Hirdetés
Hirdetés

"Nem tudnánk évekig ugyanazt csinálni" - bemutatkozik a Morzsa Bisztró

SZERZŐ: N.Zs.
2015. szeptember 7.
A szegedi Morzsa bisztró még csak tavaly indult el food truckjával, azóta ott volt minden nagyobb zenei és gasztronómiai fesztiválon is. Kaizer Andrással, az egyik tulajdonossal beszélgettünk.
Hirdetés

A Morzsa bisztró kínálata nem egy állandó, bevált menüsor: mindig azt főzik, amihez épp kedvük van, ezt pedig egy food truckon viszik fesztiválozni. Hárman viszik a helyet, folyamatosan ötletelnek, rendezvényről rendezvényre találják ki az új ételeket.

Morzsa Bisztró

Morzsa Bisztró


"Ránk az jellemző, hogy mindig mást csinálunk. Nem tudnánk évekig ugyanazt a hamburgert csinálni. Azért csináljuk, mert ezt szeretjük. Mindannyian 20-25 éve vagyunk a szakmában, ennyi idő, tapasztalat után már nem arról szól, hogy minél többet keressünk, a visszajelzés a fontos. Egy ilyen kocsi meg a legjobb erre. Megáll, a vendég megkóstolja, el tudja mondani, hogy bejön, nem jön be, és miért. Ebből tudunk tanulni és továbbfejlődni, inspirációt nyújt, hogy a vendéggel azonnal találkozunk.

Ezért jó a street food szerintem. Csak ezért jó. Élvezi az ember.

Konyhán is gyönyörű szép dolgozni, de ott nem találkozol annyit a vendégekkel, itt el is kell adnod. Nincsen olyan réteg a vendég és közöttünk, amely torzítaná a kommunikációt bármilyen szinten is. Azonnali visszajelzést kapunk." - mondta Kaizer.

Divatozás, az megy

Csirke paprikás toast a Mozsár Bisztróban
A hétvégi Food Truck Show-ra újragondolt toastokkal (mármint nem a fine dining - értelemben vett, dekonstruálós újragondolás) érkeztek, amiről elsőre nehezen tudtam elképzelni, hogy szeretni fogom: a kenyérszeleteken kívül megpirult sajt, belül pedig csirkepaprikás. Uborkával, tejföllel, szafttal. És ha igazán őszinték vagyunk, ez az, amiért hajlandóak vagyunk hajnalban is kimenni a konyhába, mert hiába nem vonzó, hiába nem szép, egyszerűen jó, mert otthon is ilyen íze van. Kivéve a pirítóst, de ez a lényegen nem nagyon változtat.
"A divat segít elindítani egy dolgot, aztán ha ebben van érték és van benne valami, amit az emberek meglátnak - hogy ez jó minőség, egy jó dolog -, akkor meg fog maradni divat nélkül is. Ezért kell szelektálódnia a kocsiknak is: akik mirelitből főznek, akik "legóznak", vagyis csak összeraknak előre elkészített dolgokat, szerintem lassan le fognak morzsolódni.
Morzsa Bisztró a Food Truck Show-n
Most voltunk egy vidéki fesztiválon, ami nem a budapesti, befogadóbb közönség volt. Nem vagyok hajlandó mirelitet árulni, ott blansoltuk a burgonyát, sütöttük frissen. Fiatal lánykák és fiúk, akik azt mondták, mindegy mit esznek, csak ketchup legyen benne, még ők is azt mondták, olyan a krumplink, mintha a nagymamáé. Ha adunk választási lehetőséget, akkor igenis választani fognak, a közönség ilyen szempontból a maga ura."
Kaizer szerint, ami a food truckokkal elindult, az egy nagy hullám, most nagyon menő, rengeteg buktatója van és rengeteg olyan ember kezdi el, aki azt gondolja: vesz egy kocsit, felvesz három embert, ők meg majd keresik a pénzt.
"Ők meg fognak szűnni. Mert rájönnek, hogy nem biztos, hogy ki lehet állni az utcára, mert nyáron vannak fesztiválok, lehet sokat keresni, de mi télen is kint állunk, amikor hideg van. Kell három-négy év, amíg az ember megszokja, kialakítja a dolgait.  Sokan kérdezik, hogy franchise-t akarok-e. Minek? Nem tudok egyszerre 10 helyen lenni. De nem is akarok." mondta Kaizer András.

A Morzsa bisztró truckjával a szeptember 19-20-án rendezett 9. Street Food Show-n is találkozhatnak az Andrássy úton. Részletek az eseményről itt.

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram