Hirdetés
Hirdetés

Saját árrekordját is megdöntötte a NY-i Noma pop-up

2017. szeptember 10.
“Ez a barbecue vagy egy új autó?” – tette fel a kérdést egy Instagram-posztjában Redzepi, még év elején, a mexikói pop-up éttermük építése idején. A New York-i Noma pop-up vacsorájának ára kapcsán viccesen mi is feltehetnénk a kérdést: egy használt autó vagy egy vacsora a Nomában? Év elején sokan élesen kritizálták a Mexikóba települt Noma árképzését, egy […]
Hirdetés

“Ez a barbecue vagy egy új autó?” – tette fel a kérdést egy Instagram-posztjában Redzepi, még év elején, a mexikói pop-up éttermük építése idején. A New York-i Noma pop-up vacsorájának ára kapcsán viccesen mi is feltehetnénk a kérdést: egy használt autó vagy egy vacsora a Nomában?
Év elején sokan élesen kritizálták a Mexikóba települt Noma árképzését, egy vacsoramenü ára ugyanis 600 dollár volt, aminek a végösszege italokkal, felszolgálási díjjal, forgalmi adóval együtt 750 dollár körül alakult, ez mai középárfolyamon számolva kb. 190 ezer forint. Akkor azt tették szóvá sokan (cikkek születtek a témában), hogy ilyen luxusáron kínálnak egyetlen étkezést az óriási szegénységgel küzdő Mexikóban. (Az ország lakosságának mintegy 46 százaléka él szegénységben vagy mélyszegénységben.)
A Noma csapata ekkor ötletesen – és profin – védte ki a támadásokat. Egyrészről meghirdettek egy lehetőséget helyi diákok számára: a gasztronómiában tanuló fiatalok jelentkezhettek be a Nomába ebédre, ahol megvendégelték őket azzal a szándékkal, hogy megmutassák nekik, a dán csapat mit tud kihozni a helyi alapanyagokból. Továbbá létrehoztak egy ösztöndíjalapot, tehetséges és ambiciózus mexikói fiataloknak nyújtva lehetőséget arra, hogy Dániába utazzanak szakmai tanulmányútra, az év végén újranyitó Nomába és a Hija de Sanchezbe; a Noma korábbi pastry-chefjének, Rosario Sanchez éttermébe.

2000 dollár egy vacsora a NY-i Noma pop-up étteremben

Július közepétől van nyitva a Noma Under the Bridge pop-up étterme Koppenhágában, ahol Noma-mércével nagyon is jutányos áron kínálnak egy vacsorát, dán koronából átszámolva kb. 150 dollárért. Ennek a pop-upnak így hangzott a mottója: "úgy főzünk, ahogy magunknak is főznénk egy nyári este, és nem feltétlenül úgy, ahogy a Nomának".


A Noma ezen a hétvégén pedig New Yorkban rendezkedett be (a Noma 2.0 decemberi nyitásáig ugye pop-upokban utaznak, a szó szoros értelmében). A "híd alatti" koncepcióból most a másik végletben mutatták meg a tudásukat, a New York-i elitklubban a hírek szerint teljesen hétköznapi eset, hogy Leonardo DiCaprio néz éppen egy NBA meccset topmodellek és barátai társaságában. Ezek a vacsorák ennek megfelelően nem voltak nyilvánosak, kirázólag klubtagok élvezhették a Noma vendéglátását. Redzepi degusztációs menüje borsorral 2000 dollárba került, jelen árfolyam szerint félmillió forintba.
De vissza Európába és a realitásba: jó hír a gasztroturistáknak, hogy a Noma Under the Bridge az eredeti tervekkel szemben nem zárt be szeptember 3-án, hanem október elejéig nyitva tart. A családias koncepciójú Nomát tehát még néhány hétig ki lehet próbálni.
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram