelyünk, a Champoint 4 Monkeys pedig a hétköznapokban is várja az erre fogékony közönséget, és szeretnénk a reggelizést tényleg érdekessé tenni a piacon. Egy tágasabb, kényelmesebb területen leszünk a földszinten, ahol már reggeltől lehet tapasozni, a szendvicsekben is a saját stílusunkat képviseljük, és idővel az a cél, hogy a péntek-szombat esték is beinduljanak. Szerintem a pezsgő, és főleg a champagne rohadt jó dolog, bár sajnos nekem ez egy drága szórakozás, mert leginkább a Krugot szeretem, ez már egy régi szokás nálam. Éveken keresztül jártunk a családdal egy ausztriai sporthotelbe karácsonyonként, s mivel akkor van a születésnapom, azt is mindig megünnepeltük kaviárral és Kruggal, az volt a ház champagne-a.

Én azt gondolom, alkalomadtán érdemes beleugrani a champagne-ba, kóstolgatni, megtalálni a nekünk legjobbat. Máskor pedig igyunk jó minőségű magyar pezsgőket, vagy a proseccokat, cavakat is érdemes, s ahogy anno a borkultúra indulásakor, ismerkedni kell a márkákkal, a stílusokkal, a készítési módokkal, évjáratokkal, és eljutni a komoly tételekig. A Champointban erre építjük a választékunkat, és az ételkínálatot. Szerintem a champagne igazán a tengeri fogásokkal jó, nem a libamájjal vagy a fűszeres ízekkel, hanem osztrigával, kagylóval, rákkal natúr módon. Ezért nehéz műfaj a pezsgős vacsora például, ha egy menüsorhoz akarunk párosítást, viszont a reggeli pezsgővel szabadabb és szórakoztató  műfaj, de az is egy trend, hogy a konvenciókat hátrahagyva kísérletezünk, párosítunk, a lényeg, hogy érezzük jól magunkat közben.”

Azt biztos, hogy vasárnap Lajosék három helyszínen is pezsgőztetnek, és vele is koccinthatunk, mert elmondása szerint ő ott lesz mindenhol, ahol a barátok, vendégek feltűnnek a piacon.

Arany Kaviár és MoszkvaTér – Nyíri Szása

Nyíri Szása, az Arany Kaviár és a MoszkvaTér executive chefje szerint a kaviár champagne-nyal tökéletes, és ennek tesztelésére remek alkalom lesz vasárnap. Szalay Edina kaviárszakértővel többféle hazai és külföldi kaviárt bemutatnak az Arany Kaviár Gourmet Selection-ből, és ahogy ezt szakmai körökben illik, kézről kóstolhatunk.

„Maga a kaviár gyakorlatilag halbelsőség, és sózva kimondottan jó összhangot ad, izgalmas a textúra, ez maga is élmény, és kézről azért szokták kóstolni, mert a bőr teljesen naturális, és sokkal tisztább képet kapunk a kaviár ízéről és a minőségéről, mint bármilyen kanállal kóstolva. A kereskedők, kaviárkészítők is így kóstolnak, s mi is ezt a szakmai, profi stílust szeretnénk megmutatni.

Saját, hazai kaviárunk a kecsegekaviár, aminek mindig limitált a mennyisége, rendkívül lágy, s ízében talán a legizgalmasabb. Sokan tévhitben vannak azzal kapcsolatban, mennyire legyen gurulós, pattanós egy kaviár. A tokhalkaviár például soha nem „gurul”, mindig lágyabb, mint egy pisztráng- vagy lazackaviár. Mi a hazai tenyésztésű halikrák – mint a kecsege vagy a szibériai tokhal kaviár - mellett a világ számos pontjáról válogattunk, van oszetra és beluga kaviárunk is, ezeket is megtalálják vendégeink vasárnap a piacon. Én azt gondolom, ahogy a kaviár, úgy a pezsgő is mindenhez jó, de a pezsgők savassága, magas ásványanyag-tartalma tökéletes egy sós ételhez.

És ahogy mondani szokták, a legnemesebb dolgokat a legjobb párosítani, ez igaz a kaviár-champagne párosra is, mivel a champagne-ban lévő finom buborékok még intenzívebbé teszik a kaviárélményt.

Standunk másik különlegessége a halas manti lesz, amely tipikus keleti étel, gőzben készült töltött tészta, amiben a töltelék dominál. Mi vegyes halas töltelékkel készítjük, sok hagyma kell hozzá, de nem szabad túlfűszerezni, hanem inkább a mártás lesz jellegzetesebb, fűszeres-savanykás. Tízdekás gombócokat kínálunk, lazackaviárral a tetején, s ehhez az ízvilághoz is remekül illik a pezsgő.”

Szásáék nemcsak december 9-én bontanak champagne-okat a piacon, hiszen a MoszkaTéren egész évben folyik a pezsegés, és aki finom buborékokra vagy champagne-ra vágyik, jó helyen jár náluk.

Stand25 – Csahók Ibolya

A Stand25 elsősorban a konyhájáról és a csapatáról híres, hiszen a Széll Tamás-Szulló Szabina séfpáros örömkonyhája ez a piacon. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a champagne náluk is biztos pont, Csahók Ibolya, a Bib Gourmand-minősítésű  Stand25 étteremvezetője szerint a champagne mindig is fontos szerepet játszott a hely életében.

„Úgy nyitottunk meg lassan két éve, hogy az étterem hátsó részében található "idézetes" falon szerepel egy idézet Lily Bollinger-től. ’Champagne-t iszom, ha boldog vagyok, és akkor is, ha szomorú. Néha egyedül is iszom. Ha társaságban vagyok, egyenesen kötelezőnek tartom. Kacérkodom vele, ha nem vagyok éhes, és iszom, ha megéhezem. Máskülönben hozzá sem érek – hacsaknem szomjas vagyok."

Hirdetés

A champagne-ról mi is hasonlóan gondolkozunk. Azért kiváló ital, mert mindig jól esik, és nagyszerűen lehet párosítani az ételekkel is. Vasárnapi ajánlatunkat mi is úgy állítottuk össze, hogy a lehető legjobb étel-champagne párosításokat kínálhassuk vendégeinknek. És mivel ez a vasárnap a pezsgőkről szó, olyan champagne-különlegességekkel is készülünk, amiket önállóan, pohárral vagy palackkal rendelhetnek nálunk a vendégek.”

Szabó Győző - Steamboo

Szabó Győző, az egyik legnépszerűbb hazai színész „civilben” étteremtulajdonos a piacon, s Steamboo nevű üzletében gyakran látni a pult mögött, vagy akár a közösségi asztalnál szervírozni. Az elmúlt évben sokat változott a hely profilja, s az ázsiai stílus helyett már egyre inkább az európai és a hazai ízek felé fordultak. Most vasárnap például a családi éléskamrából érkezik a vaddisznókrém, amivel a puliszkagolyót töltik.

„Attól, hogy jobban nyitunk a hazai, háziasabb ízek felé, nagyon fontos számunkra az egészségtudatos étkezés. Keressük a nagyon jó minőséget, nem használunk ízfokozót, adalékanyagokat, saját receptekből dolgozunk, s a választékban visszaköszönnek a gyerekkori kedvenceim is.”

A rengeteg forgatás és próbák mellett Szabó Győző igyekszik minél több időt tölteni a piacon is, így vasárnap is arra készül, hogy koccintson a vendégeivel a közösségi asztaluk mellet.

Reggel kilenc órától délután négyig várja az érkezőket a VinCE Champagne a Holdon, s a belépő árában az első pohár pezsgővel indíthatjuk a napot, DJ Ernő Piaf zenél, a nyüzsgő piaci hangulat garantált. Másképp, mint Lyonban, de legalább olyan stílusosan és bohéman szórakozhatunk vasárnap.

Helyszín: Belvárosi Piac – 1054 Budapest, Hold utca 13.
Kezdés: 9:00 – Zárás: 16:00

♦ A belépő egy pohár Alfred Gratient és a programokon való részvételt tartalmazza.
♦ Az ételek és italok fizetése a standoknál történik.
♦ Erre a napra a piac is ünneplőbe öltözik, ezért laza dress code-ot határoztak meg a szervezők, a jelszó: “elegáns kabát”.
♦ A balatonfüredi Kredenc borbár rezidense, DJ Ernő Piaf zenei ínyencségekkel készül.
♦ A belépőjegy ára 3990 Ft. Megvásárolható a helyszínen, illetve elővételben is (itt elérhető).

A VinCE Champagne a Holdon rendezvény weboldala
A Facebook esemény oldala

Olvassa el, miről is szól ez a rendezvény!

Tovább olvasok
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram