Hogyan indult a Mobilsofa, és mi motivált titeket a rendezvénydekorációs ipar fellendítésében?
Az ötlet a kétezres évek elején jött, amikor észrevettem, hogy a magyar rendezvények piacán nem volt kielégítő a kínálat az igényes, modern rendezvény eszközök terén. A célunk az volt, hogy olyan minőségi és esztétikailag is értékelhető rendezvénybútorokat és dekorációkat biztosítsunk, amelyek funkcionálisak és igényes atmoszférát teremtenek.
Azokban az időkben látványtervezőként tevékenykedtem, és a cég fő profilja dekorációk és díszletek tervezése és kivitelezése volt. Több rendezvény kialakításával is megbíztak, és egyre nagyobb igény merült fel speciális bútorelemekre, például szivarsarkok kialakítására szebb ülőalkalmatosságokra, világító bárpultokra. A piacon nem igazán voltak ilyen termékek, ekkor még a kasírozott büféasztalok és a fehérabroszos, billegő könyöklők világát éltük. Egymás után kezdtük gyártani az eseményekre az egyedi igényekre szabott bútorelemeket, miközben a raktárunk kezdett megtelni ezekkel az eszközökkel. Jött egy felismerés, hogy ezeket a darabokat valamilyen módon összehangoljam, hogy egy rendszert alkossanak. Így szép lassan elkezdtünk a rendezvényekre specializálódni. Új nevünk lett, megszületett a MOBILSOFA. Az volt a missziónk, hogy a magyarországi rendezvények vizuális világát új szintre emeljük.
A Mobilsofa alap termékcsaládja, amit ekkor kezdtünk fejleszteni, immár két évtizede változatlanul szolgál minket, és annyira sikeres lett, hogy ma már gyakorlatilag minden nagyobb eseményen megtalálhatóak a termékeink. Jelenleg több száz különböző elemünk van, amelyek mind egy rendszerbe illeszkednek. Ennek köszönhetően egy olyan "mobilszófás" atmoszférát tudunk teremteni, ami mára a védjegyünkké vált.

Milyen módszerekkel alakíthatóak a termékeitek az ügyfelek igényeinek megfelelően?
Az egyik legnagyobb előnyünk, hogy a moduláris rendszerünk lehetővé teszi, hogy a fix vázakra különböző borításokat tegyünk, így teljesen testreszabhatjuk az eszközeinket az adott cég vagy rendezvény arculatára. Ezen felül a látványtervezést is biztosítjuk, így az ügyfelek egy komplett, testreszabott megoldást kapnak. Ha egy rendezvény extra igényeket támaszt, új elemeket is hozzá tudunk adni, és ezekkel még látványosabbá tehetjük a rendszert. Ez a folyamatos fejlesztés, az új verziók bevezetése, és az, hogy a termékek különböző burkolatokkal és díszítőelemekkel variálhatók, a cégünk sikerének titka.
Mennyire komplex megoldásokat tudtok nyújtani a rendszeretekkel?
Előfordul, hogy az egész helyszínt átalakítjuk, legyen szó világító vagy tapétázott falakról, szőnyegről, parkettáról vagy galériázott terekről. A bútorok mellett, mára már teljes padló és falrendszer is a kínálatunk részét képezi, igy egész tereket tudunk pillanatok alatt átvarázsolni. Ha valakinek szüksége van egy pop-up étteremre, utazó bárra vagy egy egyéjszakás diszkóra, azt a raktárunkból pár nap alatt meg tudjuk valósítani. Ráadásul rendkívül fenntartható és környezettudatos formában, szinte minimális hulladékkal.

Részt vettetek olyan nagy, a gasztronómiában kiemelt rendezvények tervezésében és bútorozásában, mint a Bocuse d’Or gálavacsorája, vagy a Michelin Gála. Mi tette különlegessé ezek tervezését?
Az eszközparkunk nagy volumenű, így a legnagyobb rendezvényekre is készen állunk. A Bocuse d’Or gálavacsorájára 500 főre kellett biztosítanunk olyan egyedi méretezésű rendezvényasztalokat, amelyek megfeleltek a szervezők speciális igényeiknek, itthon korábban ilyenek nem léteztek. A Michelin Gála tervezésekor a legnagyobb kihívás az volt, hogy a helyszín adottságaiból adódóan, kis térbe kellett elhelyezni a csillagos éttermek séfjeinek kiszolgáló pultjait, de a moduláris pultrendszerünk itt is sikeresen helytállt.
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.