Hirdetés
Hirdetés

Ne dobd ki a görögdinnye magját! – Egészséges és sokoldalúan felhasználható alapanyag lehet a konyhában

SZERZŐ: Király Márton
2022. augusztus 26.
A nyár legfrissítőbb gyümölcséből egyre inkább elterjed a magmentes változat, aminek fogyasztása egyszerű, nem kell az időnket vesztegetni a magok kikapargatásával, esetleg kiköpködésével, mint hagyományos rokona esetében. Gyerekkorunkban mindannyian hallottuk a történeteket, amik óva intettek a meggy-, cseresznye-, és görögdinnyemagok lenyelésétől, de a kutatások azt bizonyítják, hogy az óvatosság a dinnyemagok esetében nem indokolt.
Hirdetés

A görögdinnyemag a természetben előforduló magok között az egyik legtápanyagdúsabb, legegészségesebb.  Azzal, hogy csak a dinnye húsát fogyasztjuk el, lemaradunk a legjobb részéről. A magokat persze nem nyersen a legjobb fogyasztani, de tényleg csak néhány percbe kerül összegyűjteni, megszárítani és megpirítani, és egy egészséges és nagyon finom ropogtatnivalót kapunk. Távol álljon tőlünk, hogy új superfoodot hirdessünk, vagy arról értekezzünk, hogy miért oldja meg életünk összes gondját-baját a görögdinnyemag. Azonban egy egészséges, izgalmas új hozzávalót üdvözölhetünk a konyhánkban, ha legközelebb nem kidobjuk, hanem összegyűjtjük a dinnyemagokat.

Tápanyagforrás

A görögdinnyemagok gazdag forrásai a vitaminoknak és nyomelemeknek. Tele vannak cinkkel, magnéziummal, rézzel, káliummal, omega 3 és omega 6 zsírsavakkal, fehérjékkel, vitaminokkal, aminosavakkal.

Azonban érdemes módjával fogyasztani belőlük, hiszen egy csésze dinnyemag körülbelül 600 kalóriát tartalmaz!

 Bőrápoló hatás

A rendszeres dinnyemag-rágcsálás jót tesz bőrünk egészségének. Megfigyelések bizonyítják, hogy a dinnyemagot rendszeresen fogyasztók bőrén kevesebb pattanás ütközött ki, a bőrön nem mutatkoztak ráncok, vagy az öregedés korai jelei, rugalmasságát jobban meg tudta őrizni. 

Hajápoló hatás

A fehérjék, vas, magnézium és réz fontos szerepet játszanak a haj egészségének megőrzésében. A magnézium megakadályozza a töredezett hajvégek kialakulását, a fehérjék serkentik a hajnövekedést, a réz pedig segít abban, hogy a haj selymes, és fényes maradjon. A fentiek akár egy prémium samponreklámban is elhangozhatnának, de ezek a hasznos összetevők benne vannak az egyszerű dinnyemagokban is.

Szívegészség

A dinnyemag több módon is hasznos lehet szívünk egészségének szempontjából. Jó forrásai az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavaknak, amik fontos szerepet játszanak a szív védelmében. A magnézium segít az egészséges vérnyomás megőrzésében, a vas a vörösvértestek egészségéhez járul hozzá.

Vércukorszint

A görögdinnyemagokban található anyagok segítenek a vércukorszint kordában tartásában, csökkenthetik az inzulinrezisztencia mértékét. Cukorbetegek számára remek táplálékkiegészítő a pirított dinnyemag.

Immun-, és idegerősítő

A magokban található C-vitamin és B-vitamin komplex erősíti immunrendszerünket, aminek már emlegetett vas is nagyon jót tesz. A B-vitamin komplex az idegsejtek egészséges működéséhez is elengedhetetlen.

Csonterősítő

A dinnyemagok segíthetnek a csontritkulás kialakulásának megelőzésében is. A magok magnéziumtartalma elképesztően magas, egy kis csésze dinnyemag bőven fedezi a napi magnéziumadagot! A magokban található réz, mangán és kálium szintén hozzájárulnak a csontegészség megőrzéséhez.

Elkészítés

A dinnyemagok fogyasztásának előnyeit hosszasan lehetne még sorolni. hozzájárulnak az egészséges anyagcseréhez, egészséges táplálékkiegészítőként szolgálhatnak a legtöbb diétához, remek nassolnivaló. Ezt mind, és sok minden mást is kaphatunk, ha ehhez a szokatlan alapanyaghoz fordulunk. 

Hogyan készítsük el ezt a hagyományosnak nem mondható finomságot? Ha legközelebb dinnyét eszünk, és nem hezitálunk a magok elfogyasztásánál, részesülünk ugyan egészséges tartalmukból, ám az élményt sokkal kellemesebbé teszi, ha a következő módon dolgozzuk fel a magokat. Az összegyűjtött, száraz magokat helyezzük egy tepsibe terített sütőpapírra, majd 160 fokra előmelegített sütőben 15-20 percig pirítsuk őket. Ennyi idő elég kell, hogy legyen, de ne felejtsük el néhányszor átforgatni a őket, hogy mindenhol egyenletesen megpiruljanak. A magokat ezután meglocsolhatjuk olívaolajjal, meghinthetjük sóval, cseppenthetünk rá limelevet, szórhatunk rá chilit, cayenne-borsot… De elvihetjük édes irányba is, finoman szórjuk meg porcukorral és fahéjjal, és a kidobásra ítélt magok helyett máris kész van a nagyszerű ropogtatnivaló.   

Forrás:

1.

Tovább olvasok:

 

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram