Hirdetés
Hirdetés

„Pezsgő” tudást és minőséget szeretnénk adni

SZERZŐ: DiningGuide
2016. július 14.
Májusban hungarikum lett a Törley. A 134 éves múltról, a fogyasztói igényekről, a magyar pezsgő jelenéről és jövőjéről a cég vezetőjét, Kovács Györgyöt kérdeztük.
Hirdetés

Ön szerint minek köszönheti a Törley, hogy bekerült a Hungarikumok közé?
Kiemelkedő értékek tartoznak a Hungarikumok köréhez, nagy megtiszteltetés, hogy a Törley pezsgő is elnyerte ezt a címet. Úgy gondolom, hogy a Törley pezsgő elsősorban a 134 éves tradíciójának köszönheti ezt az elismerést.. Az elmúlt 134 évben a Törley a maga módján a magyar történelem részévé vált. Mindegy, melyik időszakról beszélünk, mindig vitte a magyarság hírét a nagyvilágban. Előfordult velem, hogy elővettem egy Törley dossziét egy reptéren, és odajött hozzám egy svéd úriember és megkérdezte, hogy van-e közöm a Törley céghez. Attól kezdve, hogy elárultam, a Törleynek dolgozom, áradozott, hogy ő Svédországban csak Törley Gálát iszik.
Ha már a svéd rajongónál tartunk, hol helyezi el ma a Törleyt a világtérképen?
Sok idő telt el azóta, hogy Dom Pérignon megalkotta az első pezsgőt a 17. században. A 21. században a világ számos szegletében gyártanak pezsgőt. Mostanában teret nyernek az olyan próbálkozások, amelyek területhez, esetleg gyártási technológiához kötik a pezsgőt. Természetesen az utánozhatatlan, amit Champagne jelent a pezsgők világában. A spanyolok igyekeznek a Cavá-t újra divatossá tenni, az olaszok a Prosecco-val és az Asti-val próbálkoznak. Mindenki törekszik az egyediségre. A Törley esetében maga a márka az egyedi. Azt a történelmet, ami Törley Józseftől indult, a mai napig tisztelet övezi. És ez nemcsak Magyarországon van így.
Ön hogyan látja, minek köszönheti a Törley a maga "törleységét", amit 134 éve töretlenül őriz?
Az elmúlt 134 évben a Törley mindent átélt, amin a magyarság keresztülment. 1882-ben egy mindössze 24 éves fiatalember, Törley József visszatért Franciaországból és megalapította a pezsgőgyárát. A századfordulón a termelés elérte a milliós nagyságrendet, Törley József pedig felismerte a tényt, hogy nem elég egy jó minőségű terméket előállítani, - ennek evidenciának kell lennie - ugyanilyen fontos, hogy ez a fogyasztóhoz el is jusson. Az etyeki szőlők, a budafoki gyár megvolt, de a pezsgő útját is figyelni kellett. A siker töretlensége azon alapult, hogy a Törley mindig a fogyasztói igényeket helyezte előtérbe. Törley Józsefnek a 18. században az is fontos feladata volt, hogy meggyőzze a felső tízezret, miszerint nemcsak a francia pezsgők lehetnek finomak, hanem az itthon készített pezsgők is. Ezt követően jött az első világháború, a gazdasági felfutás, majd a válság. Kitört a második világháború, majd megtörtént az államosítás. A szocializmusban egyik állami gazdaságból tették a Törley-t a másikba, de még azokban az időkben is felismerték, hogy ebből a márkából devizát lehet csinálni; fontos exportcikk lehet keletre és nyugatra egyaránt. Cégünknél a döntések meghozatalánál a cél továbbra is az, hogy a fogyasztói elvárások kerüljenek előtérbe.
Kovács György-Törley Kft.-ügyvezető igazgató 2
Jelenleg milyen aktualitások határozzák meg a Törley mindennapjait?
Mindig az aktuális igényeknek megfelelő újdonságokkal rukkolunk elő, így például az idei évben számos különleges, limitált tételt készítünk, jelentse ez a csomagolás egyediségét vagy egy különleges házasítást. Így az innováció a mindennapjaink kötelező elemévé vált. Mit lehet még a pezsgőben feltalálni? Minden évnek megvannak a maga lehetőségei és elvárásai. 2014 végétől azt tapasztaljuk, hogy itthon a pezsgő fogyasztásában fellendülőben van. A vásárlók igényesebbek lettek, hajlandóak valamivel többet költeni, szívesen választanak különlegesebb, például palackban erjesztett, vagy tradicionális tételeket.
Hogyan idomul ezekhez az igényekhez a márka?
Idén szeptemberben tovább bővítjük termékeink választékát. A Törley termékpiramist teljesen átgondoltuk. A növekvő elvárások miatt a most létező háromszintes piramist négyszintesre alakítjuk. Az új termékcsaládnak olyan kis fineszei lesznek, amelyek a vásárlók számára fontosak. A termékek megjelenése nagyon kortárs lesz, de ezen felül a meglévő pezsgőink is megújulnak küllemükben. Csúcspezsgőinket érintően is változások várhatóak, lesznek nagyon különleges, nagyon vonzó, limitált termékeink is.
A Ria Ria Hungaria Extra Dry pezsgőből 50 ezer darab készült. Akkor még nem lehetett tudni, hogy a magyar csapat ilyen jól teljesít majd az EB-n. Lesz újabb 50 ezer?
A siker és a pezsgő összekapcsolódik. Így született az ötlet idén tavasszal, hogy egy kicsit megelőlegezzük a magyar sikereket a nyári jelentős sporteseményeken. A palackon szerepel a szlogen, amit mi magyarok szurkoláskor előszeretettel használunk. Ebből mind az 50 ezer elfogyott, legalábbis mi már egy palackkal sem rendelkezünk. Nem fogunk kijönni egy újabb szériával. Örülünk, hogy a kereskedelem jól reagált az új termékre, az olimpia alatt bizonyára a polcokról is el fog fogyni.
Jelen pillanatban melyek a legfontosabb feladatok a Törley-vel kapcsolatban?
Az nyilvánvaló, hogy manapság a pezsgőnek sokkal szélesebb a fogyasztói köre, mint az 1882-ben, a cég alapításakor volt. Röviden összefoglalva a küldetésünk az, hogy a pezsgőt kiemeljük az ünnepi ital kategóriából, és áthelyezzük a mindennapokba. A termékkategóriák közötti verseny nagyon erős, az a kulcskérdés, hogy mire költ a vásárló. A pezsgőre főleg nyáron kell nagyon odafigyelnünk. Magyarország különleges helyzetben van. A cégcsoportunk 17 országban van jelen Európában, úgyhogy nagyjából tisztában vagyunk az európai fogyasztói szokásokkal. Szinte minden országra igaz, hogy a szezon, azaz november-december után a húsvét a legerősebb időszak, ez alól kivétel Magyarország. Nálunk a nyár a második legerősebb időszak az évben. Ilyenkor a pezsgő versenyben van a ciderrel és a ready-to-drink italokkal. Fontos feladatunk, hogy a nyári időszakban megőrizzük a pezsgő pozícióját. Ennek a célnak a teljesítésével jelenleg jól állunk. Mostanában a nagyvilágban prosecco boom tapasztalható. Az olaszok erre felkészültek, és elkészítettek egy prosecco világtérképet. Mivel a magyarok a magyar pezsgőket helyezik előtérbe, országunkat az olaszok le is vették a prosecco térképről. Jó időben, tökéletes minőséggel, a magyar pezsgőgyártók vissza tudták szorítani hazánkban a prosecco divathullámot.
Mik a víziói a Törley következő 134 évével kapcsolatban?
Lehet még többet elérni? Ilyet kérdeznünk sem szabad, mert ez a gondolkodás maga a lejtmenet. Ma a cég 65-66 százalékos piaci részesedéssel van jelen a magyar piacon, de erről a szintről jó lenne 70%-ra fejlődni. Magyarországon a fő célunk az, hogy minőségben tovább emeljük a pezsgőfogyasztást. Most valóban egy nagyon jó hullámon lovagolunk. Fontos küldetésünk az edukáció, ami hihetetlenül nehéz feladat. A Törley Gyűjtemény és Látogatóközpontban évi 15 ezer látogató fordul meg, és azt látjuk, hogy az emberek nagyon nyitottak, és szeretnének többet tudni a pezsgőről. Mély tudatosságot szeretnénk elültetni a fogyasztókban. Ami a külpiacokat illeti, óriási lehetőségek állnak előttünk, országok, ahol még csak a szárnyainkat bontogatjuk, ilyen például Kína. A víziónk az, hogy tovább erősítjük a pozíciónkat a világpiacon is. „Pezsgő” tudást és minőséget szeretnénk adni, a történelem következő nagy korszakaiban is.

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram