Milyen változások történtek a Bocca Gourmet Stories életében az elmúlt időszakban?
Az elmúlt hónapok nagyon jól sikerültek, több mint nyolcszáz új termékünk lett az üzletben a szószoktól kezdve, a csokoládékon át az italokig. Kiterjedt alkoholmentes választékunk lett, illetve a szeszekben is egy nagyobbat bővítettünk. Nagy hangsúlyt helyezünk a szendvicseinkre is, melyek helyben és a Wolton keresztül is megvásárolhatóak, és a hidegpult válogatott termékeiből készülnek. Most indult a törzsvásárló programunk is, amire az interneten és az üzletben is lehet regisztrálni a kedvezményekért. Az elmúlt időszakban hihetetlenül beindult a marketingünk, átalakult az Instagram oldalunk is. Rengeteg időt fordítunk a fejlesztésekre, legyen szó akár a csapatról, akár a termékekről, vagy a technikai háttérről.

Milyen irányból érdemes megközelíteni a csapat fejlesztését egy gourmet üzlet esetében? Mik a legfőbb szempontok?
Én abban hiszek, hogy akkor lesz boldog a vásárló, ha boldogok az alkalmazottaink. Számomra nagyon fontos, hogy sajátjukénak érezzék ezt a helyet és a munkát. A gasztronómiai érdeklődés elengedhetetlen ahhoz, hogy az ember egy gourmet boltban dolgozzon. A kollégákat arra buzdítjuk, hogy találják meg a számukra legérdekesebb területet, legyen szó a csokoládéról, a borról vagy a kávéról, és a saját kíváncsiságuk mértékének megfelelően mélyüljenek el benne. Igyekszünk erre teret és lehetőséget biztosítani, kóstolókra, bemutatókra járunk velük.
A tudás egy nagyon fontos tényező, mert azt szeretnénk, hogy a vásárlóink olyan termékeket vásároljanak, amikkel elégedettek és valóban szükségük van rájuk. Az egyetemi oktatás mellett őszintén azt gondolom, hogy a tapasztalatszerzés a legfontosabb. Amikor az ember egy magyar egyetem után bekerül a körforgásba, gyakran érik meglepetések, mert olyan iramban változik a kereskedelem és vendéglátás szektor, hogy az oktatás nem feltétlenül tudja tartani a lépést.
Sok nagyon lelkes fiatallal dolgozunk együtt, a legértékesebbnek a csapattagjainkat tartjuk, hiszen velük találkoznak a vásárlóink, ők határozzák meg az üzlet alaphangulatát. Lehet bármennyi termékünk, bármilyen felszereltségünk, jó munkatársak nélkül semmi értelme nem lenne az egésznek. Nagyon sok visszatérő vásárló már specifikusan egy-egy kolléga segítségét kéri, ha kell, még várnak is rájuk, ha épp másnak segítenek.

Miket tapasztaltál az elmúlt időszakban, melyek a legfontosabb elvek a termékek értékesítésének szempontjából a mindennapi munkátok során?
A polgári világ után elkezdett megszűnni a jófajta értelemben vett kereskedelem, aminek lelke volt, amikor a vásárlókkal még szívből foglalkoztak. A Bocca Gourmet Storiesban ezt a fajta légkört és kommunikációt szeretnénk visszahozni, szeretnénk minden vásárlóval egyedileg foglalkozni, és ilyenformán bizalmi kapcsolatokat kialakítani. A tisztességes kereskedelemben hiszek, és abban, hogy a vásárló meghálálja, ha olyan termékkel tér haza, amit valóban szeretne és valóban tud is használni. Ezek a fő szempontjaink a nagykereskedésünkben is.
Sok terméket kísérnek kis történetek az üzlet polcain, amik adnak egy kis betekintést egy-egy termék történetébe.
A Bocca Gourmet Storiesban az is a feladatunk, hogy a termékek mögötti történeteket és embereket képviseljük. Az üzlet termékeit mi magunk kutatjuk fel egyesével, ezért van arra lehetőségünk, hogy megismerjük a mögöttük rejlő emberi sorsokat és történeteket. A termelők és a gazdák a szívüket-lelküket, pénzüket, idejüket és energiájukat teszik a termékekbe, ezért azt gondolom, hogy mi komoly felelősséggel tartozunk feléjük, és kötelességünk megbecsülni a munkájuk gyümölcsét. Ezért fontos nekünk az is, hogy meséljük és továbbadjuk ezeket a történeteket, mert minél többet tudsz valamiről, annál jobban tudod tisztelni, annál jobban tudsz kötődni hozzá. Ezek a valódi értékek. A vásárlókat érdeklik ezek a történetek, és máshogy viszonyulnak a termékekhez miattuk.

Milyen terveitek vannak az elkövetkező időszakra?
A termékeinkhez hamarosan egyik üzletvezetőnk, Molnár Tamás fog recepteket készíteni. A Budapesti Gazdasági Egyetemen Kereskedelmi vendéglátást tanul, e mellett dolgozik nálunk teljes állásban, korábban pedig egy Michelin-csillagos étteremben dolgozott. Elképesztően érdekli a gasztronómia, nagyon fiatal, még csak huszonkét éves, és mindehhez fantasztikusan összetetten gondolkodik. Szabadidejében is a gasztronómiával foglalkozik, otthon pétnatot és sört készít, hihetetlen a lelkesedése. Egy kulcsfigura lett a Bocca Gourmet Stories életében.
Emellett nagyon sokat gondolkodunk a jövőn, rengeteg terv és koncepció van a fejünkben. Van igény, mind a vásárlók, mind a mi oldalunkról a terjeszkedésre, ennek a formája a következő évek zenéje lesz. Addig is, a legfontosabb célunk a márka építése. Jó érzés, hogy egy év után mérhető eredmények vannak mögöttünk.

Hogyan készültök az Ünnepekre? Mik a Karácsony előtti időszakban a legnépszerűbb termékek?
Nagyon sok terméket importálunk erre az időszakra. Az egyik legfontosabb a Panettone, ami Szicíliából érkezik, három különböző gyártótól. Tavaly pillanatok alatt elkapkodták őket. Készülünk sok különlegességgel, hideg tálakkal és egyedi ajándékcsomagokat is összeállítunk vásárlóink kérésére.
Bocca Gourmet Stories 1123 Budapest, Alkotás utca 53, MOM Park -1 szint
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.
