Hozzájuk tartozik a Château rovatunkban többször is megénekelt Cheval Blanc szállodalánc, melynek különösen Courchevel-ben nyitott egysége lehet különösen hangulatos a telet és síelést kedvelők között. Övék a világ legrégebbi Champagne.háza, a Reims-ben található Ruinart, de a cégcsoporthoz tartozik a világhírű Dom Pérignon, a Maison Krug, a Veuve Clicquot is.
Nem csak a Hennessy konyak, de a legszebb tőzegfüstös whiskyket készítő Ardbeg lepárlóház is hozzájuk tartozik, ahogyan a Highland szelídebb ízeit képviselő Glenmorangie lepárló is, hogy csak néhányakat említsünk.
A csendes borok világának nem egy állócsillaga tartozik szintén a csoporthoz, a Wineguide rovatban már bemutatott Château D’Yquem és Cloudy Bay csak néhány a Burgundiától Új-Zélandig terjedő birtokkollekcióból.

A cégcsoport a divatvilág legmagasabb szintjén éppúgy jelen van, mint a gasztronómia és az italkultúra világszínvonalában. A tulajdonos, Bernard Arnault pedig úgy döntött, hogy új kapitányt állít az utóbbi szegmens élére. Mostantól Bernard Arnault fia, Alexandre Arnault áll a cégcsoport borokkal és párlatokkal foglalkozó szegmensének élén.
A harminckét éves Alexandre egyike a cégtulajdonos öt gyermekének, és a részleg vezetésében a veteránnak számító pénzügyi szakemberrel, Jean-Jacques Gulony-val fog együtt dolgozni azon, hogy a csoport tulajdonába tartozó párlatok, champagne-ok, borok és párlatok eladási számai, dacára az elmúlt évek világgazdasági kihívásainak, továbbra is növekedjenek.
Kihívások pedig akadtak bőven és nyílt titok, hogy a vezetőváltással az LVMH csoport az utóbbi időszakban gyengélkedő kínai és amerikai piacokat kívánja újra feléleszteni. Ez utóbbiban a frissen kinevezett vezetőnek segítségére lehet, hogy köztudottan jó viszonyt ápol a Trump családdal, köztük az Ovális Irodába januárban visszaköltöző, jövőbeli elnökkel is.
Arnault február elsejével veszi át az irányítást, de nem tapasztalatok nélkül érkezik az igazgatói székbe. Mindezidáig a szintén a cégcsoporthoz tartozó, és szintén világhírű Tiffany & Co. ékszermárkánál dolgozott, ahol a termékkommunikációért felelt. Számtalan sikeres kampány fűződik nevéhez, sikerült elérnie a márka megújulását, és reneszánszát, megújítva, felfrissítve az amerikai ékszerpiacot.
Megújította a New York-i Ötödik Sugárúton álló üzletet is, nagy hangsúlyt helyezett a marketingre, és a márka zászlóshajójának számító ékszerüzlet fényesebben csillog, mint valaha.

Az italszekció élén komoly kihívásokat és problémákat kell megoldania a frissen kinevezett vezetőnek. Az elmúlt évben ugyanis a csoport ezen szegmense lemaradni látszik a többi szekció mögött.
A fentebb említett két piac nyolcszázalékos visszaesést produkált az idei év elején, a helyzet pedig év végére sem javult.
Ez a világpolitikai helyzetnek, az Amerika, Európa és Kína között egyre feszültebbé váló embargópolitikának, az italfogyasztási szokások megváltozásának éppúgy köszönhető, mint az egyre fenyegetőbben érezhető gazdasági recessziónak.
Bár az LVMH csoport törzsvásárlóit nem fenyegeti közvetlenül gazdasági válság, a globális ellátóláncok akadozását, a világszerte csökkenő kosárméretekre reagáló pincestratégiákat az egész cégcsoport megérzi. Alexandre Arnault feladat lesz új irányt szabni a cégcsoport marketingstratégiájának, és 2025-től megreformálni, nem csak az amerikai és kínai piacokat, de a cégcsoport globális italstratégiáját is.

A feladat nem könnyű, ám a cégbirodalom egyik (lehetséges, hogy egyetlen) örököse többször bizonyította már rátermettségét. Akár az LVMH csoporthoz tartozó Rimowa luxuspoggyászaival dolgozott, akár a Tiffany ékszereinek útját egyengette, stratégiái beváltak, a számok növekedésnek indultak.
Alexandre Arnault kinevezés azonban csak egy a cégcsoportnál nemrégiben bekövetkezett változásoknak. Bernard Arnault a teljes vezetőséget átszervezte, a kiválasztott új vezetők pedig jól mutatják, hogy döntéseit egyetlen cél vezényelte: generációváltás.

A tulajdonos-vezérigazgató az új nemzedék segítségével kíván elébe menni az új évvel beköszöntő új korszaknak. Ez nem egyszerű vezetőségfrissítés, hanem az LVMH stratégiája a 21. század hamarosan beköszönő második negyedére.
Forrás: reuters.com | lvmh.com
Borítókép: Cheval Blanc Courchevel, Facebook
Tovább olvasok:
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.