Honnan jött a gasztronómia iránti érdeklődésed, és milyen út vezetett a Bocca Gourmet Stories megnyitásáig?
Fiatalon rengeteget utaztam a világban, és gyorsan kiderült számomra, hogy a legjobban az adott hely gasztronómiája érdekel — néztem, ahogy szeletelik a sonkákat, ahogy készülnek a pékáruk, kóstoltam az olívabogyókat, lenyűgözött ez a világ.
Viszonylag korán tudtam, hogy én vagy séf leszek, vagy kereskedő. Érdekeltek azok az ételek, amiket kincsként fel lehet fedezni, amiket történeteken keresztül lehet megismerni. Több mint tíz éves tapasztalatot szereztem különböző cégeknél, amik sokat segítettek abban, hogy átlássam a kereskedelmi cégek működését, egyre nagyobb feladatokat bíztak rám a munkák során. Ezután alapítottam az első nagykereskedésemet, ami exkluzív, prémium ételek, italok forgalmazásával foglalkozott, nemzetközi cégeknek boltoknak, hoteleknek és éttermeknek szállítottunk alapanyagokat.
Már itt tudtam, hogy olyan ételeket és italokat szeretnék forgalmazni, amik nem a kitaposott utakon lelhetőek fel, el akartam jutni olyan termelőkhöz, és kisebb-nagyobb cégekhez, akiknek a termékeiket egyedüliként prezentálhatom Magyarországon. Így született meg a Bocca Gourmet Stories, ami sokunk közös munkája, két társammal alapítottuk, hárman vagyunk a vállalkozás tulajdonosai.

Mesélnél részletesebben a Bocca Gourmet Stories koncepciójáról, az enteriőr kialakításáról, illetve arról, hogy honnan jött a névválasztás?
A bocca olaszul szájat jelent, a ‘Stories’ vagyis történetek pedig végig ott vannak az egyes termékek mögött, amik nálunk vásárolhatóak. A Bocca kis- és nagykereskedésként működik, a Mom Parkban található üzlethelyiségen már három éve dolgoztunk, mire tavaly ősszel megnyitotta a kapuit. Jelenleg több mint háromezer különleges termék vásárolható nálunk, a csemegepultban sonkák, sajtok, olivák és krémkülönlegességek is találhatóak. A legfőbb célunk, hogy olyan kiváló minőségű, jó ár érték arányú termékeket forgalmazzunk, melyek egytől egyig különlegesek és többnyire saját felfedezések.
Az enteriőr kialakításában a Studio Barath-tal dolgoztunk együtt, Osvárt Judit, a stúdió munkatársa napi szinten aktívan részt vesz a Bocca Gourmet Stories marketing stratégiájának kialakításában. A Bocca egy olyan arculatot kapott, ami egyszerre letisztult és mediterrán, fontos volt a számunkra, hogy a vásárlók ne egy túlzsúfolt, hanem egy jó hangulatú, kellemesen világított térbe érkezzenek.

Kiemelnél pár számodra különleges márkát, tételt a felhozatalból?
Olívaolajból széles a merítésünk, szerettünk volna több különleges tételt felsorakoztatni. A Castillo de Canena gyártásában készült a ‘tenger séfje’, Angel Leon segítségével megalkotott, planktonnal készült olívaolaj, illetve a Lustau márka sherryvel készült változata is. Az olívaolaj azért is különleges, mert a termesztés során legalább annyira fontos a termőterület, a terroir, mint a borkészítésben. A spanyol olívaolaj és olívabogyó egyre népszerűbb, jóval magasabb a minősége az olasz társainál.
Nagyon szeretjük az Azori-szigetekről származó tejtermékeket, vajat, sajtokat. A portugál szigeteken évszázadokra nyúlik vissza a sajtkészítés, és mindenképp szerettük volna, ha ezek a termékek felkerülnek a Bocca Gourmet Stories polcaira is. Nagyon kedvelem a sonkákat, Joselito és Cinco Jotas márkákat szeleteltem a leggyakrabban. A boltban találhatunk Blázquez márkájú iberico, illetve pata negra termékeket,de a csemegepultban marhából készült cecinát is szeletelünk.
Mik azok a karakterjegyek, amik egyedivé teszik a Bocca Gourmet Stories koncepcióját a hazai gasztronómiai platformon?
Nagyon fontos számunkra, hogy egy-egy termék típusból különböző árfekvésekből válogathassanak a vásárlók. Lehet találni pár ezer forintos prémium minőségű felvágottakat, de ennél jóval drágábbakat is, és ez mindegyik termékcsoportra igaz a chipsektől kezdve a teákon át a sajtokig. Ma már az emberek egyre jobban megnézik, hol, mit és mennyiért vásárolnak, mi pedig szeretnénk abban segíteni, hogy jó áron jussanak olyan különlegességekhez, melyekre máshol nem feltétlenül találnának rá. A minőség nem feltétlenül jelenti a magas árakat.
Nagy hangsúly fektetünk az edukációra, több kolléga érkezett a fine dining éttermek világából, akik nagyon sok tudást hoztak magukkal. Szeretnénk, ha minden munkatársunk teljes képpel rendelkezne a termékekről, az előállítási metódusokról, hogy tovább adhassuk azokat az érdekességeket a vásárlóinknak, amiket mi magunk is megtanultunk ezekről az ínyencségekről.

A kiskereskedelmi tevékenység mellett a Bocca számos más szolgáltatást is nyújt, mesélnél ezekről?
A Bocca Gourmet Stories nagykereskedésként is működik, illetve szeretnénk minél nagyobb hangsúlyt fektetni a gasztronómiai szolgáltatásainkra is. Igénybe vehető a catering szolgáltatásunk rendezvényekre, hidegtálakat állítunk össze, illetve az üzletben helyben összeállított mediterrán szendvicseket is készítünk. Nagyon fontos számunkra, hogy folyamatosan magas minőséget és stabilitást nyújtsunk, és hogy elégedettek legyenek a vásárlóink.
Milyen céljaitok vannak a jövőben?
A jövőben szeretnénk egyrészt a jelenlegi egységet bővíteni, valamit tervezzük egy pesti üzlethelyiség nyitását is a későbbiekben. Egy fiatal cégnél a brand építés mellett a legfontosabb a szakmai validáció, ezért a visszajelzések kiemelten fontosak a számunkra. Nagyon jó élmény volt a Dining Guide gálán való szereplés is, ahol a VIP szekcióban szolgálhattuk ki a vendégeket, nagyon jó visszajelzéseket kaptunk, és nagyon hálásak vagyunk a lehetőségért.
A Boccában az az izgalmas, hogy folyamatosan van lehetőségünk új ízek felfedezésére. Szeretem azokat a napokat, amikor két hetente leülünk a csapattal és leteszteljük azokat a termékeket, amiket épp felvenni készülünk a kínálatba. Egyszerűen kifogyhatatlan ez a világ, ahány ország, ahány tájegység és város, annyi különlegességgel találkozunk. Olyan ez, mint egy folyamatos kulináris utazás.
Bocca Gourmet Stories 1123 Budapest, Alkotás utca 53, MOM Park -1 szint
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.
