Ebben az esetben nem másolásról, hanem inspirációról van szó. A hely nagyon is egyedi, de a neve mellett színei és formái is a filmre emlékeztetnek, a 21. századba ültetve.
Mintha minden arról szólna, hogy a hely minél jobban fotózható, minél egységesebb hangulatú, minél instaképesebb legyen. El tudjuk képzelni, hogy bármi is lesz az étlapon, és származzék bárhonnan is a kávé, a kínálat itt csak hab a tortán. Ebben a környezetben nagyon menő lesz néhány szelfit lőni...
Csengtu valószínűleg az utolsó hely, ami eszünkbe jutna, ha Budapest-témában keresgélnénk kávézókat a világban. A belsődizájn-tervek Ausztráliában, Melbourne-ben készültek. A kazalnyi díjat nyert Biason belsőépítész stúdió élhette ki nem mindennapi fantáziáját bennük. Az eredmény elég hatásos lett.
Friss, modern, nőies, elegáns, játékos, túlzásoktól mentes. A cél az volt, hogy a finom pasztellek, üde rózsaszín, kreatív, légies megoldások, árkádszerű térelemek, íves ajtók adta egységes képi világ arra bátorítsa a vendégeket, hogy személyesen is felfedezzék ezt a helyet.
Lehet, hogy a forró csoki is remek itt, de valószínűleg önmagában a belső tér miatt is igen sokan fognak idelátogatni. Nem a véletlen műve ez, a briefben pontosan meghatározta a tulajdonos, kiket és hogyan szeretne megszólítani. „Azokat a közösségi médiában aktív, fiatal nőket, akik a kávékultúra iránt érdeklődnek.”
Wes Anderson filmjére emlékeztet az étlap, aminek borítóján a képzeletbeli Grand Budapest Hotel rajza látható. Anderson stílusára utal a szimmetria, az apró részletek kidolgozottsága is. Egyedi lett, az biztos.
A képeken sajnos még nem a "belakott", vendégekkel teli kávézó látható, ahogyan az igazi volna.
Ha pedig valaki Szecsuánban jár, feltétlenül nézze meg személyesen is, a hely a Csengtuban élő külföldieknek is nagy kedvence lett. Itt a cím: JianShe Lu, 2. Ring Road No.7. Vagy ha a helyiektől érdeklődnénk felőle: 成华区东城国际7号附8号
A Dining Guide szerkesztőségének munkáját SAMSUNG okostelefonok segítik 2024-ben.