Hirdetés
Hirdetés

Most nincs helye a kísérletezésnek — amikor nem fricska a Fricska

SZERZŐ: DG
2020. november 20.
Minden gasztronómiában dolgozónak, alkotónak szüksége van most a megerősítésre, támogatásra. Fejünkbe vettük, hogy kérdezősködünk kicsit a lezárások alatt, hogy ki hogyan éli meg a mostani időszakot, mennyire sikeresek a kiszállítások, milyen az átalakult szolgáltatások fogadtatása. Felületet adunk megállapításokhoz, párbeszéd kialakításához, unortodox ötletek kommunikálásához, pozitív kicsengésű történetek elmeséléséhez is. Első szereplőnk a Dob utcai Fricsa Gastropub, Giczi Andor séffel beszélgettünk. Mi újság a Fricskában?
Hirdetés

A tavaszi bezárások alkalmával a Fricska a háttérbe vonult és nem foglalkoztatok kiszállítással. Most mégis belevágtatok, alig egy hete elindultak a szokásos ebédek és a vacsorák is. 

Giczi Andor: Messzemenő következtetésekre még nem jutottunk, hiszen nagyon az elején vagyunk, de szerintünk érdemes volt belevágni ebbe. Az ebédek erősek, 30-40 adag többnyire mindig elment eddig. Ettől nem is tartottunk, mert sosem voltunk csak a turistákra utalva, többnyire magyar vendégek ebédelnek nálunk "békeidőben" is. A vacsorák tekintetében a hétvége közeledtével több a megrendelés, hétköznap inkább az ebéden van a fókusz.

Hogyan tudjátok fenntartani a magas színvonalat? Elvégre ez nem a klasszikus tányérszerviz...

G.A.: Igaz, de mi ugyanolyan erőkkel készülünk és nem főzünk máshogy. Nem rendelünk most olcsóbb, vagy kevésbé jó alapanyagokat, ugyanazokkal a beszállítókkal és termelőkkel dolgozunk. Hogy egy példával éljek: ugyanúgy a beregi csirkével dolgozunk, vagy a kaposvári szarvashúsból főzünk, nem tárazunk be a hipermarketből csak azért, mert ez most egy átalakult piaci helyzet. Hitelünket veszítenénk. Oda-vissza segítünk egymásnak, például a Farm 2 Fork-os Horváth Boldizsárral is szinte baráti viszont ápolunk. Most több idő jut arra, hogy jobban megismerjük a beszállítóinkat.

Fotó: Fricska Facebook

Ugyanolyan elveken működtök (választásos ebédmenü, táblás vacsoraajánlat... ), mint a rendes nyitvatartásnál? Hogyan tudjátok adaptálni például a táblás ajánlatot, a folyton változó ételeket?

G.A.: Naponta változik az ebédmenü és összeraktunk egy fixebb vacsorakínálatot. Ha új, friss alapanyag érkezik, akkor természetesen beépítjük. Először este 8-ig akartunk főzni minden nap, de aztán rájöttünk, hogy ebben is rugalmasnak kell lennünk. A rendszer, amivel leszerződtünk, abszolút alkalmas arra, hogy a bisztrós filozófiát, a táblás ajánlatokat is értékesítsük. Ha valamiből csak 12 adagnyit tudunk főzni, mert annyi az alapanyag, akkor miután elfogy, két kattintással leveszük az étlapról.

Fotó: Fricska

Volt olyan étel, amit leszavaztatok, hogy ebben a formában nem adjátok ki, vagy próbálkoztok akár új fejlesztésekkel is?

G.A.: Át kellett gondolnunk, hogy melyek azok az ételek, amik rendben vannak úgy is, hogy nem tányéron érkeznek a vendéghez, melyek azok, amiket szeretnek, ismernek, szívesen fogyasztanak és melyeket nem éri akkora sokként, hogy hordozóba kerülnek és esetleg biciklivel, a forgalomban lavíroznak velük.

Fotó: Fricska

Nem gondolkodtatok azon a megoldáson, hogy a végső simításokat, a finist a vendég készíti el otthon? 

G.A.: Már bőven telített a paletta ilyen tekintetben. Szűk az a kör, aki vállalja, hogy például ebédidőben hozzálát otthon a serpenyő felmelegítéséhez. Gyorsan enne, finomat, kényelmesen. Próbálunk a legszínvonalasabb formában az asztalra érkezni: környezettudatos, kellemes csomagolásban, ami méltó hozzánk.

Az egyik legnagyobb ételkiszállító céggel szerződtetek le. Szóba sem került, hogy esetleg házon belül oldjátok meg ezt?

G.A.: Nem akartuk, mert mi nem értünk ehhez. Ingyenes a parkolás, nehéz közlekedni, még a gyakorlott futárok is sokszor nehezen oldják meg a kézbesítést. Ráadásul bízunk abban, hogy az ebédek lesznek olyan népszerűek, hogy a kis csapatunkkal ne bírjuk el.

Fotó: Fricska

Mennyire maradt együtt a csapat tavasz után?

G.A.: Egészen jól állunk, többnyire együtt vagyunk, akik már nem dolgoznak velünk, ők maguk döntöttek úgy, hogy külföldön próbálnak szerencsét például. Divatos ezt mondani, de tényleg senkit sem küldtünk el, a nyári szezonunk a határzás előttig jól alakult és az utána lévő időkről sem panaszkodnék. Lehet, hogy nincs teraszunk, de a pincehelyiség érzése most is segített rajtunk: ide lejössz és elfelejted a külvilágot.

Fotó: Fricska

Közeleg a karácsony, a céges vacsorák és süteményrendelések ideje. Van valami tervetek erre a kiemelt időszakra?

G.A.: Sokat beszélgetünk erről, tervezzük az adventi időszakot. Tésztakiszállítást akár és az online térbe emelt céges rendezvényekről is gondolkodunk. Körülbelül 20 főig akár vállalnánk is, egyedileg meg tudjuk oldani, nyitottak vagyunk. Például fél órán belül megoldani, hogy minden kollegához megérkezzen a vacsora és együtt tudják elfogyasztani a Zoom-meeting keretein belül. Sok szervezést igényel egy ilyen akció, több cég eleve saját futárszolgálattal dolgozik... de nem lehetetlen.

Ha mondjuk két hónappal előretekernénk az idő kerekét, akkor hogy látnátok a Fricskát?

G.A.: Bízunk benne, hogy a korlátozásokkal sikerül visszaszorítani a vírust, és legalább januárban már kinyithatunk újra. Attól függetlenül, hogy újranyitunk-e, a házhozszállítást egy ideig még biztosan megtartjuk, mert lépésről lépésre térnek majd vissza a vendégek az éttermekbe.

Szívvel és motiváltan beszélsz... legyünk őszinték, 2020-ban nehéz lendülettel és pozitívan kezdeni a napokat...

G.A.: Nem mondanék igazat azzal, hogy sosincsenek hullámvölgyek. Hat éve csináljuk a Fricskát. Hiszünk benne, szeretjük és fontos nekünk... nem érhet véget a történetünk. Igyekszünk az aktuális feladatokra koncentrálni és ezzel a jelenben maradni.

Fricska Gasztropub

Cím: 1073 Budapest, Dob utca 56-58.

Weboldal

Házhozszállítás és telefonos rendelés, helyben átvett ételek esetén: +36 1 951 8821 illetve e-mailen: [email protected] és [email protected]

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram