A Domino’s 2015-ben nyitotta meg első olaszországi éttermét Milánóban, komoly álmokat dédelgetve, a biztos sikerben bízva. 2030-ra 880 olaszországi helyszín megnyitását tervezték, ezek a számok azonban végül messze elmaradtak a valóságtól.
A 880 ígért étterem helyett végül kevesebb, mint harminc nyitotta meg kapuit, és 2022 júliusában az utolsó is bezárt közülük.
Pedig a kezdetekkor az elgondolásban még nagyon bízott a Dominos’s olaszországi ügyvezetője, Alessandro Lazzaroni. Elmondása szerint mind a hozzávalók minősége, az éttermek gyorsasága és a 2015-ben az olasz piacon nem annyira elterjedt házhozszállítás lehetősége biztosította a sikert. A Domino’s megalkotott egy különleges, csak Olaszországban forgalomba kerülő menüt, ahol nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy minden a helyi alapanyagokból készüljön, de emellett kínáltak a Domino’s esetében hagyományosnak számító, amerikai stílusú feltéteket is.
„ A paradicsomszósz, a sajtok, mind olasz termékek lesznek, lesz Prosciutto di Parma, Gorgonzola, Grana Padano, Mozzarella di bufala Campana, mind nagy gonddal kiválasztott olasz termelőktől.”- hangzott Lazzaroni nyilatkozata. Azonban a tény, hogy mindez elmondható a legtöbb olasz pizzéria esetében, hogy ananászt tenni pizzára Olaszországban felér egy sértéssel, és hogy valóban újat csak a házhozszállítással fog tudni mutatni az amerikai üzletlánc, úgy tűnik, ekkor még elkerülte a lelkes Domino’s figyelmét.
Ahogy sok-sok esetben már, a fordulópontot ebben a történetben is a koronavírus-járvány hozta el. A lezárásoknak, vesztegzárnak köszönhetően megnőtt az igény a házhozszállításra. Ez azt eredményezte, hogy azok az éttermek és pizzériák is elkezdték házhoz vinni a rendeléseket, akik korábban nem foglalkoztak ilyesmivel. Ez pedig azt jelentette, hogy a Domino’s egyetlen valamit érő ütőkártyája is elveszett, hiszen az olaszok a már ismert, jól bevált családi pizzériák ételeit választották, azokat rendelték meg. Így történhetett, hogy számos kisebb étterem életben maradhatott, az amerikai óriáscég azonban úgy döntött, hogy lehúzza a rolót.
„Ég veled Hawaii pizza, pepperoni, sajttal töltött tészta. Bezár a Domino’s Pizza, ha szerette, ha gyűlölte is, többet már nem kapaható.” A Milano Today így tudósított az olasz pizzapiacot annyira korántsem megrázó hírről. Egy bolognai lakos pedig így összegezte a történteket a Reutersnek: „Semmi értelme sem volt. Talán a turistáknak jó volt, hogy van egy amerikai pizzalánc, de egy olaszt ez nem érdekelt. Ez olyan, mintha én mennék Angliába, hogy fish and chips éttermet nyissak.”
A Domino’s végül hozzávetőleg 11 millió dolláros veszteséggel vonul ki Olaszországból.
Forrásaink voltak:
Tovább olvasok:

A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2023-ban.