Hirdetés
Hirdetés

Repülés 2020: Fél óra alatt betelt a Superjumbo „földi járata"

2020. október 13.
Közel 150 ezer forintba kerül a párórás élmény a repülőgép-étterembe, amely azonnal megtalálta fizető közönségét.
Hirdetés

A légitársaságok repülőgépflottáinak nagy része jelenleg kihasználatlanul áll. A Singapore Airlines ötlete felér egy geggel: a sokat korholt repülős ételeket emelik új kontextusba, két Airbus A380-as gépüket alakítják pop-up étteremmé a Szingapúr-Changi repülőtéren. Ajánlatuk még a repüléstől félők számára is opció lehet, hogy barátkozzanak a Superjumbo becenéven is hívott, kétemeletes, óriási utasszállító gépekkel – az Airbusok ugyanis a földön maradnak.

Felszállni most nem fog az Airbus

Sok furcsaságot hozott az idei év a vendéglátás és turizmus területén is, legyen az kétszemélyes étterem a svéd tajgán vagy méretes plüssmackók társasága vendéglátóhelyeken, netán kedvesen idétlen propellerek a vendégek fején a közösségi távolságtartáshoz. Éppen tegnap ajánlottuk Gerendai Károly két új projektjét: a Michelin-csillagos Costes Downtown menüjét szolgálják fel Budapest több mint 60 méter magas óriáskerekén, kihasználva a kabinok adta elkülönülés lehetőségét és a pazar panorámát egyaránt. Igény esetén pedig az étterem csapata házhoz megy, és a főzéstől a terítésen át egészen a mosogatásig a teljes Costes Downtown-élménypakkot elhozzák az otthonokba; sőt magántársaságok számára külön megnyitják az éttermet is. Látható, hogy ez most az innovációk időszaka, amíg nem tud ismét normál üzemmódba kapcsolni a vendéglátás.

Márpedig a légitársaságok sincsenek kisebb gondban, mint az éttermek, sőt...

A repülőgépflották nagy része most a földön van, a nemzetközi turizmus gyakorlatilag befagyott. A Johns Hopkins Egyetem által közzétett legfrissebb adatok szerint világszerte eddig 37,7 millió ember fertőződött meg a koronavírussal, az esetszámok egyelőre csak nőnek, a turizmus taplraállása pedig évekbe telhet.

Egy korábbi landolás Sydney-ben

A Singapore Airlines repülőgép-éttermének bevételei nyilván csepp a tengerben a légitársaság éves veszteségei között, de ahogyan azzal a mentőötletekkel jelentkező cégvezetők érvelni szokták: foglalkoztatást és némi cash-flow-t tudnak így generálni a pangás időszakában.

Az Airbus A380 széles törzsű repülőgép jelenleg a világ legnagyobb utasszállítója, és többek között az Emirates, a British Airways, az ausztrál Qantas és a német Lufthansa gépparkjában fellelhető. 550 négyzetméteres, kétemeletes utastérrel rendelkezik, és az ülések elrendezésétől függően a maximális befogadóképessége akár 853 fő is lehet. Persze nem a pandémia idején, hiszen mind a felrepülő gépek, mind a pop-up étterem ritkított ülésszámmal jelentkezik.

Egy Airbus A380-as belső a Singapore Airlines társaság kötelékében

Repülőjegyek helyett tehát vacsorajegyeket hirdetett meg a szingapúri társaság, amelyek a New York Post híradása szerint percek alatt elfogytak. Egy főre a vacsora ~145 ezer forintba (642 szingapúri dollárba) kerül, amely a vacsoramenün kívül egy repülős mozizást is magában foglal a világ egyik legmenőbb repülőjén (nagy konkurense a Boeing-747, a második legnagyobb utasszállító gépe). Az ételsor természetesen éttermi élményt ígér, nem a dobozos-melegítős, repülőkön megszokott verziót – bár hozzá kell tenni, hogy I. osztályon választékosabb a menü, és több légitársaság híres a nívós ételeiről. Az amerikai Delta és Hawaiian Airlines, a Virgin America, a Japan Airlines, a hongkongi Cathay Pacific, a Qatar vagy a szomszédos Austrian Airlines, illetve a már említett említett Emirates és Lufthansa mindig is kitett magáért ezen a fronton.

Forrásaink: 1, 2

Olvassa el korábbi írásunkat is!

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram