Hirdetés
Hirdetés

Még mindig nem jó ötlet az ananász a pizzán - Bezárja olaszországi éttermeit a Dominos’s Pizza

SZERZŐ: Király Márton
2022. augusztus 22.
Néhány napja bejárta az internetet a hír, hogy a világ legnagyobb pizzával foglalkozó üzletlánca a Domino’s kivonul Olaszországból. A hír első hallásra inkább mulatságos, mint meglepő, és úgy tűnik, hogy az olaszokat sem rázza meg túlságosan az amerikai székhelyű gyorsétteremlánc kivonulása. De mi áll a döntés hátterében, és miért gondolta bárki is jó ötletnek, hogy amerikai stílusban újra megpróbálja eladni a világ egyik legnépszerűbb ételét a saját feltalálóinak?
Hirdetés

A Domino’s 2015-ben nyitotta meg első olaszországi éttermét Milánóban, komoly álmokat dédelgetve, a biztos sikerben bízva. 2030-ra 880 olaszországi helyszín megnyitását tervezték, ezek a számok azonban végül messze elmaradtak a valóságtól.

A 880 ígért étterem helyett végül kevesebb, mint harminc nyitotta meg kapuit, és 2022 júliusában az utolsó is bezárt közülük. 

Pedig a kezdetekkor az elgondolásban még nagyon bízott a Dominos’s olaszországi ügyvezetője, Alessandro Lazzaroni. Elmondása szerint mind a hozzávalók minősége, az éttermek gyorsasága és a 2015-ben az olasz piacon nem annyira elterjedt házhozszállítás lehetősége biztosította a sikert. A Domino’s megalkotott egy különleges, csak Olaszországban forgalomba kerülő menüt, ahol nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy minden a helyi alapanyagokból készüljön, de emellett kínáltak a Domino’s esetében hagyományosnak számító, amerikai stílusú feltéteket is.

 „ A paradicsomszósz, a sajtok, mind olasz termékek lesznek, lesz Prosciutto di Parma, Gorgonzola, Grana Padano, Mozzarella di bufala Campana, mind nagy gonddal kiválasztott olasz termelőktől.”- hangzott Lazzaroni nyilatkozata. Azonban a tény, hogy mindez elmondható a legtöbb olasz pizzéria esetében, hogy ananászt tenni pizzára Olaszországban felér egy sértéssel, és hogy valóban újat csak a házhozszállítással fog tudni mutatni az amerikai üzletlánc, úgy tűnik, ekkor még elkerülte a lelkes Domino’s figyelmét.

Ahogy sok-sok esetben már, a fordulópontot ebben a történetben is a koronavírus-járvány hozta el. A lezárásoknak, vesztegzárnak köszönhetően megnőtt az igény a házhozszállításra. Ez azt eredményezte, hogy azok az éttermek és pizzériák is elkezdték házhoz vinni a rendeléseket, akik korábban nem foglalkoztak ilyesmivel. Ez pedig azt jelentette, hogy a Domino’s egyetlen valamit érő ütőkártyája is elveszett, hiszen az olaszok a már ismert, jól bevált családi pizzériák ételeit választották, azokat rendelték meg. Így történhetett, hogy számos kisebb étterem életben maradhatott, az amerikai óriáscég azonban úgy döntött, hogy lehúzza a rolót. 

„Ég veled Hawaii pizza, pepperoni, sajttal töltött tészta. Bezár a Domino’s Pizza, ha szerette, ha gyűlölte is, többet már nem kapaható.” A Milano Today így tudósított az olasz pizzapiacot annyira korántsem megrázó hírről. Egy bolognai lakos pedig így összegezte a történteket a Reutersnek: „Semmi értelme sem volt. Talán a turistáknak jó volt, hogy van egy amerikai pizzalánc, de egy olaszt ez nem érdekelt. Ez olyan, mintha én mennék Angliába, hogy fish and chips éttermet nyissak.”

A Domino’s végül hozzávetőleg 11 millió dolláros veszteséggel vonul ki Olaszországból. 

Forrásaink voltak:

1, 2, 3

Tovább olvasok:

 

Tovább olvasok
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Kisfaludy Program – Támogatás
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram