Borvidékeinktől a poharakig
A film olyan kulcsfontosságú szőlőfajtákra és bortípusokra helyezi a hangsúlyt, mint a Tokaji aszú, a szamorodni, az olaszrizling és a bikavér, de az ügynökség emellett a furmint és a kékfrankos fajtákat is előszeretettel prezentálja külföldi aktivitásai során.
„A magyar borok nemzetközi megismertetését gyakran nehezíti az a percepció, hogy a magyar szőlőfajták nevei – idegen fül számára – nehezen kiejthetők és megjegyezhetők. Mi azonban ezt nem akadálynak, hanem lehetőségnek látjuk. Humorral és őszinteséggel szeretnénk bemutatni Magyarország egyedi nyelvi világát, történelmét és gazdag borkultúráját – hiszen éppen ezek a különlegességek adják boraink karakterét és megkülönböztethetőségét. Lehet, hogy egy-egy név elsőre bonyolultnak tűnik, de a mögötte rejlő történet és élmény szerethetővé, sőt emlékezetessé teszi” – teszi hozzá a Magyar Bor.
A történet emellett kiemeli a magyar föld egyediségét is, bemutatva a löszös, illetve a vulkanikus talajt is – ez utóbbi több millió éve formálódott, és hasonló adottságokkal csak kevés borvidék büszkélkedhet világszerte.

Nemcsak aszú – A múlt tisztelete mellett a jelen is szerepet kap
A tokaji aszú méltán világhírű, évszázadok óta ismert mint „a borok királya, a királyok bora” – XIV. Lajos óta töretlen a népszerűsége. A magyar bor azonban nem rekedt meg a múltban: száraz furmintok, elegáns pezsgők és egyre népszerűbb vörösborok – például a Bikavér – is egyre komolyabb figyelmet kapnak világszerte. A kisfilm célja többek között az is, hogy megmutassa Tokaj és más magyar borvidékek nemcsak hagyományból, hanem újításból is jelesre vizsgáznak.
A filmben hangsúlyos szerepet kap a magyar vidék, különböző életkorú, nemzetiségű szereplőkön keresztül kaphatunk betekintést a magyar borvidékek sokszínűségébe – Tokaj, Villány, Eger, Somló, Balaton-felvidék – mind más-más arcát mutatják meg az országnak.

Zenés dramaturgia, a múlt és a jelen találkozása
Az imázs filmet a neves reklámfilm rendező, Menzkie rendezte, aki számos hazai és nemzetközi márkának készített kiemelkedő minőségű munkát tudhat a magáénak. Mostani munkája vizuálisan és érzelmileg is globálisan rezonál, miközben hű marad a magyar identitáshoz. A történet dramaturgiáját kreatív táncos jelenetek kötik össze, mintegy szimbolizálva a bor, a kutúra, a föld, az ember, a múlt és a jövő összhangját. Zenéje a Jazzbois alkotása, akik a klasszikus zenei elemeket kortárs hangzással ötvözik – ezzel elérhetővé téve egy történelmi gyökerekkel bíró műfajt, ami szépen párhuzamba állítható a magyar bor útjával is.
A film könnyed dramaturgiájának célja a fiatal generáció megszólítása is. „Tapasztalataink szerint a bor sokak számára – különösen a fiatalabb generációk körében – még mindig túl távolinak, komolynak vagy bonyolultnak hat. Ezt a távolságot szeretnénk áthidalni: célunk, hogy lebontsuk az elérhetetlenség falait, és a borfogyasztást élményszerű, nyitott, közvetlen módon hozzuk közelebb mindenkihez. Hisszük, hogy a bor nem csupán termék, hanem kapcsolat, kultúra és önkifejezés – amelyhez bárki kapcsolódhat, kortól és háttértől függetlenül.” – mondja a Magyar Bor.

A borturizmus fontossága
A Magyar Bor szemléletének természetes folytatása a borturizmus ösztönzése: látogassuk meg a borvidékeket, ismerjük meg személyesen a készítőket, a tájat, a hagyományokat – hiszen a bor nemcsak pohárban él, hanem helyben, közösségben és élményekben is.
A film a hazai közönség mellett a legnagyobb piacokat is szeretné megszólítani, köztük Kínát, Dél-Koreát, Németországot, Lengyelországot, az Egyesült Királyságot és az Egyesült Államokat is. Ezeken a piacokon már most is komoly érdeklődés mutatkozik a magyar borok iránt, így a film célja nemcsak a figyelemfelkeltés, hanem az elköteleződés elmélyítése is.

„Ez a kisfilm a mi válaszunk azokra a kihívásokra, amellyel nap mint nap szembesülünk a magyar borok népszerűsítése kapcsán” – meséli a Magyar Bor. „Kommunikációnk középpontjában a felfedezés öröme áll. Arra bátorítjuk a fogyasztókat, hogy merjenek kóstolni, tanulni, új stílusokat kipróbálni – és megtalálni azt, ami igazán hozzájuk szól. A bor a sokféleség eszköze: minden szőlőfajta, minden borstílus egy-egy új élményt kínál. Épp ezért hisszük, hogy a bor világa mindenkié – csak meg kell találni benne a saját történetünket.”
A film premierje június 12-én várható a Magyar Bormarketing Ügynökség oldalán és közösségi média felületein.
A cikk a Magyar Bormarketing Ügynökség támogatásával készült.
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.