Hirdetés
Hirdetés

„Mi a boldogságiparban dolgozunk" – Interjú az Eventrend alapítóival és Kusnyár Gábor ügyvezető igazgatóval

2022. április 25.
„Szerintem a munkánk az emberek boldogságát, minden túlzás nélkül a társadalmi jólétet szolgálja." Nagyinterjú Kőrössy Zoltán és Nagy Gábor alapító-tulajdonosokkal, valamint Kusnyár Gábor ügyvezető igazgatóval, cégpartnerrel.
Hirdetés

Kusnyár Gábor karrierútja kiváló példa arra, hogy idegenforgalom és szálloda szakon végzet közgazdasági diploma után az Eventrend-csoport belső Tehetségakadémiáján miért érdemes újabb és újabb képzéseket elvégezni. Mára az elérhető legmagasabb fokozatot teljesítette, ami felett már csak a cégalapító tulajdonosok állnak. Kusnyár Gábor felelősségi körébe tartozik ügyvezetőként a Zichy Park Hotel Bikácson, az Oxigén Family Hotel és a Tündérkert Hotel Noszvajon, valamint a Duna Relax Hotel Ráckevén. Ezenkívül Budapesten a Magyar Tudományos Akadémia étterme és klubja, az óbudai Symbol, valamint a Római-parton az Evezős Sörkert. Tervei szerint a cég hallat még magáról idén a hotelpiacon, az ezen a területen való érvényesülés sajátosságairól beszélgettünk.

A vendéglátásban és catering piacon alapoztátok meg a hírneveteket, ma már szállodák is tartoznak a céges portfólióba. Bár a vendéglátás- és szállodaismeretet egy iskolában tanítják, amikor belevágtatok, megvolt a korszerű szakmai felkészültségetek hozzá?

Hirdetés

Kusnyár Gábor: Rendezvényszervezés, protokoll területen kezdtem el dolgozni az Eventrendnél, és nem titkolt vágyam volt, hogy egyszer a szállodapiacon helyezkedjem el. Volt egy nagyon erős üzemeltetési, éttermi szolgáltatási tapasztalatunk, és természetesen tanultunk is korábban szakismereteket, mindemellett elvégeztem az Eventrend Tehetségakadémia ügyvezetői szakát, tehát a cégcsoport teljes know-how-ját is magamévá tettem. Így vágtunk bele, és bár a pandémia minket is megtépázott, tartottuk a frontot, és az újranyitás után erősebben tértünk vissza, mint valaha. Jelenleg a legdinamikusabban fejlődő üzletágunk ez.

Kusnyár Gábor

Mi az, ami közös a gondolkodásotokban, legyen szó Duna-parti hekkezőről, a történelmi Gundel étteremről vagy egy vidéki családi hotelről?

Kusnyár Gábor: Az Eventrend működésének kiemelt stratégiai pontja a nagyon erős ügyfélfókusz. Ez azt jelenti, hogy kiemelten fontos az ügyfélélmény és a végiggondolt és kimunkált ügyfélút, azaz az összes olyan elem, amellyel az ügyfél találkozik a nálunk töltött idő során. Ez a szállodáinkban sincsen másként, csak kiegészülnek bizonyos területekkel, és persze olyan kompetenciák is szükségesek hozzá, amelyekben korábban nem mélyültünk el. Ilyen volt talán a foglalási rendszerek kialakítása, a szállodai sales, a wellness, animáció, a frontoffice, tehát sok-sok új terület. Azt gondolom, hogy ezeket az akadályokat viszonylag gyorsan és jól vettük, amiben kulcsszerepet játszott, hogy nagyon jó kollégákkal dolgozunk.

Hogyan tudjátok egy-egy messzi településen is átadni mindazt a struktúrát, amely szerint az Eventrendnél dolgoztok? Gondolok ezalatt arra, hogy egy meglévő csapattal vesztek át egy új helyet, a ti céges rendszeretek pedig speciális, ami egy régi munkatársaknak esetleg idegen lehet.

Hirdetés

Kusnyár Gábor: A saját know-how-nk alapján dolgozunk. Értelemszerűen abban hiszünk, hogy mindenkinek hasonlóan kell gondolkodnia arról, mi a közös ügyünk. Nekünk elsősorban az elégedett ügyfél számít, aki lehetőleg vissza is fog térni hozzánk. Ezt semmilyen más szempont nem írhatja felül. Nálunk egészen addig nem teljes a csapat, amíg meg nem találjuk azokat az embereket, akikkel azonos értékeket vallunk. Ha valamiben, ebben nem kötünk kompromisszumot.

Symbol Garden / Fotó: Symbol Budapest

Kőrössy Zoltán: Alapvető viszont a kölcsönösség mindebben. Amit mi tudunk, azt megmutatjuk nekik úgy, hogy személyesen ott vagyunk, és együtt csináljuk. Amiben viszont ők mozognak otthonosan, abban mi tanulunk tőlünk.

Mi sem hordozzuk a bölcsesség kövét, nem gondoljuk magunkról, hogy mindent tudunk.

Ilyenkor figyelünk, szemlélődünk, tapasztalunk, és tanulunk tőlük, hogy utána közösen kihozzuk a legjobbat a közös ügyből.

Kusnyár Gábor: A szállodák esetében a konkurenciaelemzés és a vendégvisszajelzések is egy nagyon erős iránytűt jelentenek, tehát amikor átveszünk egy szállodát, nem csak azt nézzük meg, hogy milyen erőforrásaink vannak, hanem milyen vélemények alakultak ki a korábbi szolgáltatással kapcsolatban.

Nagy Gábor és Kőrössy Zoltán a New York Caféban

Az ügyfélélményt emeltétek ki a vállalkozások közös pontjaként. Ez azonban teljesen más egy New York Caféban az óránkénti cigányzenekarral és egy relax hotelben a wellness animációval. Van erre egy külön szakmai vagy kreatív csapat, aki ezt kitalálja?

Nagy Gábor: Több ilyen csapatunk van. Egy szálloda átvételére készítettünk egy akciótervet, amelyen minden esetben tudatosan végigmegyünk. Az ügyfélélmény tudatos menedzselése a mi erősségünk, minden egyes területre elkészítjük az egyéni ügyfélélmény térképet, akár a vendéglátásról, a frontoffice-ról, tehát a vendégfogadásról, akár a wellness animációról van szó. Gyakorlatilag fázisról fázisra lemodellezzük a vendég útját az idő alatt, amit nálunk tölt, és van forgatókönyvünk az összes találkozási pontra, ami történhet a nálunk tartózkodás során.

Mi történik akkor, amikor külső körülmények miatt felül kell írni az előzetes forgatókönyvet?

Kusnyár Gábor: Állt már elő ilyen helyzet természetesen. Vannak körülmények, adottságok, amiken nem tudunk változtatni, tehát adott pontokon nem tudjuk megfeleltetni az előzetes elvárásainknak. Az egyik hotelünkben például egész egyszerűen kicsi a wellness részleg, alulmúlva a korábbi elképzeléseinket, viszont ilyenkor kell igazán kreatívnak lennünk, és megtalálnunk azokat a vendégélménypontokat, amelyeken meghaladjuk a vendégek várható igényeit. A lényeg az, hogy a nálunk töltött idő végén az ügyfél jó érzésekkel, elégedetten távozzon akkor is, ha nekünk történetesen kicsi a wellnessünk. A végső ügyfélélményt tucatnyi más elemmel lehet megemelni.

Fotó: Oxigén Family Hotel

Nagy Gábor: Az egyik titok, hogy meg kell haladni, viszont mindig csak egy kicsit szabad meghaladni az előzetes elvárásokat. Így az összbenyomás pozitív lesz, és másoknak is ajánlani fog minket, és visszatér hozzánk.

Miért szabad csak kicsit meghaladni a várakozásokat?

Nagy Gábor: Mert a vendégek elvárása a tapasztalataik alapján folyamatosan emelkedik. Ha messze meghaladjuk az elvárást, akkor magasra emeljük magunk felé az elvárásokat. Legközelebb, pedig már azt kell meghaladni. Ez indokolatlan és egyben pazarló is. Egy nagy intenzitású minőségi javulás, folyamatosan jelentősen meghaladva a vendégek elvárását nem fenntartható sem intellektuális, sem gazdasági értelemben.

Kőrössy Zoltán: Sarkosan fogok fogalmazni: a szállodások nagy átlagban nem valósítanak meg igazán jó vendéglátást. Mi éppen ezért azt gondoljuk, hogy egy jó vendéglátós szakemberből is lehet kiváló szállodai vezetőt faragni. A szálloda, vendéglátás és rendezvényszervezés - ahonnan Kusnyár Gábor is jött -, habár vannak közöttük átjárások, valójában három önálló üzletág, amelyeknek saját tudásbázisa van. Kívülről úgy tűnhet, hogy ha értünk az éttermekhez és rendezvényekhez, akkor miért ne tudnánk ugyanazt jól megcsinálni szállodai környezetben is? A valóságban ezek azonban egészen más kompetenciakészletet kívánnak, hiszen ez három különböző termék. A szálloda nem csak egy kis házikó egy étterem felett, hanem a szállodai étterem egy külön műfaj. Mi úgy látjuk, hogy ezt a szállodaüzemeltetők többségében megúszni akarják, a szállodai étkezések a vendéglátás-piramis egy alsóbb szintjén helyezkednek el, mi pedig az erősségeink közé helyeztük. Úgy gondoltuk, hogy ha nekünk több mint 20 éves tapasztalatunk van az éttermi piacon, ez egy olyan kompetenciánk, amelyet a versenytársaknál jobb minőségben tudjuk szolgáltatni.

A Magyar Tudományos Akadémia Vörösmarty-terme / Akadémia Klub

Kőrössy Zoltán: A szállodákban jellemzően nem éttermi konyhát kell prezentálni, hanem kvázi napi rutinszerű banketteket csinálni. Pontosan ettől lesz középszerű egy csomó helyen, mert egy nagyon lelketlen rutin lesz a szállodai étkeztetésből. Kusnyár Gábor és egy másik kedves régi kollégánk, Bencze Gergő is nagyon jó minőségben szolgáltattak a Tudományos Akadémián is már. A rendezvényterületről – ami az eseményfókuszú gasztronómia – úgy hoztuk át őket a szállodai területre, hogy a szállodai működésben valósítsák meg azt a prémium gasztronómiai szolgáltatást, ami a cégünk történelmi erőssége, amit évtizedek óta építünk már. A másik, ami legalább ilyen fontos, éppen a szállodai rendezvényszervezés. A hotelbankettek sem mindig professzionálisan vannak menedzselve, főleg azokban a vidéki szállodákban, akikkel mi versenyzünk. Kusnyár Gábor évi négy-ötszáz rendezvényt is lebonyolított Budapesten, óriási tapasztalattal bír. A vidéki szállodák bevételeinek jelentős részét adhatják a bankettek, ha híre megy, hogy egy helyen tényleg nívósan csinálják.

Catering a Magyar Tudományos Akadémián / Akadémia Klub

Mondanál egy konkrét példát a szállodai gasztronómiára a portfóliótokból?

Kőrössy Zoltán: Értelemszerűen minden szállodának más a karaktere, de mi ezeket az évtizedek alatt kidolgozott sztenderdeket visszük el mindenhova, és nagyon tudatosan kombináljuk a helyi sajátosságokkal. A bikácsi Zichy Park Hotelben a városi konyhát egy falusias, vidékies konyhával ötvözzük, hogy megadja azt az érzést, amikor egy élmény egyszerre hangsúlyozottan lokális és professzionális. Ha ez a kettő minőség egyszerre tud jelentkezni, akkor lesz az élmény kiemelkedő.

Fotó: Zichy Park Hotel

Nagy Gábor: Mi egy olyan iparágban működünk, amelyben az emberek pénzt költenek annak reményében, hogy a hétköznapok során elvégzett sok-sok munkájuk jutalmát kiélvezzék.

Ez érdekes megközelítése egy éttermi vagy wellnesslátogatásnak.

Nagy Gábor: Pedig erről van szó. Mi a boldogságiparban dolgozunk. Nálunk szeretnék az emberek megtalálni, megélni az elégedettségüket – az életük kvázi lényegét. Ők joggal gondolhatják azt, hogy azért dolgoznak egész évben, hogy aztán önfeledten jól érezhessék magukat a nyaralásaik, kikapcsolódásaik alkalmával. A mi célunk, hogy mindent megteremtsünk ahhoz, hogy a vendégek a pihenés végén az élményeknek köszönhetően újra feltöltődjenek energiával.

Azt gondolom, hogy ez egy nagyon komoly felelősség. Szerintem a munkánk az emberek boldogságát, minden túlzás nélkül a társadalmi jólétet szolgálja.

Emiatt sajnálatos, ha egy szállodában nem foglalkoznak kellő gondossággal a gasztronómiával, vagy más élményelemmel. Ezzel veszélyeztethetik a vendégek azon kevés napját az évben, amikor a gondjaikat elfeledve igazán jól érezhetnék magukat. A gasztronómia azért kap különösen nagy hangsúlyt a mi olvasatunkban, mert a magyar ember természeténél fogva olyan, hogy akkor érzi jól magát, ha jókat ehet. Ha nem ettünk jót, akkor hajlamosak vagyunk rossznak értékelni a programot.

Fotó: Tündérkert Hotel Noszvaj

Kusnyár Gábor: Mindez egy nagyon komoly csapatmunka is. Minden egymásra épül, jó kollégákkal lehet hatékonyan dolgozni. Fontos a folyamatok kidolgozottsága. Elvárásokat ismerő, kompetens és motivált munkatársakkal lehet jól haladni az közös céljaink felé. Egyetlen terület hibája az egész éves munkánkat megtorpedózhatja, emiatt olyan a mi rendszerünkben nem létezik, hogy valaki kevésbé fontos volna, ezt mindig elmondom a kollégáknak is.

Nagy Gábor: Ennek az alátámasztására hadd mondjak egy példát. Nálunk a cégen belül idén a house keeping, vagyis a takarítás lebonyolításának vezetője kapta az Ügyfelekért járó értékdíjat. Ez számunkra valami fantasztikus eredmény, hogy a szállodavendégeink a house keeping vezetőt név szerint megemlítik a visszajelzéseikben, és a tudtunkra adják, hogy milyen kiemelkedően gondos, jó munkát végzett.

Kőrössy Zoltán: Ez a szemlélet nem arról szól, hogy az étteremben a borravalóért milyen jó fej volt a felszolgáló. Ez egy összetett, strukturális kérdés, ami arról szól, hogy a szállodánk minden embere úgy gondolja, neki a személyes ügye is, hogy a hozzánk érkezők a legjobban érezzék magukat. Ez egy kisebb vendégszámú, vidéki szállodában egy kicsit azt az érzést is kelti, mintha vendégségbe jönnének hozzánk.

Hirdetés
Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram