Hirdetés

Rosenstein Róbert: „Most először nem én rendelek a beszállítóktól, hanem én kínálok valamit”

2025. július 2.
Közel három évtizednyi vendéglátós tapasztalattal és a budapesti gasztronómiai térkép egyik legismertebb pontjaként a Rosenstein Vendéglő mára nemcsak ikonikus étterem, hanem tudatosan épített márka is. A családi vállalkozás jó hírneve túlnőtt a klasszikus vendéglátáson: saját termékeik – pálinka, szakácskönyv – új szintre emelik a Rosenstein-univerzumot. Legújabb projektjük a Brostery specialty kávépörkölő, amelyet Rosenstein Róbert barátjával, Bikki Tamással közösen álmodott meg. Róbert először lép ki a vendéglős szerepből az eladói oldalra és láthatóan megtalálta benne a lendületét – a személyesség és a technológiai tudatosság egyszerre formálják az új projektet, amely a vendéglátás több szegmensére is kihat.
Hirdetés

„Több lábon kell állni” – ez a mondat már a Covid után motoszkált Rosenstein Róbert fejében, nem véletlenül. A családi vendéglőjük túlélte a járványidőszakot, köszönhetően a saját tulajdonú üzlethelyiségnek, a magyar törzsvendégeknek, a név erejének, meg persze a napi jelenlétnek. De az is világossá vált, hogy a vendéglátás kiszámíthatatlansága mellett érdemes más területeken is erősíteni a Rosenstein márkát. A saját pálinka és a szakácskönyv után a kávé lett a következő lépés, méghozzá nem egy logózott csomagolás, hanem egy teljes értékű brand és kávépörkölő formájában.

Egy új márka a Rosenstein-univerzumban: bemutatkozik a Brostery

A Brostery ötlete egy baráti kapcsolatból nőtte ki magát. Rosenstein Róbert és Bikki Tamás, a Pozsonyi úti Double Shot tulajdonosa régóta ismerik egymást és hamar világossá vált, hogy közös szenvedélyük – a minőségi kávé – többre is képes puszta beszédtémánál. Az együttműködés egy időre váratott magára: „Tamás már rég készen állt, de nekem még kellett idő, hogy minden mást is a helyére tegyek az étteremben. Aztán tavaly ősszel éreztem először, hogy most elbírjuk” – meséli Rosenstein Róbert. A pörkölő végül Budafokon, a Törley egykori sörüzemében talált otthonra, egy pezsgő, kreatív közegben, ahol startupok, iparművészek és kiállítások szomszédságában dolgoznak. A Brostery az indulástól kezdve tudatos márkaépítéssel operál: a kávét a világ legjobb forrásaiból, közvetlenül a termelőktől szerzik be, arculatuk letisztult, szolgáltatásuk pedig személyes. „Az volt a cél, hogy ne csak jó kávét adjunk, hanem jól is dolgozzunk. Figyelünk a visszajelzésekre, rendszeresen látogatjuk a partnereinket, és építünk egy olyan online felületet is, ahol minden fontos technikai tudást elérnek majd a viszonteladóink.”

Az új szerep nemcsak szakmai, hanem személyes élmény is. „Egészen más megélni az eladói oldalt, most először nem én rendelek, hanem én kínálok valamit. És ezt elképesztően élvezem” – mondja mosolyogva Rosenstein Róbert, aki ma már rendszeresen tárgyal partnerekkel, építi a Brostery köré szerveződő közösséget, és közben egyre otthonosabban mozog a sales világában. „Mindig szerettem emberekkel beszélgetni, de most tényleg olyan, mintha egy másik agyféltekémet is használhatnám.”

A Brostery működésének egyik alappillére a tudatos egyensúly a személyes jelenlét és az automatizált folyamatok között. A partnerekkel való heti kapcsolattartás, a rendszeres visszajelzések begyűjtése és az aktív jelenlét mind azt szolgálják, hogy a márka ne csak termékben, hanem élményben is maradandót nyújtson. Közben háttérben már épül egy olyan intelligens rendszer, amely valós időben képes követni a kávéfogyást, és automatikusan jelzi a pótlás szükségességét.

A cél nem a személytelenség, hanem az, hogy a működés hatékony legyen – anélkül, hogy elveszne belőle az emberi figyelem. „Ma már valódi érték, ha valaki tényleg ott van, figyel rád, és nemcsak e-mailben létezik” – fogalmaz Rosenstein Róbert.

Saját termékek, saját történetek

A kávé mellett a Rosenstein brand másik friss lába a saját sör: egy IPA, ami az első saját főzésű sörük, és amely Magyarországon először kapta meg a kosher pecsétet a hazai kézműves sörök közül, illetve egy meggyes sör. Ezek, csakúgy, mint a pálinka vagy a könyv, a Rosenstein név alá tartozó termékportfólió részei, és fontos szerepet játszanak abban, hogy a márka ne csupán az étteremhez kötődjön. „A saját termékekkel mindig úgy voltam, hogy legyen mögöttük történet, legyen valami plusz, ami miatt beszélnek rólunk. Nem nagy zajt csapunk, hanem csak annyit, hogy legyen egy pici hír körülöttünk. Ez visz előre.” Ez a fajta tudatos, de közvetlen márkaépítés az étterem kommunikációjában is évek óta jelen van: egy kis humor, egy kis család, egy kis gasztronómia. Mindenből pont annyi, hogy hiteles maradjon. Jól tudják, hogy ma, amikor sok vendéglátóhely komoly nehézségekkel küzd, a következetesség és a személyes jelenlét szinte versenyelőny. „Én minden nap bent vagyok, én zárok, és azt hiszem, ezt a vendégek is érzik és értékelik. Tudják, hogy teljes egészében itt vagyunk az étterem mögött, ami manapság már nem mindig egyértelmű.”

Három évtizednyi vendéglátás, változatlan szemlélettel

Jövőre harminc éves lesz a Rosenstein Vendéglő, ez önmagában is ritka jubileum a hazai vendéglátásban, pláne úgy, hogy sosem volt külső befektetés alanya vagy éppen egy hobbiprojekt. „Mi ezt életvitelszerűen csináljuk. Ez a szakmánk, ez az életünk. Talán pont ezért nem lehet kiégni benne” – fogalmaz Rosenstein Róbert. Bár az étterem alapítója, Rosenstein Tibor ma már nem vesz részt a napi konyhai munkában, a jelenlétét továbbra is érezni és nem csak a családnév miatt. A vendéglő generációkon ível át, de a szemlélet – a vendég előtti jelenlét, az odafigyelés, a közösség – nem változott. Egy ismerőse egyszer azt tanácsolta Rosenstein Róbertnek, hogy 55 éves koráig tegyen bele a munkájába mindent, amit csak tud, aztán gondozza azt, amit felépített. „Megfogadtam. Most még megvan bennem a tűz, még legalább öt-hat év, amit teljes lendülettel végig akarok vinni. Azt kell, hogy mondjam, hogy még jön pár izgalmas dolog.” A Brostery is ilyen: egy új út, egy másik világ, de ugyanazzal a lendülettel, amivel annak idején a Rosenstein Vendéglő is elindult.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram